نحوه ایجاد گروه ایمیلی در جیمیل با ارسال از Gmail، outlook

ایجاد گروه در جیمیل

اگر از Gmail برای ارسال مرتب ایمیل به چندین نفر استفاده می کنید ، باید یک گروه مشترک برای همه آنها ایجاد کنید. در واقع ، گروه ها برای تفکیک دوستان ، خانواده ، آشنایان گاه به گاه و تماس های حرفه ای مفید هستند.

این که آیا از آدرس ایمیل ، برنامه تلفن یا یک مشتری ایمیل دسک تاپ استفاده می کنید، محدودیتی در این تکنیک برای شما ایجاد نمی کند. ایجاد یک ایمیل گروهی در Gmail واقعاً آسان است. برای شروع استفاده از گروه های Gmail ، همین حالا دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

 

ایجاد گروه های Gmail در Webmail

برای ایجاد یک گروه Gmail در ایمیل خود ، به حساب Gmail خود وارد شوید. به سمت کشوی برنامه در بالا سمت راست  بروید و روی “مخاطبین”  یا Contacts کلیک کنید.

ایجاد گروه های Gmail در Webmail

در اینجا تمام مخاطبین قابل مشاهده خود را پیدا خواهید کرد. گزینه ای برای برچسب های Gmail یاهمان لیبل ها وجود دارد. این ویژگی کمک می کند که به طور خودکار مخاطبینی را به گروه های خاص اختصاص دهید. برای ایجاد یک گروه ایمیل جدید روی “Create label” کلیک کنید.

ایجاد لیبل جدید برای ایجاد گروه ایمیلی در جیمیل

به لیبل خود یک نام جدید بدهید. مثلا در این مثال ما آن را Group-2 در نظر می گیریم.

ایجاد لیبل جدید برای ایجاد گروه ایمیلی در جیمیل

هنگامی که روی برچسب ذخیره شده کلیک می کنید ، از شما خواسته می شود مخاطبین جدید را اضافه کنید. برای وارد کردن مخاطبین در این برچسب جدید ، کافی است یک مخاطب را انتخاب کرده و روی نماد سه نقطه آن کلیک کنید.

ایجاد لیبل جدید برای ایجاد گروه ایمیلی در جیمیل

شما به راحتی می توانید همانطور که در اینجا نشان داده شده است ، مخاطب خود را  به یکی از برچسب های ذخیره شده انتقال دهید.

Gmail همچنین به شما امکان می دهد چندین مخاطب را انتخاب کنید و همه آنها را به یک برچسب ذخیره شده اضافه کنید.

پس از آن ، اگر روی هر یک از برچسب ها کلیک کنید ، می توانید تمام مخاطبین ذخیره شده در زیر آن را مشاهده کنید.

برای حذف مخاطب از برچسب ، کافیست نماد سه نقطه آن را انتخاب کنید و روی “remove from label” کلیک کنید.

بعد از این که گروه های مورد نظر خود را انتخاب کردید می توانید به سادگی، ایمیل های مورد نظرتان را بنویسید و برای مخاطبین گروهی که در نظر دارید ارسال کنید. حتی می توانید یک یا چند گروه را برای ارسال انتخاب کنید:

ایجاد لیبل جدید برای ایجاد گروه ایمیلی در جیمیل

از ویژگی مثبت این دسته گروه ها این است که می توانید محتویات گوگل درایو خود را ( مثلا پرونده هایی که مد نظر دارید ) با این گروه ها به اشتراک بگذارید.

ایجاد لیبل جدید برای ایجاد گروه ایمیلی در جیمیل

افزودن گروه های Gmail در Thunderbird

اگر از Gmail با Thunderbird استفاده می کنید ، می توانید ایمیل های مورد نظر خود را به “Address Book” در پنجره بالا از این سرویس خود اضافه کنید. برای شروع افزودن آدرس های ایمیل به گروه خود ، روی New list کلیک کنید.

افزودن گروه های Gmail در Thunderbird

به محض افزودن آدرس های ایمیل ، می توانید ایمیل های گروهی را با استفاده از حساب Gmail Thunderbird خود ارسال کنید.

افزودن گروه های Gmail در Thunderbird

افزودن گروه های ایمیلی جیمیل در Outlook

اگر از برنامه Gmail با برنامه دسک تاپ Outlook استفاده می کنید ، به صفحه اصلی Outlook خود بروید و روی “مخاطبین” یا Contacts  کلیک کنید. سپس روی “گروه تماس جدید” یا new contact group کلیک کنید.

افزودن گروه های ایمیلی جیمیل در Outlook

در اینجا می توانید هر یک از اعضا را یک به یک به گروه مورد نظر خود اضافه کنید. از طرف دیگر ، می توانید آنها را از مخاطبین Outlook یا سایر گروه های ایمیلی وارد کنید.

افزودن گروه های ایمیلی جیمیل در Outlook

بعد از این که تنظیمات را ذخیره سازی کردید می توانید به سادگی، بعد از این که شروع به نوشتن ایمیل در اوتلوک کردید، از این گروه ها برای ارسال ایمیل گروهی به مخاطبان خاص خود استفاده کنید.

افزودن گروه های جیمیل در اپلیکیشن های موبایلی

برای افزودن گروه های Gmail در Android ، فقط باید اپلیکیشن CONTACT را بارگیری و نصب کنید.  برای دانلود این اپ اینجا را کلیک کنید.

برنامه از مخاطبین شما در دسک تاپ پشتیبان گیری کرده و همگام سازی را انجام خواهد داد. روش ایجاد و ویرایش گروه ها با استفاده از “برچسب ها” همان روشی است که در ابتدا گفته شد. برنامه مخاطبین فقط در Android Marshmallow و بالاتر پشتیبانی می شود. ( اندروید ۶ به بالا )

آیا در این رابطه سوال یا تجربه ارزشمندی دارید؟ آن را در بخش نظرات بنویسید

منبع

نوشته نحوه ایجاد گروه ایمیلی در جیمیل با ارسال از Gmail، outlook اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.