مک‌بوک ایر جدید با نمایشگر رتینا و سخت‌افزار بهبودیافته رسما معرفی شد

MacBook-Air-0 مک‌بوک ایر جدید با نمایشگر رتینا و سخت‌افزار بهبودیافته رسما معرفی شد

کمپانی اپل عصر امروز رویدادی اختصاصی برگزار کرد تا جدیدترین محصولات خود را در آن به نمایش بگذارد. سرانجام پس از درز اخبار گوناگون و پس از چند سال انتظار، نهایتا امروز اپل از مک‌بوک ایر جدید خود با نمایشگر رتینا و سخت‌افزار بهبودیافته رونمایی کرد. بد نیست بدانید مک‌بوک ایر سابق ارزان‌ترین و پرفروش‌ترین لپ‌تاپ کمپانی اپل محسوب می‌شود که چند سال از عرضه آن می‌گذرد.

MacBook-Air مک‌بوک ایر جدید با نمایشگر رتینا و سخت‌افزار بهبودیافته رسما معرفی شد

مک بوک ایر جدید از یک نمایشگر 13.3 اینچی رتینا با رزولوشن 2560 در 1600 سود می‌برد که حاشیه‌های کناری آن تا 50 درصد کم‌تر از نمونه پیشین است. هم‌چنین طراحی کلی این محصول بسیار مدرن بوده و پوششی از جنس شیشه تمام لبه‌های آن را می‌پوشاند. نمایشگر مک‌بوک ایر جدید حالا می‌تواند تا 48 درصد رنگ‌های بیش‌تری را به نمایش بگذارد. ضمن آن‌که یک سنسور دوربین با قابلیت فیس‌تایم در بالای آن حاضر و آماده است.

این دیوایس از تاچ آی‌دی بهره‌مند بوده که این را مدیون وجود چیپ جدیدی به نام T2 است که در مک‌بوک پرو نیز به کار گرفته شد. به علاوه، این چیپ باعث می‌شود نرم‌افزارهای لود شده در بوت اولیه هیچ‌گونه دستکاری در سیستم انجام ندهند. ضمن آن‌که رمزنگاری اطلاعات موجود در درایو SSD این دستگاه و استفاده از دستیار سیری نیز به کمک این چیپ تسهیل شده است. حالا که صحبت از درایو SSD به میان آمد، باید بدانید مک‌بوک ایر جدید تا 1.5 ترابایت حافظه از نوع SSD دارد. یک پردازنده دو هسته‌ای نسل هشتمی از سری Core i5 به کمک سوگولی اپل آمده تا در کنار 16 گیگابایت رم، دستورات کاربر را اجرایی کند. این را هم اضافه کنیم که با مک‌بوک ایر جدید می‌توانید تا 12 ساعت به وب‌گردی و 13 ساعت تماشای ویدیو بپردازید.

MacBook-Air-1 مک‌بوک ایر جدید با نمایشگر رتینا و سخت‌افزار بهبودیافته رسما معرفی شد

کیبورد مک‌بوک ایر جدید از نسل چهارم کیبوردهای پروانه‌ای بوده که طبق ادعای اپل، حالا دقیق‌تر و پاسخ‌گوتر از هر زمان دیگری است. هر یک از این کلیدها نیز به طور جداگانه یک نور پس‌زمینه دارد. ترک‌پد موجود در این مک‌بوک ایر قابلیت فورس تاچ داشته و حالا فضایی 20 درصد بیش‌تر از نسل‌های قبلی در اختیار دارد. اسپیکرها هم دستخوش تغییر شده و اکنون در کنار 25 درصد صدای بیش‌تر، دو برابر صدای باس بیش‌تری در مقایسه با اسپیکرهای به کار رفته در مک‌بوک ایر سابق دارند.

از نظر اتصالات باید به حضور دو درگاه تاندربولت 3 اشاره کرد که می‌توانند به یک نمایشگر با کیفیت 5K و یا حتی یک eGPU متصل شوند. طبق گفته‌های اپل، مک‌بوک ایر جدید از آلومینیوم بازیافتی تولید شده و 17 درصد فضای کم‌تری در مقایسه با نسل پیشین اشغال می‌کند. به علاوه، این دستگاه وزن بسیار کمی در حدود 1.24 کیلوگرم داشته و ضخامت آن با ده درصد کاهش در مقایسه با مک‌بوک ایر سابق، تنها 15.6 میلی‌متر است.

MacBook-Air-0 مک‌بوک ایر جدید با نمایشگر رتینا و سخت‌افزار بهبودیافته رسما معرفی شد

علاقه‌مندان می‌توانند از هم‌اکنون این دیوایس را در رنگ‌های طلایی، خاکستری آسمانی و نقره‌ای پیش‌خرید کنند. فروش این محصول از روز 7 نوامبر (16 آبان) در فروشگاه‌ها آغاز خواهد شد. اپل قیمت 1,199 دلار را برای این گجت در نظر گرفته و ادعا می‌کند که مک‌بوک ایر جدید، ارزان‌ترین لپ‌تاپ تولید شده با نمایشگر رتینا است. اگرچه ادعای اپل حقیقت دارد اما قیمت اعلام شده برای این محصول در مقایسه با قیمت آغازین مک‌بوک ایر سابق افزایش محسوسی داشته است.

نوشته مک‌بوک ایر جدید با نمایشگر رتینا و سخت‌افزار بهبودیافته رسما معرفی شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.