نحوه دسترسی به گذرواژه های ذخیره شده وای فای در ویندوز ۱۰

ویندوز تمامی گذرواژه های وای فای را در خود ذخیره خواهد کرد در نتیجه می توانید هر زمان به این گذرواژه ها دسترسی پیدا کنید. اما نحوه دسترسی به گذرواژه های ذخیره شده وای فای در ویندوز 10 که به دو صورت بوده را در ادامه در اختیارتان قرار خواهیم داد.
 
دانلود نرم افزار WirelessKeyView
یکی از نرم افزارهایی که دسترسی به گذرواژه های ذخیره شده وای فای را امکان پذیر می کند نرم افزار WirelessKeyView است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. این برنامه بسیار سبک و نیازی به نصب نخواهد داشت زیرا در یک فایل زیپ یک فایل exe قرار گرفته که به راحتی قابل اجرا خواهد بود. پس از اجرای این برنامه لیستی از گذرواژه های ذخیره شده در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
 
نکته: توجه داشته باشید که برخی آنتی ویروس ها نرم افزار WirelessKeyView را یک نرم افزار مخرب تشخیص می دهد در نتیجه می توانید آنتی ویروس خود را غیر فعال کنید و از آن بهره ببرید. باید بگوییم که جای نگرانی نیست و این نرم افزار هیچ خطری برای سیستم شما نخواهد داشت.
 
در بخش Network Name نام وای فای و در بخش Key Ascii رمز عبور وای فای در اختیارتان قرار خواهد گرفت در نتیجه می توانید پس از پیدا کردن وای فای مورد نظر رمز عبور آن را کشف نمایید.
 
با استفاده از دستورات CMD
اگر نمی خواهید از نرم افزارهای ثالث استفاده کنید می توانید به CMD در ویندوز 10 مراجعه کنید و با تایپ چند خط دستور، به این لیست گذرواژه های دست یابید.
 
برای پیدا کردن رمز عبور در ویندوز بدون نرم افزار شخص ثالث، پنجره Command Prompt یا PowerShell را باز کنید. برای اینکار باید در RUN کلمه cmd را تایپ کنید تا پنجره Command Prompt شود یا Windows+X را فشار دهید و گزینه Windows PowerShell را انتخاب نمایید. سپس دستورات زیر را تایپ نمایید.
 
< netsh wlan show profiles >
 
به دنبال نام وای فایی که به رمز عبور آن نیاز دارید، بگردید و سپس دستور زیر را اجرا کنید. به جای کلمه "NETWORK" نام آن وای فای را وارد نمایید.
 
< netsh wlan show profile name="NETWORK" key=clear >
 
در بخش Security Setting در قسمت Key Content رمز عبور وای فای مورد نظرتان ارائه شده است که می توانید از آن بهره ببرید. در نهایت این اقدامات را برای هر وای فایی که می خواهید به رمز عبور آن دسترسی پیدا کنید انجام دهید. امیدواریم که این آموزش مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.