نکاتی برای اینکه بتوانید یک بازاریابی جاذبه ای موثر ایجاد کنید

یک لندینگ پیج پر قدرت

اینکه یک کمپین بازاریابی موثر چقدر اهمیت دارد همه بازاریابان می دانند اما مهم این است که بدانیم چگونه این بستر را فراهم کنیم ..ما در این مطلب سعی کرده ایم راه حل آن را به شما بیاموزیم.

 

بازاریابی جاذبه ای یا بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی جاذبه ای یا همان بازاریابی درونگرا نوعی بازاریابی است که در مقابل بازاریابی سنتی قرار دارد. در این نوع بازاریابی، فرد بازاریاب می داند که باید اصول را طوری بچیند که خود مشتری، صحبت ها و مکاتبه ها و به طور کلی تماسش را با کسب و کار مورد نظر شروع کند.

بدین ترتیب یک پلن بازاریابی درونگرا دارای ویژگی هایی است که اتوماتیک مخاطب را به سمت کسب و کار مورد نظر سوق می دهد.

ویژگی های بازاریابی درونگرا چیست؟

در استراتژی های بازاریابی درونگرا یک سری اصول بکار گرفته می شود، که شاهراه جذب مشتریانی است که خود با پای خود، وارد کسب و کار می شوند و می خواهند که از خدمات و محصولات استفاده کنند. در ادامه به چند ویژگی بازاریابی درونگرا می پردازیم. شما با خواندن این اصول می توانید پلن بازاریابی تان را کامل کنید.

 

آموزشی و مفید :

بازاریابی آموزشی و آموزنده در واقع حاوی اطلاعاتی است که مورد نیاز کاربر است و کاربر در مورد آن نگران است. کاربر نیاز دارد با داشتن اطلاعات در مورد خدمات و محصولات تصمیم بگیرد بنابراین محتوای شما اعم از متن و مولتی مدیا می تواند کمک شایانی به طور علمی و آموزنده به کاربران کند.

در واقع این محتوا می تواند نقش نوعی مشاوره برای کاربران بازی کند. خوشبختانه محتوای آموزشی، که مشکل کاربر را حل کند و آن ها را راهنمایی کند به عنوان یک عنصر پایدار طی دهه قبل بوده که از ارزش آن کاسته نشده است. تنها چیزی که در مورد این محتوا مدام ارتقا پیدا می کند شکل نمایش این محتوا است. این محتوا به گونه ای است که تمام کاربران از هر قشری از آن استقبال می کنند.

 

 

به موقع و سفارشی

در واقع یک بازاریابی زمانی مناسب و مفید خواهد بود که به موقع اجرا شود به عنوان مثال زمانی که کاربر بدنبال آن می گردد در اختیارش قرار گیرد. بنابراین باید به دنبال چیزهایی باشید که کاربران در زمان و شرایط خاص به آن نیاز دارند.

به عنوان مثال برای نیاز به تجهیزات عروسی باید به دنبال این باشید که کاربران به چه نیاز دارند برای همین منظور باید به چندین وب سایت سر بزنید تا بتوانید از نیاز ها سر در بیاورید و آن ها را فراهم کنید.

 

سازگاری پیام و زبان شما در وب سایت

زمانی که کاربری وارد سایت شما می شود باید با یک محیط کاملا سازگار در تمام موارد روبرو شود. بنابراین در زمانی که وارد محتوا می شود تا وقتی که بخواهد بر روی CTA کلیک کند و از طرفی وارد لندینگ شده و به مشتری تبیدل شود باید با یک قالب روبرو باشد و دچار سردرگمی و نا هماهنگی و تردید نشود. بنابراین رعایت یک چرخه یکنواخت برای کاربر بسیار اهمیت دارد. حتی معرفی برند شما نیز باید با معرفی محصولاتتان یکنواختی داشته باشد و در اثنای این دو هر مرحله ای باشد باید به اندازه کافی یکنواختی محتوایی و ظاهری مشاهده شود.

