نمایشگر اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس رتبه +A را از موسسه DisplayMate دریافت کرد

اسمارت‌فون گلکسی S10 در تست موسسه DisplayMate بیش از 10 رکورد مرتبط با نمایشگر را شکسته است. اما گلکسی نوت 10 پلاس از نسل جدید نمایشگرهای داینامیک آمولد بهره گرفته و با ارتقاء مشخصه‌های عملکردی اساسی آن، 12 رکورد مرتبط با نمایشگر را شکسته است.

این نمایشگر در زمینه دقت رنگ مطلق، کنتراست و دقت مقیاس روشنایی، رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. مشخصه مدیریت خودکار رنگ، به‌کارگیری پروفایل رنگی صحیح هنگام نمایش محتوا را تضمین می‌کند. لذا در خصوص حالات مختلف نمایشی جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

در صورت تمایل به انتخاب دستی حالت نمایش، طیف رنگی DCI-P3 Natural به دقت رنگ مطلق 0.4 JNCD (یک رکورد جدید) خواهد رسید. به لطف استفاده از فناوری Deep Red OLED، این نمایشگر در میان نخستین نمونه‌های تولید شده با پوشش 100 درصدی فضای رنگی DCI-P3 قرار دارد. حالت sRGB Natural نیز دقت رنگ مطلق معادل 0.4 JNCD را ارائه خواهد داد. این حالت معمولا برای عکس‌ها و ویدیوهای دریافتی از دوربین، تلویزیون و سایر موارد محتوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمودارهای طیف رنگی و دقت رنگ برای نمایشگر داینامیک آمولد سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس

روشنایی نمایشگر سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس نیز بیش از هر زمان دیگری است. با فعال‌سازی حالت روشنایی بالا (High Brightness)، میزان روشنایی نمایشگر در وضعیت تماما سفید تا حداکثر 778 نیت ارتقاء خواهد یافت. این رقم در مقایسه با نمایشگر گلکسی نوت 9 حدودا 10 درصد بیش‌تر است. حداکثر میزان روشنایی نمایشگر نیز رکورد 1308 نیتی را ثبت خواهد کرد (این رکورد با نمایش بسیار محدودتر رنگ سفید بر روی نمایشگر به‌دست آمده است).

با این‌حال زوایای نمایشی کاملا ایده‌آل نیستند. انحراف رنگ سفید در زاویه 30 درجه معادل 2.8 JNCD است. این انحراف رنگ به اندازه‌ای کوچک است که به احتمال فراوان توجه شما را به خود جلب نخواهد کرد. اما در این حوزه، نمایشگر گلکسی S10 به رکورد امتیازی 0.7 JNCD دست یافته است. هنگام تماشای هر 2 نمایشگر از زاویه 30 درجه‌ای، میزان افت روشنایی آن‌ها کم‌تر از 25 درصد خواهد بود.

در ادامه فهرستی از 12 رکورد عملکردی نمایشگر که توسط اسمارت‌فون گلکسی نوت 10 پلاس به ثبت رسیده یا شکسته شده است را مشاهده می‌کنید:

  • بالاترین دقت رنگ مطلق (0.4 JNCD) که به لحاظ بصری با حالت ایده‌آل تفاوتی ندارد.
  • بالاترین دقت کنتراست تصویر و بالاترین دقت مقیاس روشنایی (2.17 Gamma) که به لحاظ بصری با حالت ایده‌آل تفاوتی ندارد.
  • کوچک‌ترین انحراف در دقت رنگ و مقیاس روشنایی (0.8 JNCD) به لطف وجود کتابخانه APL برای محتوای تصویر که به لحاظ بصری با حالت ایده‌آل تفاوتی ندارد.
  • کوچک‌ترین انحراف در کنتراست تصویر و مقیاس روشنایی آن (0.03 Gamma) با وجود کتابخانه APL برای محتوای تصویر که به لحاظ بصری با حالت ایده‌آل تفاوتی ندارد.
  • کم‌ترین میزان تغییر سقف روشنایی (6 درصد) به لطف کتابخانه APL تصویر موسوم به Content Average Picture Level
  • بالاترین نرخ روشنایی تمام‌صفحه برای اسمارت‌فون‌های مجهز به پنل اولد (793 نیت در 100 درصد ساختار محتوایی تصویر)
  • بالاترین میزان سقف روشنایی نمایشگر (1308 نیت)
  • بزرگ‌ترین طیف رنگی اصلی (پوشش 113 درصدی طیف DCI-P3 و 142 درصدی sRGB/Rec.709)
  • پایین‌ترین نرخ انعکاس نمایشگر (3 درصد)
  • بالاترین نرخ کنتراست در روشنایی محیطی (184 برای 100 درصد محتوای APL و 304 برای سقف روشنایی)
  • کوچک‌ترین تغییر روشنایی از زوایای نمایشی مختلف (24 درصد در زاویه 30 درجه)
  • بالاترین رزولوشن قابل رویت برای نمایشگر 3K معادل 3040 در 1440 – در یک اسمارت‌فون، رزولوشن 4K به لحاظ بصری از وضوح بالاتری برخوردار نخواهد بود.

نوشته نمایشگر اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس رتبه +A را از موسسه DisplayMate دریافت کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.