نمادهای تجاری ال‌جی از شمای نام‌گذاری جدید برای پرچم‌دار این کمپانی حکایت دارند

علیرغم آن‌که طی سالیان اخیر، شرکت ال‌جی با مشکلاتی در بازار اسمارت‌فون مواجه شده است؛ اما کمپانی کره‌ای کماکان انگیزه خود برای تبدیل شدن به یکی از بازیگران بزرگ این صنعت را حفظ نموده است. ال‌جی به‌دنبال یافتن فرمول مناسبی است تا بار دیگر توجه مخاطبان را نسبت به خود جلب نماید و اکنون به‌نظر می‌رسد که کمپانی در این راستا حداقل برای 4 مورد دیگر تلاش خواهد کرد.

بر اساس ادعای وب‌سایت LetsGoDigital، نمونه‌ای از این تلاش‌ها مربوط به زمانی است که کمپانی کلیه اسامی اسمارت‌فونی که نماد تجاری آن‌ها دریافت شده است را مورد استفاده قرار دهد. اوایل سال جاری، ال‌جی اسمارت‌فون G8 ThinQ را عرضه کرد. یقینا اکنون ال‌جی G9 یا همان مدل سال آینده، فرآیند توسعه را پشت سر می‌گذارد و این پدیده بدان معناست که کمپانی برای کسب اطمینان از انتخاب اسامی مناسب برای مدل‌های پس از آن، فرصت زیادی را در اختیار دارد.

پایگاه داده دفتر مالکیت معنوی کره نیز صریحا به اقدام ال‌جی در همین راستا اشاره می‌کند. این موسسه، نمادهای تجاری 4 محصول مختلف در رده اسمارت‌فون‌ها شامل G10، G20، G30 و G40 را به شرکت ال‌جی اعطا نموده است. چنین اقدامی بدان معناست که ال‌جی تصمیم گرفته تا در زمینه نام‌گذاری پرچم‌داران خود و امتناع از به‌کارگیری ارقام کسل‌کننده نظیر 11 و 12 از رویکرد هواوی تبعیت نماید.

از زمان عرضه ال‌جی G10 حدودا 2 سال زمان می‌گذرد. در این مدت، کمپانی بر روی کدام فناوری‌های غیرمعمول کار کرده است؟

اما کمپانی‌ها بنا بر چه دلایلی چنین کاری را انجام می‌دهند؟ در پاسخ بایستی به چند دلیل بدیهی اشاره کرد. نخست این‌که اعدادی نظیر 10، 20 و مواردی از این‌دست گردتر بوده و به‌خاطر سپردن آن‌ها برای مصرف‌کنندگان آسان‌تر خواهد بود. در نتیجه این موضوع، تلاش‌های صورت گرفته در زمینه بازاریابی را نیز تسهیل خواهد کرد. دلیل دیگر، بسیار ابتدایی‌تر به‌نظر می‌رسد: این ارقام ظاهرا “بیش‌تر” هستند. هنگامی‌که افراد ناآشنا با بازار قصد دارند گوشی جدید خود را انتخاب نمایند؛ حتی موارد کوچکی نظیر شماره مدل بزرگ‌تر نسبت به سایر هندست‌های رقیب نیز می‌تواند آن‌ها را به سوی خریداری دستگاهی از یک برند خاص سوق دهد.

اما برای اعمال چنین تغییری احتمالا دلایل بیش‌تری وجود دارد. در حال حاضر، سری دیگر پرچم‌داران ال‌جی از این ارقام استفاده می‌کنند و اسمارت‌فون ال‌جی V50 نیز آخرین نمونه آن‌ها به‌شمار می‌رود. اکنون مدت‌هاست که پیرامون تصمیم ال‌جی برای ادغام این 2 سری، شایعاتی به گوش می‌رسد. چنین اتفاقی احتمالا در سال 2021 و با عرضه اسمارت‌فون ال‌جی G10 روی خواهد داد. چنان‌چه ال‌جی بخواهد سری V خود را به‌عنوان اسمارت‌فون‌هایی با قابلیت انحصاری 5G برای 1 سال دیگر حفظ نماید؛ در این‌صورت چنین اقدامی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. با این‌حال تا سال 2021، فناوری 5G احتمالا به مشخصه استاندارد کلیه پرچم‌داران تبدیل خواهد شد و بدین‌ترتیب موجودیت یکی از سری‌های مذکور غیرضروری خواهد بود (برخی کارشناسان مدت‌هاست که چنین استدلالی را مطرح می‌کنند).

با توجه به نمادهای تجاری مذکور مشخص نیست که آیا ال‌جی در نام‌گذاری پرچم‌داران آینده خود نیز از واژه زائد “ThinQ” استفاده خواهد کرد یا خیر. در حالی‌که اسناد منتشر شده به این موضوع اشاره نکرده‌اند؛ اما ال‌جی همواره می‌تواند در کنار اسامی جدید از این واژه استفاده کند. با این‌حال امیدواریم که این‌بار چنین اتفاقی رخ ندهد و پرچم‌داران نسل دهمی جدید ال‌جی با اسامی کوتاه‌تر و واضح‌تر عرضه شوند.

نوشته نمادهای تجاری ال‌جی از شمای نام‌گذاری جدید برای پرچم‌دار این کمپانی حکایت دارند اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.