مهم‌ترین تصمیمی که باعث پیشرفت من در درس فیزیک شد

بدترین شب‌های زندگیم، شب‌هایی بودند که فردایش امتحان فیزیک داشتم. دقیقاً آن چند ساعت باقیمانده تا امتحان را که باید برای مرور مباحث کتاب و حل نمونه سوالات می گذاشتم، صرف کلنجار با فرمول‌ها و ربط دادنش به مسائلی می کردم که در نهایت برایم نتیجه‌ای جز خستگی و دلزدگی از این درس نداشت.

من دانش آموز سخت کوشی بودم که دائماً در حال مطالعه و تلاش برای رسیدن به بهترین‌ها بود، ولی با وجود اینکه زمان زیادی صرف مطالعه فیزیک می‌کردم بازهم نمی توانستم مثل عربی و زبان نمره خیلی خوبی بگیرم. بعضی مواقع که خیلی از خواندن فیزیک خسته می شدم با خودم غر میزدم که اصلا این درس چه فایده ای برایم دارد؟

تنها سوالاتی که می توانستم جواب دهم مربوط به بخش‌های ساده‌ تر کتاب مثل مبحث الکترومغناطیس بود، ولی وقتی از همان مبحث هم مسئله کمی سخت‌تر و پیچیده‌تر میشد، نمی‌توانستم حل کنم.

همین موضوع باعث شد متوجه شوم که مشکل جدی و اساسی در درس فیزیک دارم که به تنهایی نمی توانم آن را رفع کنم، به همین خاطر تصمیم گرفتم به دنبال راه حل دیگری باشم.

تصمیم نتیجه بخش من در درس فیزیک

تصمیم گرفتم برای یکبار هم که شده برای رها شدن از این بلاتکلیفی و استرس، از معلم خصوصی فیزیک استفاده کنم و برای اینکه در این درس هم بتوانم مثل سایر درس ها نمره خوبی کسب کنم، معلم خصوصی بگیرم. چون بنظرم بیشترین هزینه برای من زمانی بود که دائما استرس داشتم و زمانم را صرف خواندن کتاب‌ها و حل نمونه سوالاتی می کردم که هیچ نتیجه موثری نداشت. به همین خاطر تصمیم گرفتم یکبار برای همیشه این درس را اصولی و از مسیردرست یاد بگیرم.

در همین زمان از طریق جستجو در اینترنت با سامانه معلم خصوصی “استادبانک” آشنا شدم و با راهنمایی پشتیبان این مجموعه و تحقیقی که از چند وب‌سایت دیگر انجام داده بودم، تصمیم گرفتم معلم خصوصی فیزیک را از این وب‌سایت انتخاب کنم.

چرا معلم خصوصی فیزیک را از “استادبانک” انتخاب کردم؟

دلیل انتخاب من برای درخواست معلم خصوصی فیزیک از “استادبانک”، موارد زیر بود که برای من فاکتورهای مهمی محسوب میشد:

  • بررسی دائمی کیفیت تدریس اساتید

مهم‌ترین دلیل انتخابم از “استادبانک” این بود که اساتید خود را بر اساس مصاحبه و ارزیابی که از رزومه تدریس ایشان انجام می دهد، رتبه بندی می کند که این ارزیابی دائمی است، یعنی کیفیت برگزاری هر جلسه آموزشی را بصورت مرتب بررسی می کند و بر‌اساس آن به استاد امتیاز می دهد.

  • قیمت مناسب و مشخص جلسات

قیمت ها در “استادبانک” بر اساس این سه فاکتور مهم تعیین می شود:

  • سابقه تدریس معلم
  • تعداد جلساتی که معلم با هر شاگرد برگزار می کند.
  • کیفیت تدریس معلم که توسط کارشناسان آموزشی “استادبانک” سنجیده می شود.

در واقع معلم نمی تواند قیمت کلاس خصوصی اش را مشخص کند، بلکه تمام قیمت ها بر اساس این سه فاکتور مهم از طریق مجموعه “استادبانک” تعیین می گردد.

  • مشاهده ویدیو نمونه تدریس معلم  

من برای اینکه از انتخاب معلم خصوصی فیزیک مطمئن شوم، نمونه تدریس ایشان را که بر روی پروفایل شان قرار داشت، مشاهده کردم و این حس خوبی به من داد، برای اینکه تا حدودی با نحوی بیان و سبک تدریس معلم آشنا شدم.