 

چگونه یک کمپین دوست داشتینی و موثر بسازیم و کارمان را شروع کنیم ؟

در این بخش می خواهیم در مورد جذب کاربران و شروع به تولید محتوای مورد علاقه آن ها کنیم. بنابراین این برنامه را که در مراحلی آسان تدویت شده انجام دهید. در طی آموزش روال ها و برنامه هایی که برای تولید محتوای جذاب لازم است به شما آموزش می دهیم.

مهمترین و بهترین نکات کلیدی که در موفقیت هر صنعتی می توان روی آن حساب کرد نکات کلیدی زیر است که حاصل تجربیات خود ماست :

  • پیشنهاد یک بازاریابی قوی و قانع کننده!
  • پیشنهادات را روی وب سایت خود بگذارید
  • این پیشنهاد را ضمیمه کار خود کنید
  • در مورد پیشنهاد خود از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی و … تبلیغ کنید
  • نتایج را بررسی و اندازه گیری کنید

کمپین بازاریابی درونگرا

 

چگونه یک پیشنهاد بازاریابی را بولد کنید!

شما هرچقدر هم که موضوع خوبی داشته باشید به مرور زمان این موضوع کهنه شده و کاربرانتان را خسته می کند بنابراین باید هر مدت یکبار موضوع جدیدی مطرح کنید.

همچون ناشران تمام بازاریابان باید یک تصویر کلی از مشتری و کاربران و مخاطبان خود داشته باشند.

  • به نظر شما خیل عظیم مخاطبان شما چه کسانی هستند!
  • نگرانی ها و نیازها و علایق آن ها چیست ؟
  • چگونه این افزاد به سمت شما می آیند و این موضوعات را به شما می فهمانند!
  • افراد و کاربرانتان کدام یک از مطالب شما را ترجیج می دهند؟

 

درست ترین کار دقت در تمرکز در سایت شماست!

یعنی اینکه باید دقت داشته باشید چه ناجیه ای بیشترین تمرکز و بازدید را دارد. این بحش ها می توانند در تولید ثروت و فروش بیشتر به شما کمک کنند. البته راه ها و روش ها در صنعت های مختلف متفاوت است اما اصل کلام این است که پر مخاطب ترین بحش سایت شما می تواند تبدیل به نقطه سود آور شما شود.

 

هشدار ها :

پیش بینی کنید که آیا افراد برند شما را می شناسند و اینکه آیا می دانند لوازم مورد نیازشان در بین محصولات شماست ؟

تحقیق و آموزش

مشکلات و مسائل را پیش بینی کنید و به مرور زمان در مورد آن تحقیقات کنید و بعد در مورد آن ها به کاربرانتان آموزش دهید

مقایسه و بررسی

سعی کنید پیش بینی کنید که رقیبانتان در چه مراحلی از شما جلو ترند و اینکه بررسی کنید که چه چیزی در مقابل حریفان کم دارید .

پیش بینی خرید

در نهایت سعی کنید پیش بینی کنید که چه چیزی امکان دارد توسط آن ها از شما خریداری شود.

 

 

چه محتوایی به جذب بازدیدکننده و ترافیک منجر می شود

برای اینکه بتوانید یک کمپین قدرتمند داشته باشید باید توجه کنید که در ابتدا باید مطالب بسیار خوبی ایجاد کنید. بنابراین می توانید از فرمت های مختلف برای تولید محتوا استفاده کنید. شما می توانید به راحتی با جذب کاربران از طریق محتوای خوب فروشتان را بالا ببرید .

