مقایسه اچ تی سی ۱۰ با اچ تی سی وان ام ۹

اچ تی سی بعد از اینکه وان ام ۹ را در سال گذشته معرفی کرد، محصول دیگری ارائه نداد که توجه مشتریان را به خود جلب کند. اما اخیرا با معرفی اچ تی سی ۱۰ مجددا مورد توجه قرار گرفته است.

این مقاله بر اساس مقایسه اچ تی سی ۱۰ با اچ تی سی وان ام ۹ تدوین شده است.

اچ تی سی بعد از اینکه وان ام ۹ (One M9) را در سال گذشته معرفی کرد، محصول دیگری ارائه نداد که توجه مشتریان را به خود جلب کند. اما اخیرا با معرفی اچ تی سی ۱۰ مجددا مورد توجه قرار گرفته است. تصاویر زیادی از این گوشی در اختیار شما قرار داده ایم ولی هم اکنون می خواهیم این دستگاه را با پرچمدار قبلی این شرکت یعنی اچ تی سی وان ام ۹ (HTC One M9) مقایسه کنیم. با تکرا همراه باشید.

.

اندازه

اندازه ی این دو گوشی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. اچ تی سی ۱۰ تا حدودی بزرگتر از وان ام ۹ شده است. هم طول و هم عرض این گوشی تا حدودی افزایش یافته است. ضخامت این گوشی هم تا حدودی نسبت به پرچمدار قبلی اچ تی سی کاهش یافته و باریکتر شده است.

اندازه

.

وزن

اچ تی سی تا حدودی سنگین تر شده است اما این وزن متناسب با اندازه ی این دستگاه است. شاید این گوشی سبک ترین گوشی موجود نباشد اما وزنش هم خیلی سنگین نیست. مهمترین چیزی که باید ذکر شود این است که ساخت فوق العاده محکمی دارد و پرمیوم است.

وزن

.

بدنه

اچ تی سی در گوشی جدید خود از رویکرد آشنای گذشته و مبنی بر بدنه ی تمام فلزی که در سه پرچمدار گذشته ی خود بهره برده است، استفاده کرده است البته این طراحی از ظاهری زیباتر برخوردار است.

بزرگترین تغییر در قسمت جلوی این دستگاه، حذف اسپیکرهای قسمت جلویی و یک سنسور اثر انگشت است.

بدنه

.

رنگ ها

این گوشی در ایالات متحده در دو رنگ نقره ای و خاکستری عرضه می شود. دو رنگ قرمز و طلایی هم در کشورهای تایوان و دیگر کشورها عرضه خواهد شد. گوشی وان ام ۹ در رنگ های نقره ای، خاکستری، طلایی و صورتی عرضه شد.

رنگ ها

.

اندازه صفحه نمایش

حذف اسپیکرهایی که در قسمت جلویی اچ تی سی وان ام ۹ تعبیه شده بود، به این کمپانی کمک کرد تا صفحه نمایش بهتر و بزرگتری ارائه دهد و نسبت اندازه ی این گوشی را متناسب کرده است. صفحه نمایش اچ تی سی  ۱۰ تا حدودی بزرگتر شده است و حاشیه های بالا و پایین آن کوچکتر شده است. اچ تی سی ۱۰ دارای صفحه نمایشی ۵.۲ اینچی و اچ تی سی وان ام ۹ دارای صفحه نمایشی ۵ اینچی ست.

اندازه صفحه نمایش

.

رزولوشن تصویر

اچ تی سی ۱۰ دارای رزولوشن تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی ست و با تراکم پیکسل ۵۶۴ پیکسل در اینچ کار می کند. اچ تی سی وان ام ۹ دارای وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی ست و با تراکم پیکسل ۴۴۱ پیکسل در اینچی کار می کند.

رزولوشن تصویر

.

نوع نمایشگر

گوشی رده متوسط اچ تی سی وان ای ۹ (HTC One A9) که اواخر سال گذشته معرفی شد به پنل های آمولد سوئیچ کرده اما این پرچمدار اچ تی سی ۱۰ با نمایشگر IPS ارائه شده است.

نوع نمایشگر

.

پردازنده

همانطور که می دانید پردازنده ی اسنپدراگون ۸۲۰ به عنوان پردازنده ی سریع و به روز شناخته شده است. به همین دلیل اچ تی سی ۱۰ از این پردازنده ی جدیدتر ۴ هسته ای با سرعت کلاک ۲.۲ گیگاهرتزی بهره برده است این در حالی ست که وان ام ۹ از پردازنده ی ۸ هسته ای اسنپدراگون ۸۱۰ با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتزی بهره برده است.

پردازنده

.

رم

رم اچ تی سی ۱۰ با پرچمدار اخیر سامسونگ (گلکسی اس ۷) مطابقت می کند. این گوشی از رم ۴ گیگابایتی استفاده می کند. وان ام ۹ دارای رم ۳ گیگابایت ست.

رم

.

حافظه

مشتریان ایالات متحده به احتمال زیاد تنها شاهد مدل ۳۲ گیگابایتی این دستگاه خواهند بود (درست مانند مدل وان ام ۹). اما مدل ۶۴ گیگابایتی این دستگاه برای بازارهای دیگر عرضه خواهد شد.

حافظه

.

