نسخه لینوکس Edge مایکروسافت در راه است

گروه توسعه دهنده مرورگر اینترنتی Edge مایکروسافت روز گذشته جلسه پرسش و پاسخ ویژه تحت عنوان «هر سوالی می‌خواهی می‌خواهی از من بپرس» را در شبکه اجتماعی ردیت برگزار کنند و طی آن مهندسان غول نرم‌افزاری جدید برخی برنامه‌های جدید خود برای انتشار قابلیت‌های جدید مرورگر اینترنتی مذکور را به اطلاع کاربران رساندند.
 
بزرگترین نکته‌ای که طی این جلسه منتشر شد انتشار نسخه ویژه مرورگر اینترنتی Edge برای سیستم عامل لینوکس بود و این اتفاق به گونه‌ای بود که تا پیش از این غیرممکن به نظر می‌رسید.
 
گروه توسعه دهنده Edge در این خصوص گفت: «ما هیچ گونه مانع فنی را پیش روی خود نمی‌بینیم تا از انتشار این مرورگر اینترنتی برای لینوکس جلوگیری کنیم. به طور قطع این اتفاقی است که قصد انجام آن را داریم».
 
در ادامه صحبت‌های این گروه توسعه دهنده نرم‌افزاری گفته شد: «ما همچنان در تلاشیم تا نسخه ویژه این مرورگر مناسب کاربران را روانه بازار کنیم. این اتفاق نسخه قابل نصب به همراه به‌روزرسانی‌ها را شامل می‌شود که با ابزارهای کاربران سازگاری دارد و حفره‌های نرم‌افزاری آن مرتفع شده است. ما از انتشار این نسخه ویژه مرورگر اینترنتی Edge بسیار خرسندیم و البته باید بگوییم که هنوز برای انتشار این نسخه زود است و باید تلاش بیشتری روی آن انجام دهیم».
 
این گروه توسعه دهنده همچنین اظهار داشت: «در حال حاضر به صورت ویژه روی این مسئله تمرکز کرده‌ایم که نسخه پایدار Edge برای دیگه ویرایش‌های ویندوز و macOS منتشر شود و سپس بتوانیم نسخه آزمایشی تحت لینوکس آن را روانه بازار کنیم».