نوکیا ۹٫۲ ممکن است اولین اسمارتفون دنیا با دوربین سلفی زیر نمایشگر باشد

طبق آخرین گزارش‌ها، شرکت HMD معرفی پرچمدار بعدی خود را به تعویق انداخته است تا این گوشی بتواند شانس بهتری برای رقابت در بازار امسال داشته باشد. این بدین معنی است که نوکیا 9.2 احتمالا در فصل پاییز امسال عرضه خواهد شد و تا آن موقع شرکت زمان زیادی برای استفاده از چیپست اسنپ‌دراگون 865 که تقریبا همه رقبا از آن بهره خواهند برد خواهد داشت.

این تعویق همچنین ممکن است به HMD فرصت کافی بدهد تا برای اولین بار در دنیای گوشی‌های هوشمند، از یک دوربین سلفی زیر نمایشگر بر روی پرچمدار خود استفاده کند. به گفته یک منبع آگاه، ظاهرا این دوربین هم‌اکنون در مرحله تست بر روی نوکیا 9.2 قرار دارد.

البته سایر شرکت‌ها هم درباره این نوع دوربین صحبت‌هایی کرده‌اند (برای مثال، اوپو دموهایی را از نمونه اولیه آن به نمایش گذاشته است)، اما همه آن‌ها تاکید کرده‌اند که این فناوری هنوز برای استفاده بر روی اسمارتفون‌ها آماده نیست. شاید HMD می‌خواهد که مزیتی در این‌باره نسبت به رقبای خود داشته باشد. حتی اگر چنین باشد، باید ببینیم که آیا می‌تواند موفق به انجام آن شود یا خیر.

نوکیا 9.2، از چیدمان دوربین چندگانه شکست‌خورده نوکیا 9 صرف‌نظر خواهد کرد و به جای آن از یک آرایش سنتی‌تر استفاده خواهد نمود. بنابراین، دوربین‌های پشت دستگاه، به‌هیچ‌وجه مزیتی برای آن محسوب نخواهند شد، ولی شاید دوربین «مخفی» جلو بتواند این وظیفه را بر عهده بگیرد.

نوشته نوکیا 9.2 ممکن است اولین اسمارتفون دنیا با دوربین سلفی زیر نمایشگر باشد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.