 

محتوای درست را انتخاب کنید

برای اینکه بازدید را بالا ببرید باید بدانید که کاربران به چه محتوایی بیشتر علاقه نشان می دهند بنابراین نکاهی به محتوای خود بیندازید و ببینید که کاربران بیشتر روی کدام مطالب زوم کرده اند و اینکه کدام مطالب بازدید بیشتری دارد همینطور می توانید از روی امار سایت های دیگر دقت کرده و محتوای خوش استقبال رابشناسید و روی سایت خود استفاده کنید

استفاده از ابزارهای گوگل مثل Google trends را هم می توانید برای شناخت بیشترین عناوین پر بازدید استفاده کنید.

 

نوع محتوا را انتخاب کنید

شما می توانید محتوا را در قالب های مختلف متن و تصویر و عکسی و فیلم و پی دی اف و کتاب الکترونیکی و وبینار و…. انتخاب کنید. دقت کنید که در صنعت شما کدام یک از گزینه ها بیشتر مورد علاقه کاربران است.

برای این کار می توانید به لندینگ پیج خود سری بزنید در اینصورت می توانید حدس بزنید که کدام صفحه های فرود بیشتر مورد پذیرش مخاطبان است به همین صورت می توانید در سایر بخش ها هم می توانید از موضوعات پر بازدید استفاده کنید.

 

تیم نویسندگان درست کنید

شما می توانید به منظور موفقیت بهتر در صنعت خود برای تولید مختوا از تیم نویسندگان استفاده کنید بدین صورت می توانید خیلی موفق تر باشید تا اینکه خودتان به تنهایی بخواهید به تولید محتوا بپردازید

 

از همکاران خود در صنعت خود استفاده کنید و کمک بخواهید

برای این مورد می توانید از گزینه های زیر استفاده کنید:

  • کمک از کتاب های آن ها
  • مصاحبه با آن ها و انتشار فیلم آن
  • تولید وبینار برای پرسش و پاسخ های معمول

برای تولید محتوا می توانید خارج از شرکت خودتان هم اقدام کنید. به سایت های دیگر توجه کنید، شبکه های اجتماعی وبلاگ ها و سایت ها همه سرشار از محتوای هستند که می توانید از آن ها ایده بگیرید

سعی کنید محتواهای چند منظوره ایجاد کنید

اگر بتوانید مختواهایی ایجاد کنید که هر بار آن را به روز کنید و یا اینکه جندین بار از آن استفاده کنید می توانید اثر مانایی بر روی کاربران خود بگذارید.

 

چند ایده کارا :

  • می توانید از وبینارهای قدیمی استفاده کنید و با برنامه جدیدتان در تولید وبینار تلفیق کنید
  • تبدیل کتاب ها به وبینار و تبیدل وبینار ها به کتاب
  • پرسش های وبینار ها را می توانید به کتابی جدید از محتوای جدید تبدیل کنید.

 

محل ارائه پیشنهادات در وب سایت شما

برای اینکه بخواهید به تولید فرصت ها اقدام کنید باید بخشی از سایت خود را برای پیشنهادات تبدیل کنید که به آن بخش لندینگ پیج می گویند در این صفحات می توانید ب کاربرانتان پیشنهاد دهید با ارائه اطلاعاتشان از محتوای شما استفاده کنند این کار موحب می شود که بدانید که چه کسانی به چه محتوایی علاقه دارند. بدین صورت می توانید با دریافت اطلاعات از انها در ایجاد فرصت های فروش برای سایت پیش قدم شوید :

یک لندینگ پیج خوب می تواند به خوبی کاربران را به طور هدفدار دور هم گرد اورد به این معنی که اگر در لندینگ شما اگر از کتاب استفاده می کنید مشخص می شود که این تعداد افراد به کتاب علاقه دارند و…

بنابراین با توجه به نوع محتوای پیشنهادی لندینگ پیج می توانید گروه های مخاطبین خود را طبقه بندی کنید.

