نمایش اطلاعات مربوط به کووید-۱۹ در قسمت جستجوی ویندوز ۱۰

شرکت مایکروسافت در جدیدترین به‌روزرسانی سیستم عامل محبوب خود یعنی "ویندوز" امکان نمایش اطلاعات مربوط به بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ را در قسمت جستجو فراهم می‌کند.
 
 به نقل از انگجت، جدیدترین پیش نمایش ویندوز ۱۰ شامل تعدادی از ویژگی‌ها است که یافتن جدیدترین اطلاعات در مورد کروناویروس جدید را آسان‌تر می‌کند.
 
کاربران از این پس می‌توانند از طریق نوار جستجو به دنبال اطلاعات موثقی در مورد این بیماری باشند و یک بنر اطلاعات جدید کروناویروس در "Search Home" ظاهر می‌شود.
 
مایکروسافت همچنین دسترسی سریع به ردیاب کووید-۱۹ را در جستجوگر "بینگ" اضافه کرده و یک ماژول جدید در ویندوز ۱۰ آخرین اخبار مربوط به این همه گیری را در MSN نشان می‌دهد.
 
مایکروسافت در یک پست وبلاگ نوشت: در هنگام ظهور چنین چالش‌هایی، مهم است که آگاه باشیم.
 
البته این به‌روزرسانی فقط درباره کروناویروس جدید نیست. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید به کاربر امکان می‌دهد موسیقی و برنامه‌های صوتی خود را با گوشی هوشمند خود کنترل کند. بنابراین قادر خواهد بود آهنگ‌های در حال پخش از دسکتاپ خود را با گوشی خود پخش یا متوقف کند. حتی می‌توان با استفاده از یک منو در برنامه، بین چندین منبع جابجا شد.
 
امروز مایکروسافت این به‌روزرسانی را برای گروهی برگزیده از کاربران موسوم به "Windows Insiders" عرضه می‌کند، اما برخی تغییرات تا اواخر هفته عملی نمی‌شوند. البته به‌روزرسانی بعدی بزرگ "ویندوز ۱۰" برای عموم، تقریباً نزدیک است و انتظار می‌رود در همین ماه مه عرضه شود.