نرم افزار CRM چیست؟ و چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

 

مدیریت ارتباط با مشتری ( Customer relationship managment ) به روش ها و استراتژی هایی گفته می شود که شرکت ها برای مدیریت و تحلیل رفتار بین آنها و مشتریان با هدف بهبود این ارتباط جهت افزایش فروش و افزایش تکرار خرید استفاده می کنند.

نرم افزار CRM ابزاری است که کمک می کند مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتری در کسب و کارها قابل پیاده سازی و خودکارسازی گردد.

وظایف اصلی نرم افزار های CRM:

  • یک پایگاه داده ای متمرکز برای اطلاعات سرنخ ها و مشتریان و تعاملات آنها با شرکت
  • خودکارسازی برخی از فرایندهای بازاریابی و فروش
  • منظم کردن، دقیق کردن و سریع کردن فرایندهای پیگیری
  • تحلیل و بررسی اثربخشی تبلیغات
  • بهبود همکاری تیمی در فروش
  • بهبود مهارت های فروش کارمندان فروش
  • امکان گروه بندی هوشمند روی اطلاعات سرنخ ها و مشتریان با توجه به تعاملات آنها

 

۱۲

 

استفاده درست از CRM چه اثراتی روی کسب وکار شما خواهد گذاشت؟

tyui

اثرات استفاده درست از CRM باورنکردنی است، یک تحقیق نشان می دهد که استفاده نرم افزار CRM:

میزان تبدیل سرنخ (زنگ خور، مراجع و…) به مشتری شما را ۳ برابر می کند (یعنی اگر قبلا از ۱۰۰ نفری که در نمایشگاه به غرفه شما می آمدند ۱۰ نفر مشتری می شد با نرم افزار CRM این عدد تا ۳۰ نفر قابل افزایش است)

  • درآمد هر کارمند فروش را تا ۴۱ درصد افزایش می دهد
  • تکرار خرید مشتریان را تا ۲۷ درصد افزایش می دهد
  • هزینه های تبلیغات را تا ۲۳ درصد کاهش می دهد

 

بخوایند: چگونه با یک نرم افزار CRM ساده سالیانه حداقل ۵۰٫۱۰۰٫۰۰۰ تومان ذخیره کنیم

 

 

برگشت سرمایه نرم افزار CRM

تحقیقات نشان می دهد که ROI در نرم افزار CRM  حدود ۵٫۶ می باشد یعنی به ازای هر یک میلیون تومان سرمایه گذاری در حوزه CRM شما می توانید ۵٫۶ میلیون تومان درآمد جدید ایجاد کنید

 

 

آیا شما به CRM نیاز دارید؟

 به این ۱۲٫۵ سوال و مساله فکر کنید، اگر پاسخ به آنها برای شما دغدغه است، شما به نرم افزار CRM نیاز دارید، اگر نه می توانید از برنامه اکسل برای هماهنگی کارهای خود استفاده کنید.

شما وقتی از نرم افزار CRM استفاده نمی کنید چه چیزهایی  را از دست می دهید؟

  • فروش بیشتر
  • اطلاعات مشتریان و سابقه ارتباط با آنها
  • اطلاعات سرنخ های تجاری
  • ابزاری مناسب برای سنجش اثر تبلیغات
  • ابزاری مناسب برای سنجش رضایت مشتریان
  • ابزاری مناسب برای سنجش شیوه برخورد کارمندان فروش با مشتریان
  • ابزاری مناسب برای بهبود کیفیت فرایندهای پیگیری
  • ابزاری مناسب برای یافتن مشتریان خوب و بد
  • ابزاری مناسب برای توسعه مهارت های کارمندان فروش
  • استقلال از کارمندان
  • تصاویر معنی دار از عملکرد بخش های مختلف کسب و کارتان
  • مراقب از مشتریان

 

قبل از شروع استفاده از CRM باید بدانید

مهم است که شما انتخاب درستی برای نرم افزار CRM مورد نیاز خود داشته باشید، اگر انتخاب شما در مرحله اول درست نباشد شما نه تنها سود نخواهید کرد بلکه متضرر هم خواهید شد، پس قبل از شروع توصیه اکید می کنیم که راهنمای خرید نرم افزار CRM را بخوانید

 

۹۸۷