 

چگونه یک لندینگ پیج پر قدرت بسازیم ؟

تعداد زیادی آیتم مختلف وجود دارد که می تواند در بهتر شدن لندیگ پیج به شما کمک کند مثلا چیزهایی مثل متن دکمه ها عنوان و…

ما در این بحش به معرفی و ویژگی های این آیتم ها می پردازیم:

عنوان

یکی از چیزهایی که می تواند در کمتر از چند ثانیه نظر کاربران را به خود جلب کند عنوان است. باید توچه کنید که این عنوان است که بیانگر اهداف اصلی و موضوعیت مبنایی صفحه فرود است بنابراین اگر می خواهید امار درست و دقیقی داشته باشید به عنوان و ارتباط آن با موضوع توجه کنید.

یک لندینگ پیج پر قدرت

بدنه

این بحش در واقع بیانگر این است که شما چه چیزی را می خواهید توضیف کنید. در این بخش با بیان واضخ اهداف و ویژگی جیزی که می خواهید منتشر کنید خواننده را کاملا توجیه می کنید همچین باید نکات اصلی را در این بخش برجسته تر کنید.  نکته بعدی طول فرم هایی است که کاربر باید ان را پر کند غالبا فرم های طولانی کاربر را خسته و دلزده می کند و خالت تدافهی دارد . بنابراین باید فرم ها را ارزیابی کنید و در چند گزینه کوتاه آن را مختصر کنید که بیشتر کارایی را برای شما داشته باشد.

نیاز شما این است که در درجه اول ایمیل و اسم آن ها را بدانید و بعد ازآن با ردیابی سایر فعالیت ها بیشتر اطلاعات از آن ها دریافت کنید.

عکس

این بحش باید یک عکس گیرا و جذاب داشته باشد که بیانگر محتوای پیشنهادی و بعد از آن موجب جذب کاربران شود. به عنوان مثال اگر یک کتاب مورد نظر است عکسی از جلد آن بگذارید.

 

فرم

فرم چیزی است که باید به وسیله آن کاربران را به سمت فرصت شدن سوق دهید.در این فرم کاربر باید اطلاعات خود را وارد کند. اصولا بهتر است که فرم حجیم نباشد، و اطلاعات کمی در آن بگنجد و پر کردن آن خسته کننده نباشد. ضروری ترین اطلاعات را در داخل فرم بگنجانید و از دریافت اطلاعات ثانویه و کمتر ضروری خود داری کنید.

فرم در لندینگ پیج بازاریابی درونگرا

در بالا نمونه ای از لندینگ پیج را مشاهده می کنید.

 

دکمه های CTA

هدف از این دکمه این است که کاربران را به سمت صفحه فرود روانه کند بنابراین اگر این دکمه با کیفیت عالی طراحی شود و ایتم ها و ویژکی های مربوطع در ان به خوبی در کنار هم قرار بکیریند می تواند به خوبی تبدیل کننده خوبی باشد. این دکمه می تواند شامل عکس و متن و رنگ و … باشد که بخ خوبی می تواند عنصر خوبی برای تبدیل بازدید تبدیل شود.

 

یک workflow اتوماتیک بسازید

زمانی که توانستید پیشنهادات موفقی روی وب سایت خود به کار گذارید قبل از اینکه ترافیک را روانه سایت خود کنید باید به دنبال این باشید که چگونه فرصت های ممکن را پرورش دهید. در این بخش به معرفی worlflow می پردازیم پس در این آموزش همراهمان باشید

 

Workflow چیست؟

Workflow یک سری ایمیل های آماده و خود کار است که به صورت پیشرفته موجب تولید فرصت ها و پرورش آن، اتوماسیون بازاریابی، بازاریابی قطره ای و پاسخ خودکار می شود. در واقع این کار موجب می شود شما هیچ گونه فرصتی را از دست ندهید و با صرفه جویی در زمان افراد بیشتری را جذب کنید.

وقتی که شما یک جریان ایمیلی راه می اندازید و طبق اصول و استراتژی های اثر گذار، آن را تنظیم می کنید در واقع مشخص می کنید که یک سلسله ایمیل به طور اتوماتیک در چه زمان هایی به دست مخاطب برسد. اطلاعات این مخاطب در لندینگ پیج در اختیار شما قرار می گیرد.

