ناسا نقشه راه رسیدن انسان به مریخ را منتشر کرده است

ناسا نقشه راه رسیدن انسان به مریخ را منتشر کرده است

ناسا در حال حاضر در حال آماده سازی یک پروژه ی سرنشین دار به سمت سیاره سرخ است که تا کنون به خوبی شناخته شده، است اما این آژانس فضایی اکنون جزییات چگونگی انجام این سفر را که نشان دهنده واقعیت بخشیدن به چنین ماموریتی است، در دست کار دارد.

در یک سند که عنوان آن را “سفر ناسا به مریخ: پیشگام گام های بعدی در اکتشاف فضا” نام گذاری کرده اند، این سفر به سه فاز جداگانه تقسیم بندی شده است. ترسیم یک تصویر از پیشرفت های علمی در راستای نیاز به زمینی برای سکونت انسان بر سطح مریخ بیانگر همین امر است.
به گفته ی ویلیام گرشتنمایر ، مدیر بخش کاوش های انسانی و عملیات در مقر اصلی ناسا: “استراتژی ناسا در راستای فعالیت های کوتاه مدت و توسعه قابلیت های مرتبط به سفر به مریخ درحال حاضر و در آینده با حضور پایدار انسان ها در اعماق فضاست”.
اولین مراحل عملیات NASA برای رسیدن بر روی سیاره مریخ تحت عنوان ” زمین متکی( Earth Reliant )” نام گرفته است و مراکزی برای تحقیقات بر روی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) تعبیه شده اند که آزمایشاتی را بر روی تخت جاذبه انجام می دهند. علاوه بر این آژانس توسعه فن آوری با هدف بهبود سلامت انسان برای آماده شدن برای انجام ماموریت های سفر به اعماق فضا در حال انجام تحقیقات است.
در مرحله دوم، ناسا انجام ماموریت های سرنشین دار درcislunar فضا را در دست دارد که این منطقه بین زمین و ماه یا مدار ماه قرار دارد .دوبله این واژه ” اثبات کردن در زمین (Proving Ground)” در این مرحله که مستلزم توسعه و اعتبار قابلیت های مورد نیاز برای محیط زندگی دور از سیاره خانه ماست به طوری که به انسان اجازه دهد تا در جایی که گرد وخاکی همچون سیاره سرخ وجود دارد بتواند زندگی کند.
سومین و آخرین مرحله ” استقلال زمین (Earth Independence)” نام گرفته است و برای سرمایه گذاری در پیشرفت مراحل قبلی برای آوردن انسان به نزدیکی سطح مریخ در نظر گرفته شده است. در این مرحله برای اولین بار مریخ که کمترین دور گردش مدار را در بین سیارات داراست دست یافته، و پس از آن می توانند سطح کره را لمس کنند.
با هم ، مراحل در نظر گرفته شده برای رسیدگی به سه مانعی که بر سر راه ناسا در مریخ قرار دارد را مرور می کنیم:

• حمل و نقل مریخی (توانایی انسان برای مسافرتی با خیال راحت به اعماق فضا)
• کار در فضا (خدمه و ربات می توانند یک بار هم که شده در آنجا فعالیت و رشد و نمو داشته باشند)
• و سالم ماندن (برای بقا).

آژانس در نظر دارد در هفته های آینده این موارد را در کنگره به بحث و بررسی بگذارد.
برای دانستن چگونگی کل سفر به مریخ و مطلع شدن از گام های بعدی در اکتشافات فضایی می توانید با ما همراه باشید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته ناسا نقشه راه رسیدن انسان به مریخ را منتشر کرده است اولین بار در عصر تکنولوژی - Techera پدیدار شد.