نسخه تحت وب و دسکتاپی واتساپ اکنون از قابلیت تماس صوتی و ویدیویی پشتیبانی می‌کند

سرویس‌های تحت وب و دسکتاپی واتس‌آپ به اندازه اپلیکیشن موبایلی آن دارای امکانات متعدد نیستند؛ اما کمپانی تحت مالکیت شرکت فیس‌بوک تلاش می‌کند تا با افزودن قابلیت‌های بیش‌تر به سرویس‌های تحت وب و دسکتاپی خود این فاصله را برطرف نماید. قابلیت برقراری تماس‌های صوتی و ویدیویی آخرین مشخصه‌ای است که شرکت به کلاینت‌های دسکتاپی و تحت وب واتس‌آپ اضافه نموده است. اکنون مدت‌هاست که واتس‌آپ چنین قابلیتی را در اپلیکیشن‌های موبایلی خود ارائه می‌دهد.

همان‌طور که در تصاویر زیر ملاحظه می‌کنید؛ دکمه تماس در بخش عنوان چت سرویس تحت وب و دسکتاپی واتس‌آپ قابل رویت است. چنان‌چه شما طرف دریافت‌کننده تماس باشید؛ در این‌صورت پنجره جداگانه‌‌ای نمایش داده می‌شود که به شما امکان می‌دهد تا تماس ورودی را قبول یا رد کنید. به همین ترتیب هنگام برقراری تماس نیز پنجره‌ای نمایان می‌شود که اطلاعات مخاطب، دکمه خاموش یا روشن کردن ویدیو، دکمه‌های قطع صدا، منو و قطع تماس را پیش روی کاربر قرار می‌دهد.

با این‌حال اکنون مشخصه‌های تماس صوتی و ویدیویی در مرحله تست بتا قرار داشته و برای تعداد محدودی از کاربران قابل دسترس هستند. بر اساس اعلام وبسایت WABetainfo در روزهای آینده کاربران بیش‌تری از این قابلیت‌ها بهره‌مند خواهند شد. واتس‌آپ در خصوص زمان عرضه عمومی این قابلیت هیچ‌گونه جزئیاتی را به اشتراک نگذاشته است. با توجه به اینکه مشخصه‌های مذکور در نسخه بتا قابل دسترس هستند؛ لذا یقینا با گذر زمان کلیه کاربران از آن‌ها بهره‌مند خواهند شد.

نوشته نسخه تحت وب و دسکتاپی واتساپ اکنون از قابلیت تماس صوتی و ویدیویی پشتیبانی می‌کند اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.