 

ایمیل های هدف مند

مطالعات نشان می دهد که ایمیل های هدفمند یا اصطلاحا سگمنتال بیش از ایمیل های گروهی به تولید فرصت می انجامد بنابراین به عنوان یک بازاریاب باید این را مد نظر داشته باشید.

 

قطعه سازی و گروه بندی

تمام مخاطبین شما افرادی بایک علاقه و روحیه نیستند بنابراین برای اینکه بخواهید بهتر به نتیحه برسید و نتایج واقعی تر باشد ناچارید پایکاه داده خود را تقسیم بندی کنید و به هر نحوی که شده با ایجاد گروه های کوچک اما مشابه این افراد را به سمت محصولات و خدمات خود با استفاد ه از ایمیل های هدف دار سوق دهید.

به عنوان مثال شما می توانید در مورد لیست هایتان به صورت زیر قطعه بندی کنید :

  • مدیران شرکت ها : همراه با اطلاعات نوع صنعت. شرکت و آدرس و محصولات
  • خوانندگان : کتاب ها رسانه ها فیلم ها و وبینار ها و…

حالا که شما لیست خود را گروه بندی کردید لازم است با استفاده از بازاریابی و فروش خود برنامه ای ترتیب دهید که آنها را به سمت خود بکشانید یعنی باید با ارائه محصولات مرتبط به انها آنان را به سمت خرید خدمات خود بکشانید

 

بازاریابی لیست های شما

 

حالا که به طور تضمینی تمام کارهایی را که به بازاریابی سریعتر شماکمک می کند انجام داده اید باید دقت داشته باشید که هم اکنون باید به دنبال راه کارهایی باشید که افراد و ترافیک را به سمت لندینگ پیج خود روانه کنید. در واقع شما اکنون کارهای زیر بنایی را انجام داده اید. الان شما باید با تبادل اطلاعات یعنی با دریافت اطلاعات تماس به انها و دادن محتوای مورد علاقه شان در یک تبادل دو طرفه فرصت های خوبی را برای فروش ایجاد کنید.

 

ارسال ایمیل های اختصاصی

حالا که شما اطلاعات کاربران خود را دارید می توانید به آن ها به طور اختصاصی ایمیل دهید ک در بحث شما شرکت کنند و یا اینکه محتوایتان را مطالعه کنند.

این کار را می توانید بر اساس ایمیل های گروهی که جمع اوری کرده اید انجام دهید و یا اینکه به صورت کلی تمام پایگاه خود را مورد ارسال ایمیل قرار بدهید.

 

نکاتی برای ارسال ایمیل

ایمیل های اختصاصی خود بکی از راه هایی است که می توانید از طریق آن کار خود را رهگیری کنید  و با اندازه گیری میزان موفقیت خود بتوانید نتایج بهتر و اقدام های عالی تری انجام دهید البته اییمل های اختصاصی مثل خبرنامه نیست بلکه هدفمند تر می باشد.

نکات زیر را در هنگام ساخت و ارسال ایمیل در نظر داشته باشید:

 

ویژگی های cta

این دکمه ها در واقع می توانند در کمترین زمان ممکن موجب عکس العمل محاطب شوند بنابراین دقت داشته باشید چکونه ان را طراحی می کنید و مطمئن تر باشید از اینکه به صفحه لندینگ شما سوق پیدا می کند .

