منتظر گوشی ۱۶ دوربینه جدید ال جی باشید

اگر گوشی های موبایلی که ۱۵ یا ۲۰ سال پیش تولید می شدند را به یاد داشته باشید قطعا می دانید که با گوشی های بزرگی مواجه بودید که صرفا می شد با آن ها تماس گرفت و یا خیلی پیشرفته تر می شد با آن ها تکست ارسال کرد. اما رفته رفته گوشی ها قوی تر شدند و به تناسب کاربردی که می توانستند داشته باشند، دوربین هایی هم به آن ها اضافه شد.

دوربین های ابتدایی بی کیفیت بودند و صرفا برای دل خوش کنی! روی گوشی ها قرار داده می شدند. حقیقت امر این بود که خیلی از گوشی ها حافظه خوبی نداشتند تا بخواهند عکس های جذابی نیز روی خود ذخیره کنند. اما رفته رفته پیشرفت ها بیشتر شد، و تکنولوژی سخت افزاری و نرم افزاری در هم آمیخت تا این که حالا شاهد گوشی هایی هستیم که دارای ۳ یا ۴ دوربین اصلی هستند.

معمولا دوربین های اصلی در قسمت عقب گوشی در نظر گرفته می شوند و کمپانی ها نیز در حال تلاش هستند تا این دوربین ها را قوی تر کنند.

اولین باری که گوشی های هوشمند با دوربین با کیفیت ارائه شد احساس می شد که هنوز چیزی کم دارند. برای همین منظور فلش را در کنار آن قرار دادند.

بعد از مدتی فلش تبدیل به فلش LED شد و کمی در کیفیت تصاویر نقش داشت. اما بعد از مدتی، فلش ساده LED به فلش دو گانه ال ای دی تبدیل شد.

اما با وجود این که فلش دوگانه مزایا و معایب خود را داشت، تولید کننده ها به دنبال این بودند که بتوانند دوربین را ارتقا دهند و وضعیت کیفیت تصاویر را قابل قبول تر کنند.
در چنین شرایطی افزودن دوربین ها و ترکیبی کار کردن آن ها روی کار آمد به طوری که حالا گوشی هایی داریم که با ۴ دوربین نیز کار می کنند.

تا پیش از این شایعات زیادی شنیده می شد مبنی بر این که، نوکیا قصد دارد یک گوشی با ۵ دوربین طراحی کند! اگر به نظرتان ۵ دوربین خیلی زیاد است، باید خبر ال جی را بشنوید

در این راستا ال جی، پا را فراتر گذاشته و تصمیم دارد با طراحی گوشی با ۱۶ دوربین عملا بهترین دوربین دیجیتال را درست کند.

ابتدای این هفته، توسط USPTO اختراعی ثبت شده که در آن ۱۶ دوربین در یک گوشی هوشمند به کار گرفته شده است. برای هر کدام از این دوربین ها یک فاصله کانونی و لنز در نظر گرفته شده که همه آن ها با وجود تفاوت های زیادی دارند، بهترین خروجی را ارائه می کنند.

گوشی 16 دوربینه

شیوه کار کردن گوشی ۱۶ دوربینه ال جی

شیوه کار کردن با این گوشی و دوربین به این صورت است که کاربر، اقدام به گرفتن عکس با یک ضرفه می کند.

در این حالت، با یک تپ یک عکس گرفته می شود اما بعد از شکار عکس، کاربر می تواند انواع عکس ها را از نماهای مختلف از تصویر گرفته شده انتخاب کند.

گوشی 16 دوربینه

اما دوربین سلفی گیر چه؟

اگر فکر می کنید که ال جی با این اختراع جذاب تنها قصد دارد که روی دوربین عقب کار کند، اشتباه کرده اید. ال جی با این وضعیت به کاربر اجازه می دهد تا با کمک تکنولوژی mirror و آینه سازی، و با فعال کردن دوربین عقب و جلو، به کاربر کمک کند تا ۱۶ عکس سلفی همزمان از خود بگیرد.

تغییرات در دوربین عقب، بیش از هر چیز دیگر، کمک می کند تا کاربر بتواند سلفی های متنوع از خود بگیرد. به کمک این عکسی که دوربین عقب می گیرد، کاربر می تواند نماهای مخلتفی را از خود ببیند.

قطعا در چنین شرایطی که در یک لحظه ۱۶ عکس گرفته می شود، یکی از این عکس ها باید مورد پسند کابر باشد آیا غیر از این است؟

البته این آخرین تکنولوژی در دوربین نیست، چرا که یک دوربین قابل حمل، با ۱۶ دوربین در حال حاضر در بازار وجود دارد که  Light L16 نام دارد و قادر است عکس های ۵۲ مگاپیکسلی بگیرد.

اما اختراع ال جی در حقیقت به گونه ای است که می تواند این دوربین اختصاصی را در بخشی از گوشی تعبیه کند و به راحتی آن را در جیب شما جا کند.

امیدواریم که این گوشی زودتر به بازار بیاید و تجربه لذت بخشی از بودن با آن را با شما به اشتراک بگذاریم

این خبر جذاب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

نوشته منتظر گوشی ۱۶ دوربینه جدید ال جی باشید اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.