معماران مریخ خواستار ایده های طراحی استفاده از منابع موجود در مریخ، از ناسا هستند

معماران مریخ خواستار ایده های طراحی استفاده از منابع موجود در مریخ، از ناسا هستند

از آنجائیکه ناسا از یک ماموریت سرنشین دار به سوی مریخ صحبت کرده است، اکنون در بین عموم مردم برای کمک به ایجاد زیر ساخت های خود در حال جست و جو است.

راه اندازی چالش بهره برداری از منابع با ایده های هوشمندانه ای که از منابع موجود در اطراف مریخ کمک گرفته باشند، برای اطمینان از حضور انسان بر روی سطح مریخ تازه ترین عملکرد آنهاست.
هر تکه از موادی که از روی سیاره سرخ برای ساختن زیر ساخت های ساختمان های در حال احداث جمع آوری شود، به این معناست که میزان کمتری حدودا ۱۴۰ میلیون مایل برابر با ۲۲۵ میلیون کیلومتر از سطح زمین رفت و آمد صورت گیرد. ناسا می گوید، این می تواند برابر با صرفه جویی بیشتر از ۱۰۰۰۰۰ دلار آمریکا به ازای هر کیلوگرم (۲.۲ پوند) کالا در هر پرتاب باشد.
بنابراین جایزه ی ۱۰۰۰۰ دلاری برای سبک ترین ایده ی طراحی ساخت و ساز ساختمان بر روی مریخ با استفاده از منابع در نظر گرفته شده است ، و با ۲۵۰۰ دلار برای کسی که طرح پیشنهادی اش در جایگاه دوم قرار بگیرد. این طرح می تواند از مواد سطحی همچون سنگ یا خاک تشکیل شده باشد، و یا حتی رسم طرحی برای تامین آب این سیاره باشد، مانند طرح برنده اخیر چالش مسابقه طراحی زیستگاه آژانس که از طریق چاپگرهای ۳ بعدی انجام گرفته بود.
رابرت مولر کارشناس ارشد بخش کارهای مرتبط به گودال ها در آزمایشگاه مرکز فضایی کندی ناسا می گوید: ” این مکان، محلی برای بهره برداری از منابع کلیدی برای جست و جوی ما در جهان است”
در ادامه می افزاید: ” ما باید به دنبال یافتن راه هایی باشیم که در زمانی که به مقصد رسیدیم، آنچه که نیاز داریم، ایجاد کنیم. به عنوان مثال خاک بر روی مریخ می تواند برای ایجاد بلوک های ساختمان های گردون که ساختاری پناهگاه گونه دارند مانند ایستگاه فرود و سایر سازه های مفید مورد استفاده قرار گیرد.ما به دنبال پیدا کردن راه حل های خلاقانه از جانب همه اقشار مردم هستیم”
ناسا در حال دریافت طرح های ارسالی تا ۳ام ماه دسامبر است و برندگان در اواخر ژانویه ۲۰۱۶ اعلام خواهند شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته معماران مریخ خواستار ایده های طراحی استفاده از منابع موجود در مریخ، از ناسا هستند اولین بار در عصر تکنولوژی - Techera پدیدار شد.