با استفاده از آزمون “blink test”  بسنجید که ایا این دکمه ها در فرصت استاندارد کمتر از ۵ ثانیه موجب عکس العمل کاربران می شوند یا خیر

شخصی سازی ایمیل ها

ایمیل شخصی به کاربران نه تنها توجه آنان را جلب می کند بلکه موجب ارتباط عمیق تر و در نتیجه اعتماد غنی تر و تولید فرصت های بیشتری می شود که باید حتما ان را مد نظر داشته یاشید

 

نمایش موبایلی پیشنهادات خود را چک کنید

توجه داشته باشید ک بسیاری از افراد ایمیل های شما را با کوشی موبایل چک می کنند بنابراین باید قبل از ارسال بررسی کنید که ایا در نسخه موبایل شما می توانید به خوبی محتوا را به دید کاربر برسانید یا نه

 

ایمیل های اجتماعی و کاربر پسند بسازید :

در ایمیله ای خود کاری کنید که کاربران بتوانند محتوا را درشبکه های احتماعی به اشتراک گذارند. ( مثلا دکمه اشتراک و نشر در توییتر و یا فیسبوک و… ) بنابراین توجه به این امور برای همه گیر کردن مطالبتان را فراموش نکنید.

 

نکات SEO را رعایت کنید

سئو سایت چیزی نیست که بتوان آن را به این مقاله محدود کرد. سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو! بدین ترتیب در بازاریابی درونگرا شمار زیادی کاربر از طریق موتورهای جستجو به سمت سایت شما روانه می شوند و این کمک می کند که لندینگ پیج تان از محل جستجوی کاربران ورودی داشته باشد.

 

 

بررسی سرعت cta و عملکرد ان

اگر شما یک دکمه cta  و یک پیام برای کاربرانتان داشته باشید می توانید در کمترین زمان و در بهترین موقعیت میزان roi را با استفاده از سنجش میزان ایمیل ها و بازدید های صفحه فرود بدست اورید و موفقیت خود را بسنجید

 

انتشار پیشنهادات خود از طریق وب نوشتها و شبکه های اجتماعی

 

در این بخش از بازاریابی خود تا حدودی توانسته اید محتوا و پیشنهادات خود را از طریق وب سایتتان در معرض دید کاربران قرار دهید اما راه های زیادی برای راندن افراد به سمت سایت وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از شبکه های اجتماعی و نوشتن در وبلاگ هاست. اما باید توجه داشته باشید که هر جا که شروع به معرفی پیشنهادات خود میکنید یک دکمه CTA  و یا یک لینک به صفحه لندینگ خود قرار دهید تا فرایند ایجاد فرصت را درست انجام داده باشید.

 

چگونه از بلاگ در کمپین استفاده کنیم ؟

هنگامی که در حال نوشتن در وبلاگ خود هستید به نکات سئو برای قرار گرفتن بهینه در موتورهای جستجو توجه داشته باشید  و اینکه دکمه CTA را هم فراموش نکنید.

در اینجا به بیان برخی نکات برای پست های وبلاگ خواهیم پرداخت :

عکس های گویا برای متن

همیشه برای مطالب خود یک عکس کاملا پر محتوا متناسب با محتوای سایت قرار دهید که کاربرانتان با یک نظر بدان بتوانند ب راحتی مفهوم را بشناسند. و بعد از آن در صورت علاقه نشان دادن متن را دنبال کنند و در ادامه دکمه CTA  و در نهایت هم لندینگ پیج

می توان گفت محتوای تصویری یا برخی از نمونه های اینفو گرافیک می تواند نقش به سزایی بلکه اثر گذار تر از متن داشته باشد. پس ان ها را جدی بگیرید .

 

عنوانی جذاب بنویسید

یکی از مهمترین عناصری که به موفقیت پست های بلاگ می انجامد نوشتن یک عنوان سازنده و گیرا و چشم نوار و جذاب است که موجب می شود کاربر روی آن کلیک کند و محتوای شما را دنبال کند البته نباید فراموش کرد که هر گز از عنوان بی ربط برای جذب کاربر نباید استفاده کنید.

متن را فرمت بندی کنید

در متن ها بهتر است از نمون ههای فرمت بندی شده به کرات استفاده کنید از علامت های تیک یا نقطه یا پاراگراف یا … به منظور فهم بهتر کاربر و جلوگیری از خستگی به فور استفاده کنید خصوصااگر متن طولانی باشد.

