نسخه جدید دستیار هوشمند گوگل اسیستنت همراه با رابط کاربری جدید عرضه خواهد شد

گوگل اسیستنت

به گزارش برخی از کاربران Reddit و به نقل از وب‌سایت 9to5Google، گوگل در حال آزمایش یک رابط کاربری جدید برای دستیار هوشمند گوگل اسیستنت است. در رابط کاربری جدید به جای استفاده از یک صفحه سفید که کل نمایشگر را اشغال می‌کرد، یک پوشش شفاف با نمایش جمله “Hi, I’m listening” نشان داده می‌شود. با نمایش این صفحه، دستیار گوگل آماده شنیدن دستورات کاربر شده تا درخواست‌ها را اجرا کند.

در پایین این صفحه شفاف نیز آیکون‌های صفحه‌کلید و پیکسل لایت‌بار مشاهده می‌شود. گوگل، تست‌های A/B را برروی رابط کاربری جدید دستیار هوشمند خود انجام داده است. این رابط کاربری در نسخه 9.84.10.21 اپلیکیشن گوگل ارایه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که این شرکت آمریکایی، رابط کاربری جدید گوگل اسیستنت را در دسترس همه کاربران اندرویدی قرار خواهد داد یا خیر.

نکته قابل توجه درباره نسخه جدید دستیار هوشمند گوگل، عدم معرفی این رابط کاربری در کنفرانس Google I/O بود. به نظر می‌رسد که این شرکت تا زمان دریافت بازخوردهای تست A/B رابط کاربری جدید، هیچ عکس‌العملی به این ویژگی نخواهد داشت.

در حال حاضر، گوگل اسیستنت در رتبه اول دستیارهای شخصی قرار دارد. الکسا شرکت آمازون و سری اپل نیز به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار گرفته‌اند. گوگل هفته گذشته در کنفرانس Google I/O اعلام کرد که نسل بعدی دستیار هوشمند خود، ده برابر سریع‌تر از نسخه فعلی آن خواهد بود.

اما در این میان، خبر بدی که برای صاحبان گوشی‌های قدیمی پیکسل وجود دارد، احتمال عدم عرضه نسل جدید این دستیار برای تلفن‌های قدیمی پیکسل است. به عبارت دیگر، نسل جدید دستیار هوشمند گوگل به طور انحصاری برای پیکسل 4 ارایه خواهد شد.

طبق برنامه‌ زمانبندی قدیمی گوگل برای ارایه اپلیکیشن‌های جدید، به نظر می‌رسد که این شرکت نسل جدید دستیار هوشمند را همراه با رابط کاربری جدید در سه‌ماهه آخر سال جاری میلادی معرفی و عرضه کند.

نوشته نسخه جدید دستیار هوشمند گوگل اسیستنت همراه با رابط کاربری جدید عرضه خواهد شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.