ممکن است به‌زودی اندروید ۷٫۱٫۱ برای تعدادی از گوشی‌های هوشمند سامسونگ عرضه شود

شرکت سامسونگ، هنوز آپدیت اندروید نوقا ۷٫۰ را برای تمامی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی که وعده انتشار این به‌روزرسانی را برای آن‌ها داده بود، ارائه نداده است اما اطلاعات تازه به‌دست‌آمده، نشان می‌دهد که نسخه جدیدتر سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید نوقا ۷٫۱۱ ممکن است به‌زودی برای تعدادی از گوشی‌های گلکسی سامسونگ عرضه شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه گویا آی‌تی باشید.

سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ در حال‌حاضر، برای گوشی پیکسل (و پیکسل ایکس‌ال) و گوشی‌های نکسوس منتشر شده است اما تعداد محصولات سازندگان دیگر که با این نسخه از سیستم‌عامل اندروید ارائه شده، چندان زیاد نیست. با این‎حال، به‎نظر می‌رسد که این موضوع در طی چند ماه آینده تغییر خواهد یافت؛ البته هنوز مشخص نیست که سازندگان بزرگی مانند سامسونگ، چه زمانی اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ را برای گوشی‌های هوشمند خود ارائه می‎دهند.

با اینکه شرکت‌های سازنده به طور رسمی از زمان انتشار اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ برای گوشی‌های هوشمند حرفی نزده‌اند، شرکت سامسونگ و تعدادی دیگر از سازندگان مطرح بر روی این به‌روزرسانی مشغول به کار هستند تا مشکلات عمده آن‌را پیش از عرضه عمومی برطرف نمایند.

اندروید 7.1.1

براساس اطلاعات به‌دست‌آمده از آزمون گیک‌بنچ مدل ۲۰۱۶ گوشی گلکسی A3 سامسونگ، یک مدل خاص از آن با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ فاش شده است. به همین جهت، به‌نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ به‌زودی این آپدیت را برای گوشی‌های هوشمند جدید خود و هم‌چنین برخی از مدل‌های قدیمی‌تر عرضه خواهد نمود.

شرکت سامسونگ، به‌تازگی انتشار اندروید نوقا ۷٫۰ را برای گوشی گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج در اروپا آغاز نموده است و به همین جهت، بعید می‌دانیم که اندروید ۷٫۱٫۱ به این زودی‌ها برای این دو مدل منتشر شود. هم‌چنین، لازم به ذکر است که اندروید نوقا ۷٫۰ هنوز برای فبلت گلکسی نوت ۵  منتشر نشده و تمامی گوشی‌های معرفی شده از سری گلکسی A در سال ۲۰۱۶ از جمله گلکسی A3، گلکسی A5، گلکسی A7، گلکسی A8 و گلکسی A9 هم‌چنان با سیستم‌عامل قدیمی اندروید مارشمالو همراه می‌شوند.

حتی در صورتی‌که آپدیت اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ تا چند هفته آینده به صورت رسمی برای گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار سامسونگ منتشر نشود، فاش‌شدن این به‌روزرسانی نشان می‌دهد که شرکت سامسونگ تلاش می‌کند تا هرچه سریع‌تر نسخه جدید اندروید را برای گوشی‌های خود عرضه نماید. با این‌حال، ممکن است بنابر دلایلی، عرضه این آپدیت برای مدتی به تعویق بیافتد و از جمله آن دلایل می‌توان به کشف یک مشکل یا باگ در آخرین لحظات ارائه نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ اشاره نمود.

منبع: Softpedia