نمایشگر آی‌فون سال ۲۰۲۲ اپل در عوض ناچ‌ از طراحی حفره کروی‌شکل استفاده خواهد کرد

در حالی‌که سایر کمپانی‌های تولیدکننده هندست از الگوی طراحی ناچ‌دار فاصله گرفته‌اند؛ اما اپل کماکان از نمایشگر ناچ‌دار در آی‌فون‌های خود استفاده می‌‌کند. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که طراحی ناچ‌دار در آینده‌ای نزدیک کنار گذاشته نخواهد شد. در واقع در سال 2022 نیز اپل کماکان به استفاده از نمایشگرهای ناچ‌دار ادامه خواهد داد؛ اما آن‌ها احتمالا در عوض از طراحی حفره کروی‌شکل دوربین استفاده خواهند کرد.

این الگوی طراحی تا به امروز در گوشی‌های اندرویدی مختلفی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است؛ لذا اقدام اپل حقیقتا جدید به‌نظر نمی‌رسد. مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور و قابل‌اعتماد به این موضوع اشاره نموده و ادعا می‌کند که در سال 2022 آی‌فون‌های اپل طراحی ناچ‌دار را با الگوی حفره کروی‌شکل جایگزین خواهند کرد. ناچ از زمان رونمایی خود همواره در معرض انتقادات شدیدی بوده است. اگرچه تاکنون بسیاری از دستگاه‌ها از طراحی ناچ‌دار استفاده کرده‌اند؛ اما برخی شرکت‌ها کماکان آن‌را عجیب قلمداد می‌کنند.

با این‌حال یکی دیگر از گزینه‌ها این است که شرکت‌هایی نظیر اپل بایستی برای استقرار دوربین سلفی در قسمت زیرین نمایشگر دستگاه روش ویژه‌ای را ارائه نمایند. چنین اقدامی ابدا مشکل نیست؛ زیرا پیش‌تر کمپانی ZTE نیز موفق به انجام آن شده است. با این‌حال پرسش اساسی این است که قرارگیری دوربین زیر نمایشگر گوشی تا چه اندازه بر کیفیت آن تاثیرگذار خواهد بود.

از آنجا که اپل در زمینه استفاده سریع از رویه‌های جدید دنیای فناوری هیچ‌گاه پیشگام نبوده است؛ لذا تا زمان عرضه آی‌فون کاملا بدون ناچ احتمالا بایستی مدتی منتظر بمانیم. گزارش منتشر شده طی سال گذشته نشان می‌دهد که طراحی ناچ‌دار در آینده نزدیک کنار گذاشته نخواهد شد. به‌نظر می‌رسد که گزارش جدید نیز چنین ادعایی را موردتائید قرار می‌دهد.

نوشته نمایشگر آی‌فون سال 2022 اپل در عوض ناچ‌ از طراحی حفره کروی‌شکل استفاده خواهد کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.