منتظر گلکسی فولد مجهز به پردازنده اکسینوس نباشید

سامسونگ به طور معمول، پرچمدارانش را در بازار آمریکا و چین، با پردازنده‌های اسنپدراگون به فروش می‌رساند و در بقیه کشورها، از پردازنده‌های اکسینوس استفاده می‌کند. برای مثال، گلکسی S10 در دو کشور ذکر شده، به اسنپدراگون 855 تجهیز شده‌ ولی در باقی جهان، اکسینوس 9820 درون این دستگاه جای گرفته است. اما طبق نتایج بنچمارک‌هایی که توسط Sam Mobile، کشف شده است، به نظر می‌رسد که برای گلکسی فولد، نسخه مجهز به پردازنده اکسینوس ساخت خود سامسونگ، در نظر گرفته نشده است.

خوره‌های اسمارت‌فون‌ها و افرادی که در این صنعت حضور دارند، از نتایج این بنچمارک‌ها برای سنجش کیفیت نسبی سخت‌افزار و نرم‌افزار به کار رفته در دستگاه‌های هوشمند، استفاده می‌کنند. تست گیک‌بنچ (Geekbench)، قدرت اجرایی واحد پردازش مرکزی یا همان CPU را اندازه می‌گیرد و گلکسی فولد هم اخیرا در این وبسایت، مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج تایید می‌کند که این دستگاه، 12 گیگابایت رم دارد و همچنین نسخه تست شده F900F هم از پردازنده اسنپدراگون 855، استفاده می‌کند. این نسخه در انتهای شماره مدلش حرف F دارد که در دستگاه‌های ساخت سامسونگ، به معنای نسخه بین‌المللی است و همانطور که ذکر شد نسخه‌های بین‌المللی دستگاه‌های سطح بالای سامسونگ، معمولا از پردازنده‌های اکسینوس استفاده می‌کنند.

استفاده نکردن گلکسی فولد از پردازنده اکسینوس، چندان هم جای تعجب ندارد؛ چرا که سامسونگ، ماه گذشته هنگام معرفی این دستگاه تاشو، اعلام کرد که این موبایل/تبلت، از چیپ 7 نانومتری 64 بیت، استفاده خواهد کرد. همین نکته، وجود پردازنده اکسینوس را منتفی می‌کرد؛ زیرا این چیپ، با پروسه 8 نانومتری ساخته می‌شود. گلکسی فولد در نسخه‌های 4G LTE و 5G، روز 26 آپریل در ایالات متحده و کره جنوبی، در دسترس قرار خواهد گرفت و انتظار می‌رود که تعداد محدودی از آن ساخته شود.

گلکسی فولد، اولین دستگاه تاشو از یک کمپانی سازنده اصلی بازار خواهد بود

گلکسی فولد به داخل تا می‌شود و از یک نمایشگر خارجی 4.6 اینچی سوپرآمولد با رزولوشن 840 در 1960 بهره می‌برد. وقتی این دستگاه باز شود، نمایشگری 7.3 اینچی آمولد، با رزولوشن 1536 در 2152 به نمایش در می‌آید. در کنار رم 12 گیگابایتی، این اسمارت‌فون به 512 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 4380 میلی‌آمپری مجهز شده است. یک ترکیب سه‌تایی دوربین، در پشت دستگاه قرار داده شده که شامل یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.5-f/2.4؛ یک دوربین عریض 16 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.2 و یک دوربین 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال دو برابری و گشادگی دیافراگم f/2.4، است. در جلو هم از یک بریدگی سوراخ‌مانند دوتایی، برای دو دوربین 12 و 10 مگاپیکسلی استفاده شده است.

نتایج آزمایش گیک‌بنچ در بخش تک‌هسته‌ای 3418 و در بخش چندهسته‌ای 9703 بوده است که چندان نتیجه شگفت‌آوری نیست. با این‌حال باز هم نمی‌شود عملکرد یک اسمارت‌فون را از روی نمره‌های بنچمارک قضاوت کرد.

گلکسی فولد، اولین دستگاه تاشو ساخته شده توسط یک کمپانی بزرگ سازنده گوشی‌های موبایل خواهد بود. اواخر امسال دستگاه تاشوی دیگری هم از کمپانی دیگری عرضه خواهد شد، هواوی میت X، که به بیرون تا می‌شود. با اینکه هنوز رسما چیزی اعلام نشده است ولی انتظار می‌رود موتورولا نیز از RAZR به عنوان یک دستگاه تاشو که عمودی تا می‌شود، پرده بردارد. از دیگر کمپانی‌هایی که می‌توانند امسال به این بازار اضافه شوند می‌توان به اوپو، شیائومی و TCL اشاره کرد. طبق شنیده‌ها، به نظر می‌رسد اپل هم مشغول کار روی آیفون تاشویی است که تا نیمه اول 2020، به بازار نخواهد آمد.

یکی از معایب خرید نسل اول این دیوایس‌های تاشو، قیمت بالایی است که کمپانی‌های سازنده آن‌ها در حال حاضر طلب می‌کنند. برای مثال گلکسی فولد سامسونگ در آمریکا، 1960 دلار قیمت‌گذاری شده است؛ و با این‌حال که هواوی میت X در بازار آمریکا عرضه نمی‌شود، قیمت معادل آن، 2600 دلار خواهد بود. موتورولا RAZR هم که مشخصات قدرتمندی مانند گلکسی فولد و میت X نخواهد داشت، احتمالا حدود 1500 دلار، قیمت‌گذاری خواهد شد.

نوشته منتظر گلکسی فولد مجهز به پردازنده اکسینوس نباشید اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.