منشا مشکلات آپدیت جدید ویندوز ۱۰ کجاست؟

 
 معمولاً کاربران همیشه با آغوش باز از آپدیت‌های جدید استقبال می‌کنند اما مشکلات گزارش شده با آپدیت ماه مِی ویندوز 10 باعث شده بسیاری در نصب آن مردد باشند. بدتر اینکه مایکروسافت به برخی از کاربران پیشنهاد نصب آن را می‌کند اما برخی دیگر از نصب آن محروم شده‌اند.
 
با اینکه مایکروسافت به برخی از کاربران توصیه به نصب آپدیت جدید می‌کند، اما برخی دیگر به دلیل عدم سازگاری با سیستم آنها، از نصب آپدیت ماه مِی ویندوز 10 منع شده‌اند. حالا به نظر می‌رسد یک درایور اینتل پشت ماجرا باشد.
 
مایکروسافت در نوشتاری در وب سایت رسمی خود به تشریح پیش نیازهای نصب آپدیت ماه مِی ویندوز 10 پرداخته و نگارش 15.5.2.1054 یا جدیدتر Intel Rapid Storage Technology (RST) را برای دارندگان پردازنده‌های اینتل که این درایور را نصب دارند، الزامی اعلام کرده است. هرچند علت آن مشخص نیست، اما مایکروسافت توصیه به نصب نگارش 15.9.6.1044 درایور RST کرده است. جالب اینکه در صورت تلاش برای نصب این آپدیت بدون داشتن نگارش توصیه شده از RST، ویندوز به کاربر نسبت به ناپایداری و مشکلات ناشی از درایور قدیمی هشدار می‌دهد.
 
در ظاهر توصیه به نصب درایور سازگار با این آپدیت جهت پیش گیری از مشکلات احتمالی معقول به نظر می‌رسد اما مشکل آنجاست با انجام این کار، باز هم کاربران پیغام هشدار دریافت می‌کنند. در واقع حتی اگر کاربر نگارش توصیه شده درایور RST اینتل را هم نصب کند، کماکان پیغام نصب نبودن درایور سازگار با این آپدیت دریافت می‌کند.
 
در حال حاضر گزارش‌های متعددی در سطح وب سایت‌ها و فروم های اینترنتی یافت می‌شود که این ادعا را تأیید می‌کنند. حتی توصیه پشتیبانی رسمی مایکروسافت نیز حاکی از وجود یک مشکل مرتبط با درایور RST است.
آن‌طور که به نظر می‌رسد، Windows Update قادر نیست نصب بودن نگارش‌های جدیدتر درایور RST را تشخیص بدهد. این در حالی است که همواره به کاربران توصیه می‌شود از جدیدترین درایورها استفاده کنند.
 
به وضوح این نمی‌تواند عملکرد خوبی برای آپدیت ماه مِی ویندوز 10 باشد و ممکن است برخی از کاربران از نصب آن صرف نظر کنند. حال باید امیدوار بود مایکروسافت مشکل سازگاری با نگارش‌های جدیدتر درایور RST را برطرف کند.