مقایسه پیکسل ۳ ایکس ال و آی‌فون Xs مکس: سیب بزرگ در مقابل پیکسل اعظم!

Google-Pixel-3-XL-Apple-iPhone-XS-Max-5 مقایسه پیکسل 3 ایکس ال و آی‌فون Xs مکس: سیب بزرگ در مقابل پیکسل اعظم!

حدودا یک ماه از معرفی آی‌فون XS مکس می‌گذرد و چند روزی هم می‌شود که با پیکسل 3 ایکس ال و پیکسل 3 آشنا شد‌ه‌ایم. امسال قیمت پرچمداران اپل از مرز هزار دلار گذشته و پیکسل‌های گوگل نیز چیزی نمانده که به جمع هزار دلاری‌ها بپیوندند. پیش از این در مطلبی جداگانه به مقایسه پیکسل 3 ایکس ال و گلکسی نوت 9 پرداختیم. حال قصد داریم پرچمدار جدید گوگل را با آی‌فون XS مکس مقایسه کنیم. این شما و این هم مقایسه سیب بزرگ و پیکسل اعظم!

طراحی

در هر دو دیوایس پیش رو از ترکیب فلز و شیشه برای طراحی بدنه استفاده شده که این روزها بسیار شایع بوده و حتی گوشی‌های میان‌رده نیز با این سبک تولید می‌شوند. با این حال از بین این دو، ما آی‌فون XS مکس را نمونه برتر می‌دانیم؛ زیرا از استحکام بالاتری برخوردار بوده و هنگام قرارگیری در دست، حس خاص‌تری را القا می‌کند. به طور حتم این خصیصه به علت وجود فریمی از جنس استیل ضد زنگ در پرچمدار اپل است. از طرفی باید کمال تشکر را از پیکسل 3 ایکس ال داشته باشیم که وزن سبک‌تری دارد، اما متاسفانه رویکرد گوگل برای طراحی ساده این دستگاه، موجب شده که حس لوکس بودن را در حد و اندازه‌های محصول اپل به کاربرش منتقل نکند.

Google-Pixel-3-XL-Apple-iPhone-XS-Max-5-1000x667 مقایسه پیکسل 3 ایکس ال و آی‌فون Xs مکس: سیب بزرگ در مقابل پیکسل اعظم!

با آن‌که هر دو پرچمدار ما از طراحی ظاهری متفاوتی نسبت به یکدیگر برخوردارند، اما در طراحی‌شان هیچ استدلالی وجود ندارد که نشان دهد اصول‌های بنیادی و لازمه را دنبال می‌کنند. برای مثال، هر دو دیوایس مد نظر ما از درگاه 3.5 میلی‌متری هدفون محروم بوده، از سیستم صوتی دو اسپیکره بهره می‌برند و حتی برشی نسبتا بزرگ در بالای نمایشگرشان دیده می‌شود. کاملا مشخص است که این دو هویت اصلی‌شان را حفظ کرده‌اند اما اگر بخواهیم یکی را برنده این بخش بدانیم، ترجیح می‌دهیم آی‌فون XS مکس را انتخاب کنیم.


نمایشگر

اگر بخواهیم به طور مشخصاتی و با اعداد ارقام این دو دستگاه را مقایسه کنیم، باید بدانید که پیکسل 3 ایکس ال به یک نمایشگر 6.3 اینچی از نوع اولد مجهز شده که رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل (+QHD) دارد. در آن طرف قضیه، آی‌فون XS مکس از وجود پنلی اولد (سوپر رتینا) با اندازه 6.5 اینچی سود می‌برد که با رزولوشن نامعقول 2688 در 1242 پیکسل عرضه می‌شود. در این شرایط باید نمایشگر پیکسل را نمونه برتر بدانیم اما حقیقت این است که در دنیای واقعی، تشخیص دادن اندک تفاوت‌های میان آن‌ها بسیار سخت است.

Google-Pixel-3-XL-Apple-iPhone-XS-Max-2-1000x667 مقایسه پیکسل 3 ایکس ال و آی‌فون Xs مکس: سیب بزرگ در مقابل پیکسل اعظم!

