نسل جدید اپل تی‌وی قادر به پخش ویدیوهای یوتیوب با رزولوشن ۴K نیست

اپل به‌تازگی از نسل جدید اپل تی‌وی پرده برداشته که قادر به پخش ویدیو با رزولوشن 4K است. این ویژگی بعد از مدت‌ها به این محصول اضافه شد تا کاربران قادر به مشاهده ویدیوها با رزولوشن 4K از طریق iTunes و نتفلیکس باشند.

اگر شما از تماشای ویدیوهای 4K توسط یوتیوب لذت می‌برید، باید یک موضوع را درنظر بگیرید. براساس بررسی‌های اولیه صورت گرفته از نسل جدید اپل تی‌وی، این محصول از ویدیوهای 4K یوتیوب پشتیبانی نمی‌کند. اپل علت این امر را استفاده یوتیوب از کدک VP9 اعلام کرده، در حالی‌که اپل تی‌وی از H.264/HEVC پشتیبانی می‎‌کند.

نسل جدید اپل تی‌وی

براساس گفته AppleInsider، چیپ‌ست جدید استفاده شده در اپل تی‌وی قادر به دیکد و اینکد به‌صورت سخت‌افزاری نبوده ولی اپل می‌تواند با نرم افزار این مشکل را رفع کند که بنا بر دلایلی تمایلی به آن نداشته است. فرمت ویدیویی H.264/HEVC بسیار محبوب بوده ولی استفاده از کدک دیگری توسط سرویس فوق‌العاده بزرگ یوتیوب، باعث نشده تا اپل پشتیبانی از این کدک جدید را به محصول خود اضافه کند.

شاید در آینده دو شرکت اپل و گوگل به تواقفی دست پیدا کنند و اپل پشتیبانی از این کدک را محصول خود اضافه نماید. هم‌اکنون کاربران اپل تی‌وی تنها قادر به مشاهده ویدیو‌های یوتیوب با رزولوشن 1080p هستند.

نوشته نسل جدید اپل تی‌وی قادر به پخش ویدیوهای یوتیوب با رزولوشن ۴K نیست اولین بار در پدیدار شد.