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی!

حتما در مطلبی  که می نویسید یک امکان برای اتصال به شبکه های اجتماعی قرار دهید تا بتوانید بدین طریق مطالب خود را توسط کاربران در نت و سوشال نشر دهید. دکمه به دوستان خود بگویید نیز می تواند بسیار کارساز باشد.

 

چگونه از سوشال مدیا در کمپین خود استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی نظیر Pinterest یا توییتر و فیس و گوگل پلاس وجود دارند و تفاوت هایی دارند اما عنصر مشترک آن ها اطلاعات است که در هر کدام باید به نحوی اطلاعات را پوشش داد. در این بخش نکاتی در مورد سوشال مدیا در کمپین صحبت می کنیم.

 

هدف گزاری زمان بندی شده برای نشر مطالب

باید طبق یک برنامه زمان بندی خاص و منظم به انتشار مطالب بپردازید تا شما را به عنوان هرزنامه یا اسپم گزارش نکنند.

 

شبکه مناسب برای خود انتخاب کنید

همانطور که میدانید شبکه های زیادی هستند که شما می توانید در ان به نشر مطالب خود بپردازید اما دقت کنید و بررسی کنید که در کدام شبکه ها موفق تر خواهید بود و برای چه مطالبی باید از کدام شبکه ها استفاده کنید. جرا که زمان مورد استفاده شما ممکن است در نشر مطالب در یک شبکه مناسب و متناسب تر به پیشرفت شما بیشتر کمک کند. بنابراین شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید و مطمئن باشید که ان شبکه و تمرکز شما بر روی ان به شما بیشتر سود خواهد رسانید.

 

نقشه تولید محتوا در شبکه های مختلف داشته باشید

برای اینکه بتوانید مطالب بهتر با کیفیت بهتر برای شبکه های خاص تولید کنید بهتر است که نقشه تولید محتوا داشته باشید … نقشه تولید مختوا می تواند به شما کمک کند محتوای مختلف ایجاد کنید. و کاربرانتان را راضی نگه دارید و از طرفی کاربراتتان را درشبکه های مختلف راضی نگه دارید.

 

از هشتگ ها استفاده کنید

به تناسب نوع شبکه اجتماعی که بکار می برید، روش های مختلفی برای دسته بندی کردن اطلاعات وجود دارد. معمولا هشتگ بهترین عنصری است که بکار گرفته می شود. هشتگ ها با علامت # شروع می شوند. هشتگ گذاری در شبکه های اجتماعی مختلف نظیر توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و غیره مقررات خاص خود را دارند. بهتر است در این باره برای هر شبکه جستجوی خاص داشته باشید و در مورد آن ها بررسی کنید.

 

المان های مختلف را در کمپین خود اندازه گیری کنید

حالا که شما یک کمپین بازاریابی قوی را ایجاد کرده اید از بالا به پایین نیاز دارید تمام المنت های مربوط به کمپین را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید. ایتم های زیادی هستند که ما سعی  داریم در این بخش به معرفی آن ها بپردازیم و به شما بگوییم که چگونه آن ها را اندازه بگیرید .

 

آیتم اول: لندینگ پیج

آیتم های مورد بررسی :

  1. تعداد بازدید ها
  2. تعداد مطالب ارسالی
  3. مشتریان جدید
  4. نرخ تبدیل
  5. فرصت های بازاریابی جدید

 

آیا عملکرد شما ضعیف بوده است ؟

با بررسی موارد بالا می توان تشخص داد که ایا عملکردشما ضعیف بوده یا نه. اگر جنین بوده باید زمان صرف کنید تا مورد های موثر و علل ضعف خود را بیابید و بعد از آن در صدد رفع آن و بهبود آن اقدام کنید .