البته با نگاه کردن به نمایشگر هر دو گوشی از فاصله مناسب، تصاویر شارپ و پرجزئیاتی را در هر دو خواهید دید. با این حال در بررسی اولیه مقایسه میان این دو پنل، در ابتدا بازتولید بهتر رنگ‌ها در آی‌فون XS مکس نظر ما را بیش‌تر به خود جلب کرد اما رفته رفته میل به پیکسل 3 پیدا کردیم. بد نیست بدانید مطابق گزارش دیسپلی‌میت، نمایشگر پیکسل 3 ایکس ال بهترین نمایشگر به کار رفته در اسمارت‌فون‌ها تا به امروز بوده است.


عملکرد

وارد یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های مقایسه این دو شدیم. جایی که حقیقتا ایرادی بر هیچ کدام وارد نیست و شاهد عملکردی سریع و درخشان از هر دو پرچمدار هستیم. تراشه اسنپدراگون 845 موجود در پیکسل ایکس ال علی‌رغم فرکانس پایین‌ترش نسبت به نمونه‌های موجود در دیگر پرچمداران اندرویدی، آن‌قدر خوب و روان ظاهر شده که نمی‌توان ذره‌ای به آن خرده گرفت. چیپست‌های اپل نیز نیاز به تعریف ندارند و تراشه اپل A12 بایونیک همچون یک غول قدرتمند، عملکردی عاری از هر گونه لگ یا کندی را رقم خواهد زد.

Google-Pixel-3-XL-Apple-iPhone-XS-Max-1-1000x667 مقایسه پیکسل 3 ایکس ال و آی‌فون Xs مکس: سیب بزرگ در مقابل پیکسل اعظم!

حقیقت این است که برای این بخش نمی‌توان برنده‌ای مطلق در نظر گرفت اما اگر قرار بر انتخاب یک کدام از این دو باشد، ما پیکسل 3 ایکس ال را به خاطر اجرای سریع و روان‌تر دستورات برمی‌گزینیم. از نظر حافظه، هر دو گجت مورد نظر دارای حداقل 64 گیگابایت حافظه هستند که البته در کمال تاسف، هیچ کدام نیز از درگاه کارت حافظه بهره نمی‌برند. برای گوشی پیکسل یک آپشن دیگر با 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده اما آی‌فون اپل کمی دست و دل بازتر بوده و دو پیکربندی دیگر با 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی دارد.


رابط کاربری

نیاز به گفتن ندارد که پیکسل 3 ایکس ال و آی‌فون XS مکس از دو اکوسیستم گوناگون برخوردار بوده و دو سیستم‌عامل کاملا متفاوت را اجرا می‌کنند. با این حال به لطف رویکرد ساده‌اندیشی کمپانی‌های تولیدکننده، هر دو دیوایس تجربه نرم‌افزاری روانی را ارایه خواهند داد. پیش از این چند بار به مقایسه این دو سیستم‌عامل پرداختیم و شاید تکراری باشد که بگوییم همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد که با کدام یک راحت‌تر هستید. نکته جالب توجه، اتکا اندروید 9 و iOS 12 به ژست‌های حرکتی بوده تا کم‌کم با دکمه‌های فیزیکی خداحافظی کنیم. گوگل تصمیم گرفته تا از روش‌های یادگیری ماشینی در اکثر بخش‌های محصولش بهره ببرد. برای همین ما کنجکاویم که ببینیم پیکسل‌های جدید چگونه می‌توانند از رقبای خود پیشی بگیرند.


دوربین

Google-Pixel-3-XL-Apple-iPhone-XS-Max-4-1000x667 مقایسه پیکسل 3 ایکس ال و آی‌فون Xs مکس: سیب بزرگ در مقابل پیکسل اعظم!

