میزان حافظه‌رم محصولات جدید اپل مشخص شد!

 

iphone-6s7

Xcode، مجموعه ابزار توسعه‌ دهنده که توسط اپل تولید شده، احتمالا به سوالات بسیاری پیرامون مقدار حافظه‌ رم استفاده‌ شده در جدیدترین مدل‌های آی‌فون و تبلت آی‌پد پرو که به‌تازگی معرفی شده‌اند، پاسخ داده است.

شایعات بی‌شماری پیش از نطق‌ خبری اپل، مدعی بودند که مقدار رم آی‌فون‌های جدید نسبت به نسل قبل خود، به دو برابر افزایش یافته است؛ یعنی در آی‌فون 6s و 6s پلاس از 2 گیگابایت رم استفاده شده است. با این‌حال، اپل در مراسم معرفی آی‌فون‌های جدید در چهارشنبه، شایعات را بدون پاسخ باقی گذاشت.

ram-a (1)

به‌تازگی تصویری متعلق به Xcode تایید کرده است که اپل در آی‌فون 6s و 6s پلاس از 2 گیگابایت رم به‌جای 1 گیگابایت رم که پیش‌تر در آی‌فون‌های 6 و 6 پلاس شاهد بودیم، بهره برده است. مقدار فضای بیشتر برای Random Access Memory یا همان رم، به‌کاربران اجازه می‌دهد تا مالتی‌تسکینگ بهتری را در آی‌فون‌های 6s و 6s پلاس شاهد باشند و اجرای بازی‌های گرافیکی نیز روان‌تر صورت بپذیرد.

علی‌رغم استفاده گوشی‌های بالارده اندرویدی از 4 گیگابایت رم، نمی‌توان آی‌فون‌های جدید اپل را با پرچم‌داران دیگر مقایسه کرد. این، بدین خاطر است که در سیستم‌عامل iOS بهینه‌سازی‌هایی نسبت به اندروید گوگل صورت گرفته که باعث می‌شود این سیستم‌عامل بر روی گوشی‌هایی با حافظه‌رم کم نیز به‌خوبی اجرا شود.

Xcode، همچنین تایید کرده است که تبلت 12.9 اینچی آی‌پد پرو از 4 گیگابایت رم استفاده می‌کند. این تبلت در چهارشنبه، همراه با آی‌فون 6s و 6s پلاس معرفی شد. این مقدار، دو برابر میزان حافظه‌ای است که اپل در تبلت آی‌پد Air 2 به‌کار گرفته بود. کمپانی ادوبی نیز هفته گذشته به‌طور اتفاقی فاش کرد که آی‌پد پرو از 4 گیگابایت رم بهره می‌برد؛ اگرچه سند منتشر شده را حذف کرد!

نوشته میزان حافظه‌رم محصولات جدید اپل مشخص شد! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.