به عنوان مثال :

  • اگر تعداد مشاهدات از صفحه لندینگ کم است باید زمان بیشتری صرف کنید و تلاش کنید که کاربران بیشتری را روانه این صفحه کنید
  • اگر نرخ تبدیل یا conversion rate کم است باید تلاش کنید با ایجاد محتوای جدید و پیشنهادات خوب و جذاب و تغییر صفحه فرود خود این نرخ را بالا ببرید
  • اگر فرصت های جدید کم است باید حدس بزنید که کاربرانتان این مظالب را با دیگران به اشتراک نمی گذارند بنابراین باید انان را تشویق کنید تا این کار را انجام دهند.
  • اگر تعداد مشتری های جدید کم است بنابراین نشان دهنده این است که میزان ایمیلهای اتوماتیک راضی کننده نبوده است و بنابراین باید به بهبود انها اقدام کنید و کاربران را به سمت تولید فرصت ها و مشتری شدن برانید.

 

سنجش اثر پذیری دکمه های CTA

اثرات دکمه های CTA  بسیار است و می توانید در دو مورد کلی موفقیت خود را با این دکمه ها بررسی کنید:

  1. اگر تعداد مشاهدات و کلیک کردن بر CTA کم است : باید محتوای این دکمه را طوری تغییر دهید که افراد در هر قشری فوری جذب ان شوند و بر روی ان کلیک کنند در واقع باید میزان جذب شدن افراد را بدان بیشتر کنید و این از طرق مختلفی نظیر اندازه و رنگ و محتوا قابل انجام است.
  2. اگر نرخ تبدیل کلیک ها بر CTA و تبدیل انها به مشتری کم است باید بر روی لندینگ پیج تمرکز کنید و ان را برای کاربران جذاب تر کنید.

البته باید توجه داشت که معیارهایی می توان از روی آن موفقیت ایمیلهای ارسالی را سنجید می توان به محتوای ایمیل ها مستقیما ربط داد :

اگر نرخ تبیدل ایمیل های ارسالی شما کم است این بدین معنی است که این ایمیل ها به میزان کافی از کاربران نمی رسد و یا اینکه برای آن ها راضی کننده نیست بنابراین باید به دو مورد یعنی بهینه کردن متن و بهینه کردن لیست اقدام کنید.

 

معیارهای workflow و بررسی ایمیل ها :

  1. نرخ کلیک
  2. نرخ لغو اشتراک

 

معیارهای بررسی پست های وبلاگ :

  1. مشاهده صفحات
  2. لینک های جاذبه ای
  3. و CTA

 

متریک های شبکه های اجتماعی

  1. نرخ کلیک
  2. میزان اشتراک گذاری ها
  3. کامنت ها
  4. بازنشر ها ( مثلا در توییتر )
  5. لایک ها
  6. IMPRESION ها ( اینستاگرام )
  7. و..

هر یک از این گزینه ها می تواند به صورت بسیارموثر موفقیت شما را برایتان اندازه گیری کند در نتیجه می توانید به بهترین شکل برای مبارزات انتخابی بزرگتر از آن ها استفاده کنید و موفقیت خود را با انالیز کردن این ایتم ها بیشتر و بیشتر کنید.

 

نکته پایانی

باید برای شروع کار یک پیشنهاد کاملا موثر داشته باشید و آن را از طریق مختلف و کارا در سایت خود و در وبلاگ های مختلف منتتشر کنید و با استفاده از شبکه های اجتماعی و… منجر به افزایش اشتراک گذاری با کاربران شوید و با ایجاد محتوا در شبکه ها و وبلاگ  و وب سایت بتوانید به بهترین شیوه کاربران را به سمت خود جذب و در نهایت هر چند مدت یکبار به بررسی و انالیز متریک هایی که انجام داده اید اقدام کنید تا نقاط قوت و ضعف خود را شناخته و در صدد رشد خود بر ایید

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

 

نوشته نکاتی برای اینکه بتوانید یک بازاریابی جاذبه ای موثر ایجاد کنید اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.