میزان تمیزی اسمارت‌فون چه چیزی را در مورد شما نشان می‌دهد؟!

میزان تمیزی اسمارت‌فون چه چیزی را در مورد شما نشان می‌دهد؟!

شکی وجود ندارد که اطلاعات زیادی از اشخاص در اسمارت‌فون آنها وجود دارد. اما بسیاری از اطلاعات نیز در بیرون از اسمارت‌فون افراد به چشم می‌خورد! بر اساس یک مطالعه علمی، تنها با آنالیز لایه چربی که بر روی نمایشگر گوشی وجود دارد، می‌توان اطلاعات زیادی از شخص صاحب گوشی بدست آورد.

ما آن اندازه هم فکر می‌کنیم، تمیز نیستیم. محققان دانشگاه کالیفرنیا در سان دیگو توانسته‌اند هویت مولکولی افراد را با استفاده از اسمارت‌فون‌هایشان بدست آورند. این مطالعه ناشی از همکاری محققان با پروژه‌های قضایی است. DNA و اثر انگشت بدست آمده تنها زمانی مناسب هستند که فرد متهم در پایگاه اطلاعاتی پلیس وجود داشته باشد. محققان قصد داشتند با استفاده از روش‌های جدید پروفایلی از وسایلی که متهم دست زده، ایجاد کنند. محققان دریافتند که با استفاده از ردهای شیمیایی که افراد در صحنه جرم بر جا گذاشته‌اند، می‌توان اطلاعاتی همچون سبک زندگی، تاریخچه پزشکی، نحوه لباس پوشیدن، عادات و حتی برنامه کاری بدست آورد.

برای تست این مدل‌ها، محققان از گوشی ۳۹ نفر که به طور داوطلبانه در آزمایش‌ها شرکت کرده بودند، استفاده کردند. محققان نمونه‌های شیمیایی از سطح اسمارت‌فون و کف دست افراد جمع‌آوری کردند. محققان فقط با استفاده همین نمونه‌ها توانستند بفهمند که فرد شماره نه از داروهای ضد التهاب پوستی، فرد شماره دو از داروهایی برای رشد موهای خود، فرد شماره ۱۰ از قطره‌های چشمی، فرد شماره ۱۶ داروهایی برای درمان برفک، فرد شماره ۳۲ از مرکبات و سرانجام فرد شماره ۲۱ از داروهای ضدافسردگی استفاده می‌کنند.

محققان حتی توانستند بفهمند که یکی از خانم‌های شرکت کننده اخیرا در یک کمپ تفریحی بوده است. چگونه؟ محققان رد کرم ضد آفتاب و اسپری ضد پشه بر روی گوشی این خانم پیدا کردند. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که گوشی‌های موبایل همانند تاریخجه پزشکی افراد عمل می‌کنند.

نوشته میزان تمیزی اسمارت‌فون چه چیزی را در مورد شما نشان می‌دهد؟! اولین بار در پدیدار شد.