موتورولا موتو Z3 پلی به صورت رسمی رونمایی شد

moto-z3play-2 موتورولا موتو Z3 پلی به صورت رسمی رونمایی شد

موتورولا به تازگی از جدیدترین نسل محصولات ماژولار خود با نام موتو Z3 پلی به صورت رسمی رونمایی کرد. این هندست همان طراحی نسل قبلی را به ارمغان می‌آورد که ظاهرا موتورولا از آن بسیار خرسند است. هم‌چنین این کمپانی اعلام کرده است که پورت اتصال ماژول‌ها تغییر پیدا نکرده و کاربران می‌توانند هنوز هم از ماد‌های قبلی استفاده کنند. به نظر می‌رسد این کمپانی قصد ندارد تغییری را در این بخش اعمال کند زیرا گفته شده است که کاربران می‌توانند تمام مادهایی که در آینده نیز روانه بازار خواهند شد را در موتو Z3 پلی استفاده کنند.

moto-z3play-1 موتورولا موتو Z3 پلی به صورت رسمی رونمایی شد

در بخش نمایشگر می‌توانیم تغییراتی را به نسبت نسل قبلی مشاهده کنیم. در نسل پیشین این هندست از یک نمایشگر با نسبت تصویر ۱۶ به ۹ استفاده شده است، اما در موتو Z3 پلی می‌توانیم یک نمایشگر ۶ اینچی امولد با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ و هم‌چنین وضوح فول اچ‌دی را شاهد باشیم. در هر دو بخش جلویی و پشتی از متریال شیشه استفاده شده است، با این وجود متاسفانه در موتو Z3 پلی خبری از قابلیت شارژ بی‌سیم نخواهد بود. استفاده از یک نمایشگر طویل موجب حذف حسگر اثر انگشت از پنل جلویی و انتقال آن به لبه کناری دستگاه شده است.

سال گذشته ویژگی‌های قرار گرفته در موتو Z2 پلی در بخش دوربین یادآور قابلیت‌هایی بودند که پیش‌تر در اسمارت‌فون‌های ویندوزی لومیا مشاهده می‌کردیم. بخش تنظیمات دستی دوربین بسیار شبیه به برنامه دوربین لومیا است و قابلیت Selective Black and White دقیقا مشابه با ویژگی Color Pop در اسمارت‌فون‌های لومیاست.

خوشبختانه هنوز هم می‌توانیم این ویژگی‌ها را مشاهده کنیم، یکی از قابلیت‌هایی که در موتو Z3 پلی، به اپلیکیشن دوربین افزوده شده است، Cinemagraph نام دارد که عملکردی مشابه با Lumia Cinemagraph دارد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد در هنگام تصویر برداری تنها یک سوژه را به صورت متحرک داشته و دیگر اجزا تصویر ثابت باشند. پس از پایان تصویر برداری می‌توانید فایل نهایی را به صورت یک فایل گیف دریافت کنید.

یکی از تفاوت‌های ویژگی‌های موجود در موتو Z3 پلی، ادغام آن‌ها با اپلیکیشن دوربین اصلی است. در اسمارت‌فون‌های لومیا این قابلیت‌ها در اپلیکیشن‌های جانبی تعبیه شده بودند.

موتورولا هم‌چنین برای دوربین جلو نیز قابلیت پرتره را در نظر گرفته است، استفاده از این ویژگی تنها با یک سنسور میسر شده است. البته تصاویر ثبت شده به صورت بوکه پس از ذخیره دیگر قابل ویرایش نبوده و نمی‌توانید از قابلیت‌هایی نظیر فوکوس دلخواه و Selective Black and White در آن‌ها استفاده کنید.

دوربین دوگانه مورد استفاده در بخش پشتی این هندست، ۱۲ مگاپیکسل وضوح دارد و گشودگی دیافراگم آن f/1.7 خواهد بود. دوربین سلفی نیز ۸ مگاپیکسلی بوده و دیافراگم آن f/2.0 است.

در قلب موتو Z3 پلی چیپست اسنپدراگون ۶۳۶ آرام گرفته است که بنابر اعلام موتورولا، بهبود عملکرد ۳۰ درصدی را به نسبت موتو Z2 پلی شاهد خواهیم بود. این چیپست با ۴ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. نیرو دهنده این مجموعه سخت افزاری یک باتری نه چندان بزرگ ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود. خوشبختانه این اسمارت‌فون به همراه یک ماد باتری عرضه خواهد شد که می‌تواند مشکل کمبود باتری را تا حد زیادی برطرف کند. موتو Z3 پلی با قیمت ۴۹۹ دلار روانه بازارها خواهد شد.

نوشته موتورولا موتو Z3 پلی به صورت رسمی رونمایی شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.