نرم‌افزار SMS Organizer مایکروسافت برای مدیریت بهتر پیامک‌ها

 
شرکت مایکروسافت اخیرا اپلیکیشنی را تحت عنوان SMS Organizer برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی تولید کرد که از قابلیت مرتب کردن خودکار پیام‌ها برخوردار است.
 
این اپلیکیشن در ابتدا برای کاربران اندروید در در کشور هند عرضه شد و اکنون نیز در اختیار اندرویدی‌های آمریکا، بریتانیا و استرالیا قرار گرفته است. طبق گفته مایکروسافت، SMS Organizer قادر است با بهره‌گیری از فناوری یادگیری ماشینی، پیامک‌ها را مدیریت و آن‌ها را در پوشه‌هایی جداگانه دسته‌بندی کند.
 
این یعنی، تمامی‌پیام‌های اسپم یا تبلیغاتی فیلتر و به پوشه‌که به تحت عنوان Promotions نامگذاری شده، منتقل خواهند شد. البته دیگر پیامک‌ها نیز در اینباکس فهرست می‌شوند. مایکروسافت همچنین، قابلیت یادآوری را نیز به این اپلیکیشن اضافه کرده که می‌تواند زمان پروازها، حرکت قطار و یا دیگر رزروها را یادآوری کند.
 
امکانات دیگر نیز برای شخصی‌سازی بیشتر در این برنامه گنجانده شده که از میان آن‌ها می‌توان به مسدود کردن شماره‌ای خاص، ستاره‌دار کردن یک پیام و یا آرشیو کردن پیام‌های قدیمی‌اشاره کرد. این اپلیکیشن به دو صورت آنلاین و آفلاین کار می‌کند و تمامی‌قابلیت‌های آن در دو حالت قابل دسترسی است.
 
یکی دیگر از ویژگی‌های SMS Organizer، امکان تهیه نسخه پشتیبان از پیام‌ها بر روی اکانت گوگل درایو است که البته در این حالت، تنها پیام‌های متنی قابل پشتیبان‌گیری خواهند بود و برای پیام‌های تصویری یا همان MMS قابل استفاده نخواهد بود. امکان بازیابی پیام‌ها بر روی دستگاه دیگر نیز از طریق نصب اپلیکیشن روی آن دستگاه برای کاربران فراهم شده است.
 
اپلیکیشن SMS Organizer به عنوان بخشی از پروژه Garage مایکروسافت است که درواقع، اپلیکیشن‌هایی هستند که توسط کارمندان مایکروسافت طراحی و ایجاد شده اند.