میکرو اس دی

اسلات میکرو اس دی در قسمت کناری دستگاه تعبیه شده است. اچ تی سی ۱۰ همچنین به کاربران این امکان را می دهد که از حافظه ی قابل اتخاذ اندروید مارشمالو استفاده کنند به طوری که گوشی شما بین حافظه ی داخلی دائمی شما و کارت میکرو اس دی تان تمایزی قائل نمی شود. کارت ۲ ترابایتی وارد کنید و یک گوشی ۲.۰۳۲ ترابایتی داشته باشید! در واقع شما می توانید فضایی ۱۲۷ برابر فضایی که در آیفون ۶ اس در اختیار دارید، داشته باشید.

میکرو اس دی

.

مگاپیکسل دوربین

به این اعداد توجهی نکنید- در واقع دوربین اچ تی سی ۱۰ با وضوح خیلی بالاتر، خیلی بهتر است. اچ تی سی ۱۰ دارای دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی و وان ام ۹ دارای دوربین عقب ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۴ مگاپیکسلی ست.

مگاپیکسل دوربین

.

دیافراگم دوربین عقب

یکی از دلایل اینکه گفته شد دوربین این دستگاه بهتر است، دیافراگم گسترده تر اچ تی سی ۱۰ است چرا که یکی از المان های عکاسی بهتر در شرایط نور کم است.

دیافراگم دوربین عقب

.

اندازه پیکسل دوربین عقب

این هم المان دیگری ست که نشانگر کیفیت دوربین است؛ از آنجایی که اچ تی سی از تکنولوژی اولتراپیکسل بهره می برد، دارای اندازه پیکسل دوربین عقب ۱.۵۵ میکرومتری ست که با وجود اینکه از ام ۷ و ام ۸ بالاتر است ولی تعادل بهتری از رزولوشن و اندازه پیکسل برقرار می کند.

اندازه پیکسل دوربین عقب

.

تثبیت کننده تصویر نوری (OIS)

اچ تی سی نه تنها در دوربین عقب اچ تی سی ۱۰ از تثبیت کننده ی تصویر نوری بهره برده است بلکه این قابلیت را برای دوریین جلوی این گوشی هم اضافه کرده است و به این ترتیب برای عکس های سلفی با کیفیت، اقدام فوق العاده ای به کار برده است.

تثبیت کننده تصویر نوری (OIS)

.

فوکوس لیزر

اچ تی سی ۱۰ هم مشابه پرچمدار اخیر ال جی، دارای فوکوس خودکار مبتنی بر لیزر است که به شما کمک می کند سریعا عکس بگیرید.

فوکوس لیزر

.

باتری

اچ تی سی ۱۰ دارای باتری بزرگتر (ظرفیت بالاتر) ۳۰۰۰ ملی آمپر ساعتی ست. وان ام ۹ دارای باتری ۲۸۴۰ میلی آمپر ساعتی ست.

باتری

.

شارژ سریع

هر دو گوشی اچ تی سی ۱۰ و وان ام ۹ از تکنولوژی شارژ سریع کوآلکام پشتیبانی می کنند اما اچ تی سی ۱۰ از استاندارد جدید شارژ سریع ۳ بهره می برد. به احتمال زیاد این استاندارد سریعتر از نسخه ی ۲ نباشد اما کارامدتر است.

شارژ سریع

.

سنسور اثر انگشت

به دنبال مدل رده متوسط ای ۹ (A9) اواخر ۲۰۱۵، اچ تی سی ۱۰ اولین پرچمدار اچ تی سی ست که از سنسور اثر انگشت بهره می برد.

سنسور اثر انگشت

.

کلیدهای خازنی

اچ تی سی ۱۰ از دکمه ی خازنی برای کلیدهای سنسور اثر انگشت شبیه به سامسونگ و هوم استفاده کرده است. وان ام ۹ فاقد این دکمه های خازنی ست.

کلیدهای خازنی

.

پورت شارژ/دیتا

اچ تی سی ۱۰ از یو اس بی نوع C بهره می برد که شامل کابل یو اس بی C به A است. اچ تی سی وان ام ۹ از میکرو یو اس بی بهره می برد.

پورت شارژ/دیتا

.

نرم افزار

گوشی های ام ۹ در حال حاضر بروزرسانی مارشمالو را دریافت کردند اما اچ تی سی ۱۰ هم اکنون دارای نسخه ای از رابط کاربری سنس (Sense) است که تقریبا مشابه رابط کاربری به کار رفته در دستگاه نکسوس است.

نرم افزار

.

تاریخ انتشار

اچ تی سی ۱۰ هم اکنون برای پیش خرید از فروشگاه آنلاین اچ تی سی در دسترس است و عرضه ی آن از ماه می شروع می شود.

تاریخ انتشار

.

قیمت اولیه

این قیمت درج شده در تصویر، قیمت فعلی ام ۹ است ولی قیمت راه اندازی آن در سال گذشته نیست. اچ تی سی ۱۰ پنجاه دلار گرانتر از پرچمدارهای رقیب اپل و سامسونگ است اما به نظر می رسد که این گوشی شانس انتخاب به عنوان بهترین گوشی هوشمند سال را دارد.

قیمت اولیه

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته مقایسه اچ تی سی ۱۰ با اچ تی سی وان ام ۹ اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.