ممنوعیت استفاده از خدمات ابری گوگل و آمازون توسط کاربران ابری مایکروسافت

رقبای مایکروسافت در عرصه خدمات پردازش ابری در مورد تغییرات جدید صدور مجوزهای غول نرم‌افزاری جهان که قرار است از اول اکتبر ۲۰۱۹ اعمال شود انتقادات فراوان به راه انداخته‌اند.
 
طبق اخبار منتشر شده، سیاست جدید مایکروسافت برای صدور مجوز‌های مربوط به خدمات پردازش ابری به شکل «برون سپاری» این امکان را برای مشتریان آمازون و گوگل از بین می‌برد تا از مجوزهای نرم‌افزارهای سازمانی مایکروسافت در فضاهای پردازش ابری رقیب که قیمت ارزان‌تری دارند، استفاده کنند.
 
مدیران مایکروسافت این تغییرات را در قالب طرح بزرگ شرکت برای معرفی سرویس جدید Azure Dedicated Host به صورت عمومی اعمال کردند. این سرویس در اصل گزینه ویژه جدید در خدمات پردازش ابری مایکروسافت محسوب می‌شود.
 
مدیران مایکروسافت اوایل ماه جاری میلادی توضیح دادند که بر اساس برنامه‌ریزی‌های خود به زودی مجوز استفاده از خدمات ابری خود را تغییر می‌دهند‌، زیرا گزینه‌های اختصاصی در حوزه خدمات ابری بیشتر شبیه به خدمات داخلی داده مورد استفاده قرار می‌گیرد تا اینکه شبیه به سیستم‌های نرم‌افزاری پیش فرض در مراکز داده به کار گرفته شود.
 
«وِس میلر» یکی از کارشناسان مرکز تحقیقات مایکروسافت در این خصوص گفت: «استفاده از یک سخت‌افزار اختصاصی در این زمینه یک اختلال بزرگ بود. سخت‌افزار مربوطه به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گرفت، بنابراین مانند یک سیستم پیش فرض برای شما ارایه می‌شد. این در حالی بود که کاربران خدمات پردازش ابری به صورت همزمان از گزینه‌های ارایه شده توسط شرکت‌های آمازون و گوگل استفاده می‌کردند و سراغ خدمات Azure نمی‌رفتند».