نخستین GTX 1080TI در ایران توسط ایسوس رونمایی شد

ایسوس به عنوان برند نخست تولید کننده کارت گرافیک مخصوص بازی در جهان، یکشنبه گذشته در مرکز کامپیوتر ایران- در فروشگاه برگزیده محصولات ایسوس کینگ سنتر- به طور رسمی در حضور جمعی از اصحاب رسانه، کاربران حرفه ای و فروشندگان قطعات از نخستین کارت گرافیک ROG STRIX GTX 1080 TI رونمایی کرد.
در ابتدا سعید مسلمی، مدیر فنی روابط عمومی بخش قطعات دفتر ایسوس، به توضیحاتی در مورد سری ROG STRIX برای حاضرین پرداخت . سپس موضوع را با جعبه گشایی و توضیح به سوالات حاضرین این رو نمایی را ادامه داد.
 
وی با توضیحات ظاهری و مقایسه تغییرات ROG STRIX GTX 1080TI نسبت به ROG STRIX GTX 1080 وROG STRIX GTX 1070 پرداخت: " خنک کننده این سری از کارت گرافیک های ایسوس با فناوری MaxContact به تراشه گرافیکی متصل شده است و رادیاتور فلزی آن نیز نسبت به مدل های قبلی 40 درصد بزرگ تر شده که همین افزایش حجم، این طراحی سه برابر نسبت به طرح قبل (Core Contact و رادیاتورهای کوچکتر) بهتر عمل می کند. به منظور حفظ استحکام دو نگه دارنده در بالا و پایین کارت، PCB را به پلیت فلزی پشت آن متصل کرده و از خم شدن کارت درازای زمان جلوگیری می کند.
 
ایسوس نخستین برندی است که نورپردازی RGB را با سایر قطعات همسان سازی کرده است. در این کارت گرافیک علاوه بر نورپردازی در قسمت های مختلف، یک هدر RGB هم بر روی کارت گرافیک وجود دارد که می توانید به تجهیزات سازگار نظیر نوارهای RGB Strip معمولی وصل کنید.
 
به منظور عملکرد بهتر خنک کننده سیستم، ایسوس فناوری جدیدی را در کارت گرافیک های سری ROG Strix به کار گرفته است که FanConnect نام دارد.در این کارت گرافیک دو فن هدر 4 پینی اضافه وجود دارد که می توانید با آن دو فن دیگر را بر حسب عملکرد و دمای اطراف کارت گرافیک کنترل کنید تا سیستم خنک کننده کیس شما به بهترین حالت ممکن عمل کند.
 
در ادامه  آقای مسلمی به توضیحات قطعات به کار گرفته شده و نحوه تولید این کارت گرافیک پرداخت: ایسوس بر خلاف دیگر کمپانی ها که از قطعات رفرنس و رایج استفاده می کنند، در کارت گرافیک های خود از قطعات با کیفیت و با دوام  SUPER ALLOY POWER II یا به اختصار SAP II استفاده می کند که این قطعات در عمل هم مصرف پایین تر و هم دمای پایین تری در مقایسه با قطعات رایج دارد.
 
همچنین ایسوس نخستین برندی است که کارت گرافیک های خود را در یک خط تولید تمام خودکار تولید می کند که این خط تولید به نام Auto-Extreme شناخته می شود. از مزایای این خط تولید می توان به عدم وجود خطای نیروی انسانی، ایزوله بودن پروسه تولید، استفاده از قطعات سازگار با دمای بالا و بررسی هر مرحله از پروسه تولید را برشمرد که اینها با هم منجر به بهبود عملکرد و افزایش طول عمر قطعه می شود.
 
در پایان پس از تست و مقایسه این کارت گرافیک با دو مدل پیشین، آقای مسلمی اعلام کرد که این کارت گرافیک در هفته های آتی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.