نزدیک به ۷ مدل گوشی‌هوشمند با برند نوکیا تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد

کمپانیفنلاندی HMD Global که شرکت نوکیا را به مدت ده سال در اختیار دارد، پیش‌تر اعلام کرد که چندین مدل گوشی‌هوشمند با برند نوکیا در سال ۲۰۱۷ عرضه می‌کند. به‌تازگی،فاش شده است که تا پایان سال جاری میلادی، نزدیک به ۷ مدل گوشی‌هوشمند با برند نوکیا معرفی خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

شایعات پیشین، از عرضه نزدیک به پنج گوشی‌هوشمند با برند نوکیا تا پیش از سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷ خبر داده‌اند و یک گزارش جدید، نشان می‌دهد که شرکت فنلاندی HMD Globla در سال ۲۰۱۷ نزدیک به هفت گوشی‌هوشمند با برند نوکیا معرفی خواهد کرد.

در یک تصویر فاش‌شده، آمده است که شرکت HMD Global به توسعه گوشی‌های فیچرفون شرکت نوکیا ادامه می‌دهد و عرضه مدل‌های جدید در برنامه این شرکت برای سال ۲۰۱۷ جای دارد. هم‌چنین، در این اسلاید آمده است که اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید و با برند نوکیا در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

علاوه‌براین، باید اشاره کرد که شش یا هفت مدل گوشی‌هوشمندی که با برند نوکیا تا پایان سال جاری میلادی عرضه می‌شود، تمامی بازه‌های مختلف قیمتی را از جمله محصولات ارزان‌قیمت، میان‌رده و رده‌بالا شامل می‌شود.

البته شرکت HMD Global از هیچ گوشی هوشمندی با برند نوکیا در نمایشگاه CES 2015 که فردا آغاز به کار می‌کند و به مدت سه روز ادامه دارد، رونمایی نخواهد کرد و به همین جهت، انتظار داریم که اولین گوشی‌های هوشمند اندرویدی با برند نوکیا در کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون معرفی شود

نوکیا.

براساس شایعات پیش‌تر منتشر شده، گوشی میان‌رده نوکیا D1C و گوشی ارزان‌قیمت نوکیا E1 در ابتدا در کنگره جهانی موبایل معرفی خواهد شد و انتظار داریم که شرکت HMD Global به منظور رقابت با سازندگان دیگر بازار گوشی‌های هوشمند، گوشی پرچم‌دار اندرویدی نوکیا P را تا پیش از شروع تابستان معرفی نماید.

برای اطلاع، گوشی اندرویدی نوکیا D1C به نمایشگر ۵٫۵ اینچی اچ‌دی، تراشه اسنپدراگون ۴۳۰، سه گیگابایت حافظه رم و یک دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است و با قیمت ۲۰۰ دلار عرضه خواهد شد. هم‌چنین، گوشی اندرویدی نوکیا E1 از یک صفحه‌نمایش ۵ اینچی اچ‌دی، دو گیگابایت حافظه رم و دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و برخلاف گوشی اندرویدی نوکیا D1C، بدون حسگر اثرانگشت به بازار عرضه خواهد شد. قیمت فاش‌شده برای این گوشی ارزان‌قیمت، ۱۵۰ دلار است.

گمانه‌زنی‌های مختلف نشان می‌دهد که هر دو مدل به صورت پیش‌فرض، با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ همراه شده است که با یک رابط‌کاربری نزدیک به نسخه خام سیستم‌عامل اندروید، شخصی‌سازی خواهد شد.

در رابطه با گوشی پرچم‌دار نوکیا P نیز باید گفت که این گوشی احتمالاً به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی مجهز شده است و از شش گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند. هم‌چنین، انتظار داریم که شرکت سازنده، آن‌را با یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی Quad HD عرضه نماید. یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی برای عکاسی و فیلم‌برداری، از دیگر مشخصات احتمالی گوشی پرچم‌دار اندرویدی نوکیا P است که با قیمت مناسب به فروش خواهد رسید.

علاوه‎براین سه مدل، ممکن است شرکت نوکیا از یک گوشی میان‌رده با تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ معرفی نماید که در دو مدل با نام نوکیا زد ۲ و نوکیا زد ۲ پلاس به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: Softpedia