نتیجه تست اندروید ۱۱ بر روی گوشی پیکسل ۴ گوگل

اندروید 11

قطعا این نکته ارزش بازگو کردن را دارد که داده‌های تست سخت‌‍افزاری GeekBench در سطح سیستم‌عامل به این اپلیکیشن گزارش شده و تقریبا آسان است که این اطلاعات را دست‌کاری کرد. بنابراین به این تست باید به دید شک نگریست. بااین‌حال، گوگل با صراحت به نسخه آینده سیستم‌عامل موبایلی خود اشاره کرده است. این تست یکی از اولین اشاره‌هایی است که تابه‌حال در رابطه با اندروید R یا همان اندروید 11 صورت گرفته است.

اندروید 11

اگر به خود تست GeekBench نگاهی بیندازیم، مـتأسفانه هیچ اطلاعات اضافی جهت استخراج در آن وجود ندارد. ارقام این تست‌ تقریبا به‌درستی گوشی هوشمند پیکسل 4 گوگل و تراشه اسنپدراگون 855 داخل آن را نشان می‌دهند. حافظه رم 6 گیگابایتی نیز در این تست نشان داده شده است. همچنین اطلاعات دیگری نیز در این بنچمارک دیده می‌شود. در بین این داده‌ها، توجه ما به اندروید R معطوف است.

تنها چیزی که ما در عمل می‌توانیم با استفاده از این اطلاعات انجام دهیم، تفکر و همچنین سعی در انجام حدس و گمان‌های حساب‌شده است. شکی نداریم که گوگل به‌شدت بر روی سیستم‌عامل اندروید خود کار می‌کند. آخرین بار ما یک خبر را پیرامون این سیستم‌عامل شنیدیم که در واقع تعهدی در رابطه با پروژه متن‌باز اندروید بود. این خبر در رابطه با افزایش محدوده فایل‌ها به فراتر از 4 گیگابایت بود. احتمالا این مسئله به ضبط ویدیوها مربوط می‌شود. پس از این خبرها نیز نوبت به اندروید 11 رسید. ادامه دادن نام‌گذاری‌های عددی تنها راه باقی‌مانده برای گوگل است. باید در نظر داشت که گوگل تاکنون از حروف الفبای انگلیسی و نام دسرهای مختلف در سیستم‌عامل‌ خود استفاده کرده و این موضوع در حال تبدیل شدن به یک معضل بزرگ برای کاربران است. اگر نام‌گذاری عددی در آینده توسط این شرکت به‌عنوان یک سنت در پیش گرفته شود، بازهم در مراحل توسعه و تست‌های بتای این سیستم‌عامل امکان دارد که از حروف استفاده شود. درست همانند اندروید 10 که پیش از عرضه، به نام اندروید Q شناخته می‌شد.

اندروید 11

ازآنجایی‌که ما درباره نام‌گذاری صحبت می‌کنیم، پس نمی‌توانیم این را نیز در نظر نگیریم که برخی از نرم‌افزارها و محصولات عمومی فناوری، در نسخه‌های دهم خود از عدد 10 استفاده نمی‌کنند. این اقدام مشتریان را به تفکر وا می‌دارد. صرف‌نظر از این موضوعات، اگر ما این تست GeekBench را واقعی در نظر گرفته و نیز فرض کنیم که این اعداد از یک پیکسل 4 واقعی به دست آمده‌اند، آنگاه اجرای اندروید R و سپس نشان دادن نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهنده (Developer Preview build) این سیستم‌عامل به همگان نیز می‌تواند به همان اندازه محتمل باشد.

در این اواخر، شایعاتی پیرامون گوشی‌های پیکسل 4a و 4A XL وجود داشته است. شاید بسط چنین بحث‌هایی بتواند اطلاعات بیشتری را از اندروید R به دست دهد، حداقل به این مسئله امیدی هست.

نوشته نتیجه تست اندروید 11 بر روی گوشی پیکسل 4 گوگل اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.