نسخه ۷۵ گوگل کروم با تم تاریک و یک قابلیت امنیتی عرضه شد

نسخه 75 گوگل کروم

نسخه اندرویدی گوگل کروم 2 ماه پیش به تم تاریک مجهز شد اما کاربران کمی نسبت به آن اطلاع پیدا کرده و از این قابلیت کاربردی استفاده کردند. گوگل امروز نسخه 75 کروم را برای اندروید عرضه و سرانجام گزینه تم تاریک را به منوی تنظیمات اضافه کرد تا به راحتی در دسترس تمامی کاربران باشد.

به طور پیش فرض وقتی گزینه ذخیره انرژی یا همان Battery Saver در گوشی شما فعال شود، کروم به صورت خودکار به حالت تاریک تغییر پیدا خواهد کرد تا مصرف باتری‌تان کاهش یابد. اما این امکان را دارید که آن را همیشه مجبور به ماندن در حالت روشن یا تاریک کنید.

تم تاریک نسخه 75 گوگل کروم

برخلاف نسخه قبلی که فعال سازی Dark mode کاربران را به دردسر می‌انداخت، در این نسخه مشکل حل شده و می‌توانید عناوین تب‌ها را با وضوح بیشتری بخوانید.

مدیریت پسوردها

گوگل همچنین یک سازنده پسورد داخلی را به کروم افزوده که به کمک آن می‌توانید مدیریت بهتری روی رمزهای عبور خود داشته باشید. زمانی که شما روی کادر وارد کردن رمز عبور می‌زنید یک نوار جدید در انتهای صفحه ظاهر شده که یک علامت کلید روی آن نقش بسته و با اشاره روی کلید می‌توانید به فهرست پسوردهای ذخیره شده‌تان برای ورود به آن سایت دسترسی پیدا کنید.

مدیریت پسورد نسخه 75 گوگل کروم

 

حال در کنار این علامت شاهد گزینه جدیدی تحت عنوان Suggest strong password هستید که با اشاره روی آن کروم به طور خودکار پسورد جدیدی برای ورود به آن سایت به شما پیشنهاد می‌کند که برای حفظ امنیت شما به قدر کافی طولانی و پیچیده هست و می‌توانید آن را انتخاب کنید.

قابلیت به اشتراک گذاری آسان

یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی اضافه شده به نسخه 75 گوگل کروم امکان به اشتراک گذاری انواع فایل همانند تصویر با دیگران است. پیش از این شما می‌توانستید به آسانی متن و آدرس‌های اینترنتی را با دیگران به اشتراک بگذارید.

توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت بایستی وب سایت موردنظرتان نیز از ویژگی جدید کروم پشتیبانی کند.

شما می‌توانید هم اکنون نسخه 75 گوگل کروم را از پلی استور دانلود کنید.

نوشته نسخه 75 گوگل کروم با تم تاریک و یک قابلیت امنیتی عرضه شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.