نوکیا در آینده از سیم‌کارت eSIM جدی بر روی گوشی‌های خود استفاده خواهد کرد

در حالیکه کمپانی HMD خود را برای معرفی حداقل سه گوشی جدید در رویداد MWC 2020 در اواخر این ماه آماده می‌کند، این شرکت پتنتی را برای یک سیم‌کارت eSIM جدید در اداره مالکیت فکری اتحادیه اروپا (EUIPO) به ثبت رسانده است. این تکنولوژی، SIMLEY نام دارد و برای اهداف مختلفی، از سرویس‌های مخابراتی و کیف پول الکترونیکی گرفته تا ابزارهای بانکداری و سرویس‌های گارانتی، استفاده خواهد شد.

اما نکته مهم‌تر اینکه، HMD تصمیم دارد در آینده نزدیک گوشی‌های نوکیا سازگار با eSIM معرفی کند. با اینکه رقبایی مانند اپل و گوگل چندین سال است که این نوع سرویس را بر روی دستگاه‌های خود ارایه کرده‌اند، اما استاندارد جدید تفاوت‌هایی با استانداردهای قبلی دارد.

به نظر می‌رسد که فناوری SIMLEY علاوه بر کاربردهایی که به‌عنوان یک سیم‌کارت در سرویس‌های موبایلی خواهد داشت، به‌عنوان یک سرویس الکترونیکی پرداخت موبایلی امن هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ما در حال‌حاضر اطلاعات دقیقی درباره این تکنولوژی جدید HMD در اختیار نداریم و باید منتظر بمانیم و ببینیم که خود شرکت چه جزییات بیشتری درباره آن ارایه می‌کند.

نوشته نوکیا در آینده از سیم‌کارت eSIM جدی بر روی گوشی‌های خود استفاده خواهد کرد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.