نوکیا ۸ با دوربین دوگانه و سیستم صوتی OZO به‌صورت رسمی معرفی شد

به وسیله نوکیا 8؛ ما می‌خواستیم یک ابزار پیشرفته را برای بیان داستان‌ خود بسازیم؛ این جمله‌ای بود که HMD در وصف پرچم‌دار خود بیان کرد و به‌نظر می‌رسد همین جمله بهترین تعریف برای این فنلاندی دو چشم باشد. هر داستانی که کارل زایس ستاره آن باشد، مشتاقانه آماده شنیدن آن خواهیم بود، پس بهتر است شروع کنیم!

نوکیا 8

نوکیا 8 از نمایشگری 5.3 اینچی استفاده می‌کند که وضوح آن QHD بوده و روشنایی آن به 700 نیت می‌رسد. بخش جلویی این هندست توسط شیشه 2.5D و گوریلا گلس نسل 5 محافظت می‌شود و بخش پشتی از آلمینیوم 6000 ساخته شده است. ضخامت نوکیا 8 به 7.9 میلی‌متر می‌رسد و با کسب گواهی IP54 مقاومت کمی را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از خود نشان می‌دهد.

توسعه هر دو دوربین اصلی و سلفی این اسمارت‌فون با همکاری مهندسان زایس صورت گرفته است. دوربین اصلی نوکیا 8 از دو سنسور 13 مگاپیکسلی (رنگی+مونوکروم) تشکیل شده است. دیافراگم این دوربین F/2.0 بوده و اندازه پیکسل‌های آن به 1.12µm می‌رسد. دوربین رنگی این اسمارت‌فون به لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار لیزری مجهز شده است و یک فلاش LED دوگانه این دوربین را در ثبت تصاویر در محیط‌های کم‌نور همراهی می‌کند.

دوربین سلفی نوکیا 8 تکی بوده اما مشخصاتی مشابه با دوربین اصلی دارد، این سنسور 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 و اندازه پیکسلی 1.12µm آماده ثبت تصاویر به بهترین شکل است. این اسمارت‌فون قادر است ضبط تصاویر را هم‌زمان توسط دوربین جلو و عقب انجام بدهد، این ویژگی Dual-Sight نام دارد و برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی نظیر یوتیوب و فیس‌بوک کاربرد دارد.

OZO یا همان بخش توسعه دوربین نوکیا، فناوری جدیدی را به‌کار گرفته است که امکان ضبط صدا به‌صورت فراگیر و 360 درجه را به ارمغان آورده است، این سیستم کیفیت ضبط صدا را با کیفیت تصویر ویدیوهای 4K تطبیق می‌دهد. هم‌چنین سیستم ضبط صدای دو وجهی می‌تواند تجربه‌ای ناب را برای کاربران به همراه داشته باشد. بار پردازشی این اسمارت‌فون را چیپست اسنپدارگون 835 بر دوش می‌کشد.

همکاری نوکیا و گوگل موجب شده است که اپلیکیشن Google Photos به‌صورت پیش‌فرض به عنوان گالری نوکیا 8 انتخاب شود، به این ترتیب کاربر می‌تواند ویدیوها و تصاویر خود را به صورت نامحدود در فضای ابری ذخیره کند. هم‌چنین امکان ذخیره داده‌ها روی حافظه داخلی 64 گیگابایتی و یا کارت حافظه نیز میسر خواهد بود.

نوکیا 8 از ماه سپتامبر و با قیمت 600 دلار روانه بازار خواهد شد که برای دستگاهی پرچم‌دار، مقدار مناسبی به‌نظر می‌رسد. این هندست به‌صورت پیش‌فرض از اندروید 7.1 استفاده خواهد کرد اما مطمئنا HMD به سرعت به‌روزرسانی‌های بعدی از جمله اندروید O را آماده و منتشر خواهد کرد.

نوشته نوکیا 8 با دوربین دوگانه و سیستم صوتی OZO به‌صورت رسمی معرفی شد اولین بار در پدیدار شد.