نمایندگان مجلس آمریکا خواهان تعویق توسعه ارز دیجیتال فیس بوک

فیس بوک روز گذشته ارز مجازی خود را رونمایی کرد. این در حالی است که رئیس کمیته خدمات مالی مجلس آمریکا خواهان تعویق توسعه این ارز دیجیتال و تحقیقات بیشتر درباره آن است.
 
به گزارش آسوشیتدپرس، فیس بوک روز گذشته از ارز مجازی خود به نام «لیبرا» رونمایی کرد. این ارز مجازی مشابه بیت کوین است و می‌توان در سراسر جهان از آن استفاده کرد. این در حالی است که پیش بینی می‌شود این ارز مجازی طی ۶ تا ۱۲ ماه آتی رونمایی شود. اما به نظر می‌رسد این عرضه چندان مطابق برنامه‌های فیس بوک پیش نخواهد رفت. زیرا برخی از نمایندگان خواهان تحقیقات بیشتری درباره «لیبرا» هستند.
 
«مکسین واترز» نماینده مجلس آمریکا و همچنین رئیس کمیته خدمات مالی مجلس با صدور بیانیه‌ای از فیس بوک خواست توسعه لیبرا را تا زمانی که کنگره و سازمان‌های قانونگذاری آن را بررسی کنند، به تعویق بیندازد.
 
به گفته «واترز» این شبکه اجتماعی به طور مداوم نشان داده اهمیتی به امنیت اطلاعات کاربران نمی‌دهد. علاوه بر آن واترز افزود: به عنوان بخشی از اقدامات نظارتی مدیران ارشد اجرایی فیس بوک باید درباره لیبرا توضیحاتی ارائه کنند.
 
این در حالی است که این نماینده حزب دموکرات در اظهار نظری دیگر گفته بود ارز مجازی جدید فیس بوک به این شرکت مزیت رقابت ناعادلانه ای در حوزه جمع آوری اطلاعات کاربران یا تراکنش‌های مالی می‌دهد. از سوی دیگر سناتور «شرود براون» از ایالت اوهایو می‌گوید: فیس بوک در حال حاضر نیز بسیار بزرگ و قدرتمند است.
 
براون و واترز از قانونگذاران بخش مالی تقاضا کرده اند تا این پروژه فیس بوک را از نزدیک بررسی کنند.
 
فیس بوک در بیانیه‌ای نیز اعلام کرد: ما آماده پاسخگویی به سوالات نمایندگان درباره این روند هستیم.