مقایسه ی نموداری عملکرد اسنپدراگون ۸۲۰، اکزینیوس ۸۸۹۰، Helio X20 و A9 اپل

مقایسه ی نموداری عملکرد اسنپدراگون 820، اکزینیوس 8890، Helio X20 و A9  اپل

شاید خیلی ها منتظر این هستند که قیاسی بین تراشه های سطح بالای شرکت های مختلف انجام شود تا مشخص شود که کدام چیپ ست برتر از دیگران است. حالا بعد از معارفه ی اسنپدراگون ۸۲۰ و اکزینیوس Octa 8، علاوه بر دوئل این دو تراشه ی جدید شما می توانید شاهد نتایج رقابت kirin 950، Helio X20 و A9 با یکدیگر باشید.

همان طور که در عکس بالا می بینید،  این عکسی از همان منبعی که بنچمارک های مربوط به تراشه ی A9 گوشی آیفون ۶ اس را فاش می کرد، منتشر شده است. همان طور که در نمودار مشخص است، این چیپ ست هنوز در قسمت تک هسته ای نسبت به دیگران پیشتاز است. البته نتایج مربوط به چیپ ست اسنپدراگون ۸۲۰ از آزمون های مراجع پلتفرم خود کوالکام جمع آوری شده است، چرا که هنوز هیچ دستگاهی در بازار وجود ندارد که به این تراشه مجهز باشد. این داستان راجع به تراشه ی اکزینیوس ۸۸۹۰ سامسونگ نیز صادق است. بنابراین وقتی گوشی هایی با این تراشه ها راهی بازار شوند، احتمالاً شاهد تغییراتی در این رنکینگ خواهیم بود.

در بخش عملکرد چند هسته تراشه ی جدید اکزینیوس همه را متعجب کرده و عملکرد خوبی به جا گذاشته است. اما وقتی وارد بخش تک هسته می شویم می بینیم که تراشه ی A9 اپل بهترین عملکرد را نسبت به دیگران دارد. نکته ی جالب دیگری که از این نمودار می توان فهمید این است که تراشه ی اسنپدراگون ۸۲۰ و اکزینیوس ۸۸۹۰ سامسونگ در عملکرد هسته هایشان تقریباً  هم تراز هستند و شاید این دلیلی باشد بر این سوال که چرا سامسونگ قصد دارد تا از هر دو ی این تراشه ها در پرچمدار بعدی خود یعنی سامسونگ گلکسی اس ۷ استفاده کند.

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته مقایسه ی نموداری عملکرد اسنپدراگون ۸۲۰، اکزینیوس ۸۸۹۰، Helio X20 و A9 اپل اولین بار در عصر تکنولوژی - Techera پدیدار شد.