نسخه اسنپدراگون گلکسی S10 پلاس سریع‌ترین گوشی جهان است

به دلیل وجود قوانین مخابراتی و فرکانس‌های استانداردی که در کشور آمریکا قرار دارند، سامسونگ برای بازار این کشور از پردازنده اسنپدراگون 855 در گوشی گلکسی اس 10 خود، استفاده کرده است. این پردازنده و این گوشی، یک رقیب بسیار جدی برای سایر شرکت‌ها خواهد بود. شاید بتوان دلیل استفاده سامسونگ از این پردازنده را مصرف کمتر باتری و بهبود سرعت پردازش کارها دانست. بنچمارک‌های ثبت شده از گلکسی اس 10 مجهز به اسنپدراگون 855، نتایج بسیار خوبی را برای این گوشی و شرکت سامسونگ به بار آورده است. در واقع استفاده سامسونگ از پردازنده قوی و مفید اسنپدراگون 855 یک برتری خاص نسبت به پردازنده Exynos 9820 به حساب می‌آید.

گلکسی اس 10 توسط این پردازنده در نتایج بنچمارک‌ها، عملکرد بسیار خوبی در برابر رقیبان خود داشته است. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که این پردازنده در نوع ساخت، با پردازنده اگزینوس اختلافاتی فیزیکی در اندازه‌های خود دارند. به‌ طوری‌‌که اسنپدراگون 855 در اندازه 7 نانومتری و اگزینوس در اندازه 8 نانومتری، تولید می‌شوند.

در مورد پردازنده‌ گرافیکی این گوشی نیز باید این نکته را مطرح کرد که اسنپدراگون 855 از پردازنده گرافیکی قوی که توسط شرکت کوالکام ساخته شده، استفاده می‌کند، در حالی‌که اگزینوس 9820 از یک پردازنده معمولی گرافیکی که سامسونگ در نسخه‌های خاورمیانه گوشی‌های خود استفاده می‌کند، بهره‌مند است. پردازنده Mali-G76 برتری خاصی نسبت به اسنپدراگون 855 ندارد، اما استفاده سامسونگ از پردازنده‌های گرافیکی Mali، در گوشی‌های خود به امری طبیعی تبدیل شده است.

طبق نتایجی که از بنچمارک‌های مختلف در سایت‌های خبری منتشر شده است، سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس، سریع‌ترین گوشی اندرویدی در جهان است. البته در لیست بنچمارک‌ها نام گلکسی اس 10 به چشم ما نمی‌خورد. اما با توجه به بنچمارک‌های AnTuTu می‌توان این حدس را زد که نتایج بنچمارک گلکسی اس 10 نیز مانند هم‌خانواده خود یعنی اس 10 پلاس، امیدوارکننده‌تر خواهد بود.

نتایجی که از پردازنده اگزینوس 9820 در خانواده گلکسی اس 10 به دست آمده، این خبر را می‌دهند که این پردازنده بسیار بهتر و سریع‌تر از اگزینوس و اسنپدراگونی است که در گوشی گلکسی نوت 9 استفاده شده است.

در تصویر زیر می‌توان برتری گلکسی اس 10 را در همه بنچمارک‌های معتبر مشاهده کرد.

 

نوشته نسخه اسنپدراگون گلکسی S10 پلاس سریع‌ترین گوشی جهان است اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.