نام دستیار مجازی بیکسبی توسط سامسونگ تایید شد؛ رابط کاربری تنها با دستورات صوتی تحت کنترل خواهد بود

نام دستیار مجازی بیکسبی توسط سامسونگ تایید شد؛ رابط کاربری تنها با دستورات صوتی تحت کنترل خواهد بود

واقعیت این است که واژه هوش مصنوعی تا حد زیادی توسط سازندگان تلفن همراه و فعالان حوزه تکنولوژی، مورد سو استفاده قرار گرفته است. پس از آنکه آمازون دستیار مجازی اختصاصی خود با نام اکو (Echo) را به عنوان یک گجت خانگی به بازار عرضه کرد و موفق به فروش میلیون‌ها عدد از آن شد، گوگل نیز با دستیار اختصاصی خود وارد عرصه رقابت شد. در همین راستا اپل قابلیت‌های سیری را افزایش داد و سامسونگ هم پس از تصاحب و مالکیت بر Viv Labs تا دو هفته دیگر از دستیار مجازی بیکسبی که در گلکسی اس 8 مورد استفاده قرار گرفته شده است رونمایی خواهد کرد.

با این‌که تمام این گجت‌ها تحت عنوان هوش مصنوعی یا AI بازاریابی و تبلیغ می‌شوند اما در حقیقت فقط یک ابزار برای تشخیص صدای کاربرند که در عین حال مجهز به نرم‌افزار یادگیری ماشین هستند. با این حال این ابزارها از قابلیت‌های محدودی در قالب دستورات از پیش تعیین شده و برنامه ریزی شده برخوردار هستند یا به عبارتی فقط به یک سری سوالات مشخص شده پاسخ می‌دهند. با این حال به نظر می‌رسد سامسونگ جاه طلبی‌های بزرگ‌تری برای بیکسبی در نظر دارد و بنا به گزارش‌های منتشر شده قصد دارد آن را در رابط کاربری گلکسی اس 8 ادغام نموده و در اپلیکیشن‌های اختصاصی خود نیز مورد استفاده قرار دهد. حتی این موضوع هم عنوان شده که سامسونگ قصد دارد بیکسبی را در شبکه اینترنت اشیا لوازم خانگی هوشمند خود هم به کار بگیرد.

دستیار مجازی بیکسبی

البته این شایعه فعلا به صورت نصفه و نیمه توسط سامسونگ و در صفحه اطلاعات خصوصی وب سایت ایتالیایی این شرکت کره‌ای مورد تایید قرار گرفته است. در اسناد مربوطه نه تنها این دستیار مجازی با عنوان بیکسبی معرفی شده، بلکه با توجه به نتیجه سرویس ترجمه گوگل که میگوید “شما می‌توانید تمام عملیات مرتبط با رابط کاربری لمسی را با استفاده از فرمان‌های صوتی بیکسبی کنترل کنید.” شما قادر خواهید بود رابط کاربری دستگاه‌تان را تنها با دستیار مجازی بیکسبی تحت کنترل خود داشته باشید.

سند خصوصی منتشر شده آخرین بار دو روز قبل به‌روزرسانی شده بود و به نظر می‌رسد به تمام دستگاه‌های موبایل سامسونگ اشاره می‌کند. بنابراین به احتمال زیاد دستیار مجازی بیکسبی پس از معرفی در گلکسی اس 8، می‌تواند در سایر گوشی‌های هوشمند سامسونگ مانند سری A و یا حتی سری رده‌ پایین‌تر J مورد استفاده قرار گیرد. این که دقیقا بیکسبی چگونه این امکان را فراهم خواهد کرد که با استفاده از دستورات صوتی خود رابط کاربری را کنترل کنید هنوز مشخص نیست و برای رسیدن به پاسخ مناسب این سوال حداقل باید تا دو هفته دیگر و زمان رونمایی رسمی گلکسی اس 8 صبر کنیم.

نوشته نام دستیار مجازی بیکسبی توسط سامسونگ تایید شد؛ رابط کاربری تنها با دستورات صوتی تحت کنترل خواهد بود اولین بار در پدیدار شد.