  • مطالعه نظرات شاگردان

نظرات شاگردان هر معلم بخش جذاب و مهم سایت “استادبانک” است چون باعث می شود در تصمیم گیری مطمئن شوید. من تمام نظرات و امتیازی که شاگردان معلم فیزیکم در سایت ثبت کرده بودند را خواندم و در انتخابم مطمئن شدم. چون دیگر نمی خواستم این ریسک را کنم وهزینه و زمان زیادی را صرف معلم خصوصی ای کنم که نتیجه اش برایم نامشخص باشد.

به همین دلیل تحقیق خیلی زیادی انجام دادم و با کمک معیارهایی که “استادبانک” برای تشخیص یک معلم حرفه ای در اختیارم قرار داده بود، توانستم یک معلم خصوصی فیزیک خوب انتخاب کنم.

 

بخشی از نظرات شاگردان فیزیک “استادبانک” که در تصمیم گیری من موثر بود.

خودباوری و افزایش اعتماد به نفس مهم ترین نتیجه کلاس خصوصی

مهم‌ترین درسی که معلمم در کلاس تدریس خصوصی فیزیک به من آموزش داد، خودباوری و اعتماد به نفسی بود که در درس فیزیک تا قبل از آن نداشتم. به دلیل شکست های پی در پی و گرفتن نمرات پایین، اعتماد به نفسم را در یادگیری این درس از دست داده بودم و فکر می کردم، نمی توانم نمره خوبی کسب کنم، در صورتی که آموزش اشتباه و تصور غلط من نسبت به توانایی‌هایم باعث ضعفم در این درس شده بود.

۵ نکته مهمی که معلم خصوصی ام اجرا کرد و نتیجه گرفتم.

  • میزان تسلط من را در درس فیزیک سنجید و براساس آن تدریس را شروع کرد.
  • برای اینکه بدانم در هفته چند ساعت باید فیزیک بخوانم یا نمونه سوال حل کنم، برنامه مدونی طراحی کرد.
  • به من کمک کرد تا جزوه کاملی از تمام نکات مهم فیزیک را یادداشت و تهیه کنم.
  • از مقطعی تدریس را شروع کرد که من مشکلات جدی و اساسی در آن داشتم.
  • در طول جلسات نمونه سوال های متنوعی در اختیارم قرار می داد و دائماً من را به حل مسئله تشویق می کرد.

مواردی که ذکر شد، نکات مهمی بودند که معلمم بصورت اصولی در جلسات اجرا کرد و به من کمک کرد که بتوانم در درس فیزیک مثل سایر درس‌هایم، بهترین نمره در کلاس را کسب کنم که در حال حاضر به دلیل اینکه باید خودم را برای کنکور آماده کنم، همچنان با ایشان کلاس دارم و جلسات را بصورت کلاس آنلاین فیزیک ادامه می دهم.

 

مهم ترین درسی که از کلاس تدریس خصوصی فیزیک یاد گرفتم!

تجربه تلخ من در فیزیک باعث شد بدانم برای بهترین شدن در هر حوزه ای باید بهترین آموزش را ببینی. من فیزیک را بلد نبودم و این بلد نبودن را به پای توانایی پایین خودم در یادگیری این درس گذاشته بودم در صورتی که شاید آموزش محدود معلم در تایم کم کلاس و داشتن تصور غلط نسبت به توانایی‌هایم، باعث ضعفم در این درس شده بود، به همین خاطر تردید را کنار گذاشتم و با بررسی تمام هزینه هایی که تاکنون انجام داده بودم، بهترین تصمیم را گرفتم که همان انتخاب معلم خصوصی فیزیک بود.

امیدوارم خواندن این مطلب برای شما که شاید مشکل من را داشته باشید، موثر بوده باشد. اگر شما هم تردید دارید و از قضا از معلم مدرسه تان راضی نیستید، حداقل برای یکبار هم که شده معلم خصوصی بگیرید و این گزینه را امتحان کنید. مطمئن باشید اگر از یک مرجع مطمئن، معلم خصوصی انتخاب کنید پشیمان نمی شوید و به بهترین نتیجه ای که میخواهید می رسید مثل نتیجه ای که من از کلاس خصوصی استادبانک  گرفتم.

نوشته مهم‌ترین تصمیمی که باعث پیشرفت من در درس فیزیک شد اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.