میت ۳۰ لایت احتمالا نخستین گوشی هواوی با سیستم‌عامل سفارشی این شرکت خواهد بود

شرکت هواوی برای سال‌ها روی توسعه سیستم‌عامل شخصی خود کار کرده است و با توجه به ممنوعیت‌های تجاری وضع شده علیه هواوی توسط ایالات‌متحده در ماه مه گذشته، غول چینی نهایتا تصمیم گرفته تا پلان B خود را عملیاتی نماید. از زمان اعمال ممنوعیت‌ها تا به امروز، وضعیت تا حدودی بهبود یافته است؛ اما براساس گزارشات، هواوی کماکان قصد دارد یک اسمارت‌فون مجهز به سیستم‌عامل HongMeng OS را در اواخر سال جاری عرضه کند. به‌نظر می‌رسد که امروز هویت این دستگاه افشا شده است.

بر اساس اظهارات یکی از همکاران وب‌سایت Slashleaks، در حال حاضر شرکت هواوی بر روی آماده‌سازی 2 مدل از اسمارت‌فون میت 30 لایت جهت عرضه در اواسط ماه سپتامبر کار می‌کند. مدل در نظر گرفته شده برای اروپا و سایر بازارهای بین‌المللی با سیستم‌عامل اندروید 10 Q و رابط کاربری EMUI 10 عرضه می‌شود؛ در حالی‌که ورژن تولید شده برای بازار چین، نخستین گوشی هواوی است که سیستم‌عامل سفارشی کمپانی به‌صورت پیش‌فرض بر روی آن نصب خواهد شد.

جزئیات مربوط به سیستم‌عامل HongMeng OS هنوز اعلام نشده است؛ اما یک گزارش جدید ادعا می‌کند که پیش‌تر هواوی قصد داشته تا در روز 9 آگوست از سیستم‌عامل جدید خود در کشور چین رسما رونمایی کند. ظاهرا این سیستم‌عامل برای کار با طیف وسیعی از دستگاه‌های قابل تصور کاربران طراحی شده است و احتمالا در قالب یک تلویزیون هوشمند برند آنر که احتمالا اواخر هفته جاری عرضه می‌شود؛ معرفی خواهد شد.

اطلاعات اخیرا لو رفته نشان می‌د‌هند که اسمارت‌فون میت 30 لایت از یک نمایشگر حفره‌دار 6.26 اینچی و پیکره‌بندی دوربین پشتی چهارگانه که در یک ماژول مربعی‌شکل قرار گرفته است؛ بهره خواهد برد. گزارش شده که این ماژول از یک حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی با عملکردی نامشخص و دو حسگر 2 مگاپیکسلی با کارکرد نامعلوم تشکیل شده است.

پیکره‌بندی این هندست احتمالا با وجود تراشه کایرین 810 هواوی به‌همراه حداقل 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی تکمیل خواهد شد. با این‌حال برخی شایعات از عرضه مدلی مجزا با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی حکایت دارند. نهایتا بایستی خاطرنشان کرد که این اسمارت‌فون احتمالا از یک باتری 3900 میلی‌آمپرساعتی بهره خواهد برد.

نوشته میت 30 لایت احتمالا نخستین گوشی هواوی با سیستم‌عامل سفارشی این شرکت خواهد بود اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.