نسل بعدی اپل واچ احتمالا مجهز به یک دکمه تاج دیجیتالی لمسی و مسطح خواهد بود

همانطور که می‌دانید ساعت‌های هوشمند اپل واچ دارای یک دکمه فیزیکی چرخان به نام تاج دیجیتالی (digital crown) هستند که به کاربران اجازه می‌دهد تا از آن برای اسکرول کردن صفحات منو، پیام‌های متنی و موارد دیگری استفاده کنند. با این‌حال، به خاطر ضخامت بالای این دکمه، شاید اپل تصمیم بگیرد که در مدل‌های بعدی اپل واچ، آن را نازک‌تر کند.

براساس یکی از پتنت‌های اخیر اپل، این شرکت ممکن است ضخامت تاج دیجیتالی اپل واچ را با مسطح کردن آن، کاهش دهد. این بدین معنی است که دکمه مذکور شاید در آینده، مثل دکمه پاور اپل واچ، همسطح با کیس ساعت قرار بگیرد. اما سوال اینجاست که کاربران تا چه اندازه خواهند توانست با این نوع طراحی تعامل داشته باشند؟

طبق پتنت، دکمه جدید نسبت به لمس حساس خواهد بود و ممکن است ژست‌های حرکتی را تشخیص دهد.

در توضیحات پتنت آمده است: یک تاج دیجیتالی لمسی همچنین می‌تواند شامل یک یا چند سنسور از جمله بایوسنسورها باشد. تعدادی از این سنسورها می‌توانند برای حس کردن هر نوع مشخصه‌ای مانند تصاویر، فشار، نور، لمس، نیرو، دما، مکان، حرکت و… پیکره‌بندی گردند.

با وجود این، هنوز معلوم نیست که آیا اپل قصد اجرایی کردن چنین طرحی را خواهد داشت یا نه. بد نیست بدانید که اپل واچ از زمان معرفی‌اش تا به حال، بازطراحی اساسی نشده و بنابراین ممکن است که در آینده چنین اتفاقی بیفتد.

نوشته نسل بعدی اپل واچ احتمالا مجهز به یک دکمه تاج دیجیتالی لمسی و مسطح خواهد بود اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.