اپل در آی‌فون XS مکس از دوربین دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی استفاده کرده که امتحانش را پس داده و با کسب امتیاز 105 در تست‌های DxOMark، رقبای خود را به چالش دعوت کرده است. این دوربین عملکردی بسیار عالی داشته و در هر شرایطی می‌تواند تصاویری فوق‌العاده برایتان ثبت کند. در آن طرف قضیه پیکسل 3 ایکس ال قرار دارد که برخلاف پرچمداران امروزی، به یک دوربین 12.2 مگاپیکسلی متکی بوده اما گوگل سعی کرده که با ارایه قابلیت‌های نرم‌افزاری مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، فقدان دوربین دوم و حتی سوم را جبران کند. با توجه به توان‌مندی‌هایی که پیکسل‌های سال گذشته از خود به جای گذاشتند، بسیار خوش‌بین هستیم که پیکسل جدید نیز بتواند امتیازی خارق العاده در این بخش کسب کند. بد نیست بدانید که تصاویر اولیه ثبت شده با این گوشی بسیار عالی بوده و حتی گوگل ادعا کرده که پرچمدار جدیدش دوربین بهتری از آی‌فون XS مکس دارد!


باتری

L-shaped-battery مقایسه پیکسل 3 ایکس ال و آی‌فون Xs مکس: سیب بزرگ در مقابل پیکسل اعظم!

اگر به مشخصات سخت‌افزاری این دو نگاه کنید، خواهید دید که برتری در این بخش از آن پیکسل 3 ایکس ال خواهد بود. باتری 3,430 میلی آمپر ساعتی این گوشی ظرفیتی بیش‌تر از باتری 3,179 میلی آمپر ساعتی موجود در آی‌فون XS مکس دارد که نویدبخش شارژدهی بیش‌تر آن است. با این حال همه چیز به تست‌های آزمایشگاهی و عملکرد این دو در واقعیت بستگی دارد. البته از یک مورد مطمئن هستیم که آن هم به مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کردن باتری این دو پرچمدار مربوط می‌شود. حقیقت این است که در تست‌ها مشخص شد آی‌فون عظیم‌الجثه اپل زمان بسیار زیادی برای شارژ شدن نیاز دارد، اما پیکسل 3 به لطف تکنولوژی شارژ سریع کوالکام، به مراتب سریع‌تر از رقیبش شارژ می‌شود.


کلام پایانی

نسخه 64 گیگابایتی پیکسل 3 ایکس ال و آی‌فون XS مکس به ترتیب قیمتی برابر با 900 و 1,100 دلار دارند که همین مورد یک مزیت برای سوگولی گوگل به شمار می‌رود. با توجه به نزدیکی این دو هندست در اکثر بخش‌ها همانند تجربه کاربری مثال‌زدنی، توانایی در ثبت تصاویر بی‌نظیر و حتی مشخصات نسبتا یکسان در بخش طراحی و نمایشگر، اختلاف قیمت 200 دلاری می‌تواند توجیهی قانع‌کننده باشد تا پیکسل 3 ایکس ال را از بین دو انتخاب کنید.

Google-Pixel-3-XL-Apple-iPhone-XS-Max-3-1000x667 مقایسه پیکسل 3 ایکس ال و آی‌فون Xs مکس: سیب بزرگ در مقابل پیکسل اعظم!

شاید برخی‌ها ترجیح بدهند 200 دلار بیش‌تر برای خرید آی‌فون XS مکس پرداخت کنند اما چیزی در بحث عملکرد کلی تغییر نخواهد کرد و اندک تفاوت میان آن‌ها نمی‌تواند ارزش پرداخت چنین مبلغی را داشته باشد. به شخصه ترجیح می‌دهم با پرداخت مبلغ کم‌تر، محصول گوگل را خریداری کنم که هم در بحث کارایی و هم در بحث عملکرد و سرعت عالی است. حداقل تا وقتی که خلاف این امر ثابت نشود، انتخاب من پیکسل 3 ایکس ال خواهد بود.

نوشته مقایسه پیکسل 3 ایکس ال و آی‌فون Xs مکس: سیب بزرگ در مقابل پیکسل اعظم! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.