نسخه سوم دستیار صوتی بیکسبی به منظور پشتیبانی از گوشی‌های انعطاف‌پذیر در راه است

ScreenShot_20170330124904 نسخه سوم دستیار صوتی بیکسبی به منظور پشتیبانی از گوشی‌های انعطاف‌پذیر در راه است

فروردین ماه سال 96 و همز‌مان با معرفی گوشی‌های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس بود که سامسونگ از دستیار صوتی اختصاصی خود با نام بیکسبی رونمایی کرد. در حقیقت بیکسبی را باید پاسخ کره‌‌ای‌ها به نمونه‌هایی هم‌چون الکسا آمازون، گوگل اسیستنت، سیری اپل و کورتانا مایکروسافت دانست که در مدت زمان کوتاهی به سرعت توسعه یافت.

bixby-samsung-galaxy-s8-1000x663 نسخه سوم دستیار صوتی بیکسبی به منظور پشتیبانی از گوشی‌های انعطاف‌پذیر در راه است

چند وقتی می‌شود که نسخه دوم این دستیار صوتی در گلکسی نوت 9 به کار گرفته شده است. اگرچه سامسونگ توجه زیادی به بیکسبی داشته و حتی نسخه جدید آن را با بهبودهایی قابل توجه در زمینه‌های مهمی هم‌چون پردازش زبان طبیعی و آگاهی و درک متقابل همراه کرده است، اما کاربران گوشی‌های این کمپانی استقبال خوبی از این دستیار مجازی نداشته و عموما در درجه اول تمایل دارند که بیکسبی را در گوشی خود غیرفعال کرده و یا عملکرد پیش‌فرض دکمه اختصاصی آن را تغییر دهند. بیکسبی دارای قابلیتی به نام کپسول است که سامسونگ انتظار دارد همین موضوع باعث توانا شدن دستیار مجازی این کمپانی برای رقابت با رقبا شود.

به نظر می‌رسد چشم بادامی‌ها قصد دارند تلاش‌ها برای توسعه فناوری هوش مصنوعی را به کمک طراحی و عرضه نسخه بعدی دستیار صوتی بیکسبی شتاب دهند. اگر کمی خوش‌شانس باشیم، نسخه سوم بیکسبی را ظرف چند ماه آینده در گوشی‌های پرچمداری نظیر گلکسی S10 و گلکسی نوت 10 خواهیم دید. جالب‌تر این که انتشار گزارش جدیدی از سوی The Investor نشان می‌دهد گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ ممکن است اولین دستگاهی باشد که به نسخه سوم بیکسبی مجهز خواهد شد. این ادعا حتی توسط چونگ ایو سوک، مدیر اجرایی سرپرستی سامسونگ و مدیریت بخش هوش مصنوعی سامسونگ نیز تایید شده است.

samsung_bixby_story_1491973180141 نسخه سوم دستیار صوتی بیکسبی به منظور پشتیبانی از گوشی‌های انعطاف‌پذیر در راه است

مطابق گفته‌های چونگ، تکنولوژی هوش مصنوعی تا به امروز تنها در حال سپری کردن مراحل ابتدایی و گام‌های اولیه خود بوده است. در حقیقت پتانسیل‌های بالا و باور نکردنی این فناوری تا ده سال آینده برای همه آشکار خواهد شد؛ همان‌گونه که سیستم‌عامل اندروید در طی سال‌های اخیر با پیشرفت‌های بی‌نظیری روبرو شده است. به منظور اطمینان از این‌که فناوری هوش مصنوعی این فرصت طلایی به وجود آمده برای انقلابی کردن صنعت اسمارت‌فون‌ها را از دست ندهد، کمپانی سامسونگ تصمیم گرفته که تمام محصولات خود را تا سال 2020 به فناوری هوش مصنوعی و دستیار بیکسبی مجهز سازد. منظور ما تنها گوشی‌ها و تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی نیست؛ بلکه محصولاتی نظیر تلویزیون‌ها، مایکروویوها، یخچال‌ها و دیگر تولیدات این کمپانی نیز از نعمت بیکسبی بهره‌مند خواهند شد.

بد نیست بدانید سامسونگ سالانه 500 میلیون محصول الکترونیکی تولید می‌کند. همین موضوع کافی است که درک کنید تجهیز تمامی این محصولات به فناوری هوش مصنوعی و دستیار بیکسبی کاری آسان و یا اقدامی کم‌هزینه نخواهد بود. چند روز پیش به اطلاع‌تان رساندیم که این کمپانی قصد سرمایه‌گذاری حداقل 22 میلیارد دلاری در بخش هوش مصنوعی شبکه 5G، آن هم تنها برای دو سال آینده را دارد که شاید ایده بدی برای خارج کردن بیکسبی از این وضع نامناسب و تبدیل آن به یک دستیار تمام عیار نباشد. با این حال چیزی تا معرفی گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ و نسخه سوم بیکسبی نمانده تا کره‌ای‌ها یک قدم دیگر برای تبدیل شدن به غول مطلق تکنولوژی جهان بردارند.

نوشته نسخه سوم دستیار صوتی بیکسبی به منظور پشتیبانی از گوشی‌های انعطاف‌پذیر در راه است اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.