نتیجه تست پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ در بنچمارک آنتوتو مشخص شد

اسنپدارگون ۸۳۵

کوالکام شرکتی معتبر در زمینه تولید پردازنده های تلفن‌های همراه است که بیشترین فروش را در بین تولیدکنندگان پردازنده‌های موبایل دارد. این شرکت پردازنده‌های متفاوتی را برای رنج‌های مختلف تلفن همراه تولید می‌کند. حالا هم نتیجه تست بنچمارک آنتوتو برای پردازنده میان‌رده اما قدرتمند اسنپدراگون 660 مشخص شده که نشان از قدرت بالای آن دارد.

در حالی که اکثر صحبت‌ها و بحث‌ها در هفته‌های اخیر مربوط به قدرتمندترین پردازنده کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 بود اما این کمپانی برای پردازنده‌های میان رده خود هم سنگ تمام گذاشت و خبرها از معرفی سه پردازنده میان‌رده از این کمپانی حکایت داشتند. اسنپدراگون 630 و 635 که در واقع نسخه بهینه شده اسنپدراگون 625 هستند و اسنپدراگون 660 که با این دو تفاوت‌هایی اساسی دارد و قوی‌تر از این دو به شمار می‌رود.

ماه قبل بود که اولین نشانه‌های این پردازنده در فضای مجازی رویت شد. از ویژگی‌های این پردازنده 8 هسته‌ای که به احتمال فراوان با کد MSM 8976 Plus شناخته می‌شود می‌توان به پردازنده گرافیکی آدرنو 512 و مودم X10 اشاره کرد که شبکه LTE از نوع Cat 10 را ساپورت می‌کند.

احتمالا هسته‌های این چیپست را Cortex A-73 و Cortex A-53 تشکیل می‌دهند که فرکانس کاری این هسته‌ها هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما پیش بینی شده 4 هسته پرقدرت آن دارای فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته کم مصرف آن 1.9 گیگاهرتزی باشند. این چیپست با لیتوگرافی 14 نانومتری LPP سامسونگ تولید خواهد شد و توانایی پشتیبانی از دروبین‌هایی 24 مگاپیکسلی و رم دو کاناله از نوع LPDDr 4x و 1866 مگاهرتزی را دارد و در عین حال از حافظه‌های UFS 2.1 پشتیبانی می‌کند.

حالا بعد از این شایعات اولین تست‌ها روی این چیپست انجام شده که نتیجه فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد. در تستی که توسط بنچمارک آنتوتو انجام شده است، این پردازنده توانست در بخش CPU امتیاز 31982، در بخش حافظه رم امتیاز 7067، در بخش گرافیک سه بعدی امتیاز 30827 و در بخش UX امتیاز 35700 را کسب کند. 

در مجموع این چیپست توانست به امتیاز 105584 برسد که برای یک پردازنده میان‌رده نمره‌ای بسیار عالی به شمار می‌رود. با این حال در این آزمایش اطلاعاتی از فرکانس هسته‌ها و میزان رم دستگاه گزارش نشده است. برای همین انتظار داریم نسخه نهایی آن که در تلفن‌های آینده به کار می‌رود در کنار حافظه رم بالا بتواند امتیازی بیشتر از این کسب کند.

پیش بینی شده این پردازنده در سه ماهه دوم سال وارد بازار شود و گفته می‌شود شیائومی پرو 2 اولین گوشی مجهز به این چیپست خواهد بود. ویوو و اوپو هم دیگر مشتریان این چیپست هستند.

نوشته نتیجه تست پردازنده اسنپدراگون 660 در بنچمارک آنتوتو مشخص شد اولین بار در پدیدار شد.