مقابله با پارکینسون با کفش هوشمند

فناوری با ورود به حوزه سلامت به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک کرده است. در این میان تولیدکنندگان کفش هم به این گروه پیوسته‌اند و تاکنون نمونه‌های جالبی هم روانه بازار شده است ولی شاید جدیدترین کفش برای کمک به درمان پارکینسون یک نمونه منحصربه فرد باشد.
فعالان استارتاپ Naboso Technology با همکاری پزشکان طب سوزنی یک کفش ویژه طراحی کرده‌اند که می‌تواند سیستم عصبی بدن را براحتی شناسایی و رصد کند.
این گروه یک کفی کفش خاص و مجهز به تعدادی سنسور طراحی کرده‌اند که می‌تواند به افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمک کند تعادل بیشتری داشته باشند. البته این کفی کفش فقط برای بیماران پارکینسون نیست و افرادی که در اثر سکته بخشی از حس پای خود را از دست داده‌اند و همچنین بیمارانی که از تحلیل ماهیچه هایشان رنج می‌برند نیز می‌توانند بیشترین بهره را از آن بگیرند.
«امیلی اسپلیکال» مدیر استارتاپ Naboso Technology می‌گوید: پوست کف پا بسیار حساس است و همان‌طور که با نوک انگشتان می‌توان خط بریل را خواند، با کمک این کفی‌ها و سنسورهای موجود در آن می‌توان به شخص کمک کرد تا به تعادل بیشتری برسد.
این سنسورها همچنین می‌توانند از طریق یک اپلیکیشن، پیام‌هایی را به پزشک بیمار ارسال کنند تا از روند بهبود وضعیت تعادل وی مطلع شوند. وی همچنین یادآور شد: این کفی کفش تاکنون برای ورزشکاران آسیب دیده که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند نیز به طور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه، رضایتبخش بوده است. زمان ورود این کفی کفش به بازار و قیمت آن هنوز اعلام نشده است.