نمایشگر گلکسی نوت ۷ در صدر فهرست DisplayMate

نمایشگر گلکسی نوت ۷ در صدر فهرست DisplayMate

یکی از عناصر مهم یک اسمارت‌فون عالی، نمایشگری خلاقانه و با عملکرد بالا است و سازندگان اسمارت‌فون همیشه تکنولوژی‌های نمایشگر خود را به رخ دیگران می‌کشیده‌اند. این عملکرد نمایشگر است که تعیین می‌کند که چیزها چگونه در اسمارت‌فون به نمایش گذاشته شوند. نمایشگر تاج پادشاهی اسمارت‌فون‌هاست.

حال بر اساس گفته‌های DisplayMate، گلکسی نوت ۷ بهترین نمایشگر را دارد، به گونه‌ای که عملکرد آن حتی از گلکسی S7 هم بهتر است. DisplayMate یکی از بهترین و جامع‌ترین تست‌های نمایشگر را بر روی اسمارت‌فون‌ها انجام می‌دهد و اغلب محصولات گلکسی بیشترین امتیاز را از این وبسایت دریافت می‌کنند. گلکسی S5 رتبه بهترین نمایشگر را در سال ۲۰۱۴ کسب کرد، پس از آن این رتبه به گلکسی نوت ۴ رسید و سپس گلکسی S6 این عنوان را از آن خود کرد.

جای تعجب وجود ندارد اگر گلکسی نوت ۷ نیز این عنوان را به خود اختصاص دهد. بر اساس گفته‌های ریموند سونیرا، نمایشگر گلکسی نوت ۷، تحسین برانگیز و حتی آینده‌نگرانه است. او می‌گوید:

از آنجایی که سری نوت همیشه در تکنولوژی نمایشگر پیشگام است، نام واقعی این سری می‌بایست نوت ۸ بود تا با گلکسی S8 همخوان باشد.

نوت ۷ در همه تست‌ها توانست نوت ۵ و گلکسی S7 را پشت سر بگذارد. نمایشگرهای موبایل معمولا در نور محیطی بالا استفاده می‌شوند که این باعث می‌شود اشباع رنگی و کنتراست کم شده و در نتیجه کیفیت رنگ‌ها کاهش پیدا کند. برای اینکه یک نمایشگر را بتوان در نور محیطی روشن استفاده کرد، نمایشگر باید دارای روشنایی بالا و بازتاب کم باشد. نوت ۷، بازتاب ۴.۶ درصدی دارد که در میان کمترین بازتاب‌ها و شاید حتی کمترین بازتاب باشد. بیشینه روشنایی نوت ۷ به ۱۰۴۸nits می‌رسد که آن را تبدیل به روشن‌ترین نمایشگر موبایل می‌کند. ترکیب این دو باعث می‌شود که خوانایی نوت ۷ در زیر نور بسیار بالا باشد.

گلکسی نوت ۷ از نمایشگر ۵.۷ اینچی Quad HD با رزولوشن ۲۵۶۰*۱۴۴۰  بهره می‌برد. این نمایشگر تصاویری با جزییات بالا نشان می‌دهد. همچنین از پیکسل‌های الماسی (Diamond Pixels) و رندر زیر پیکسلی استفاده می‌کند که باعث می‌شود روشنایی صفحه بالا رود. رندر زیرپیکسلی به این معناست که زیرپیکسل‌های آبی، سبز و قرمز به عنوان عنصرهای مستقل در نظر گرفته می‌شوند و به یکدیگر متصل نیستند، در نتیجه هنگام رندر تصویر از نزدیک‌ترین زیرپیکسل استفاده می‌شود. این باعث می‌شود که رزولوشن تصاویر بالا برود. پس نیازی نیست برای اینکه به کیفیت ۴K برسید، حتما رزولوشن ۳۹۴۰*۲۱۶۰ داشته باشید که چیزی جز حقه و کلک بازاریابی نخواهد بود.

یکی دیگر از چیزهایی که نوت ۷ را از دیگر گوشی‌های گلکسی متمایز می‌کند، استفاده از فیلتر نور آبی است. شاید شما هم شنیده باشید که نمایشگرهای سامسونگ کمی نور آبی بیشتری دارند. استفاده از فیلتر رنگ آبی، باعث شده تا میزان نور آبی نمایشگر نوت ۷ تا ۸۰ درصد نسبت به دیگر گوشی‌های گلکسی کاهش پیدا کند.

تکنولوژی‌های دیگری همچون بازه رنگی DCI-P3 و داینامیک رنج بالا باعث می‌شود که بتوانید از ویدئوهای ۴K لذت کامل ببرید، چون این دو تکنولوژی ابتدا برای تلویزیون‌های ۴K توسعه داده شده‌اند. وجود دو سنسور نور محیطی باعث می‌شود که روشنایی به طور اتوماتیک تنظیم شود. خوب است بدانید که دیگر تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها از یک سنسور در بالای نمایشگر استفاده می‌کنند. گلکسی نوت ۷ اولین گوشی است که از دو سنسور نور محیطی، یکی در جلو و یکی در عقب استفاده می‌کند و این به بهترشدن تنظیم روشنایی اتوماتیک کمک فراوانی می‌کند.

استفاده سامسونگ از تکنولوژی AMOLED نه تنها به نفع کاربران بوده، بلکه برای کل صنعت نیز مفید است. تکنولوژی OLED که در ابتدا به دلیل بی‌دقتی رنگی و تیره‌بودن مورد تمسخر واقع می‌شد، حال به تکنولوژی بالغ و غیر قابل توقف تبدیل شده است.

نوشته نمایشگر گلکسی نوت ۷ در صدر فهرست DisplayMate اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.