نگاهی اجمالی به بازی Assassin’s Creed Valhalla: روایتی اساطیری

مجموعه‌‌ Assassin’s Creed از برترین عناوین نقش آفرینی است که طی چند سال توانسته رضایت بازیکنان زیادی را جلب کند. در طول این سال‌ها گیم‌پلی بازی دستخوش تغییرات زیادی از جمله نحوه‌ مبارزات آن شده است. البته عناصر نقش آفرینی در تمامی عناوین به درستی استفاده نشده‌اند، مثلا در بازی Assassin’s Creed Black Flag تمرکز بازی بر روی مبارزات دریایی است و کمتر به خشکی می‌پردازد. Assassin’s Creed Valhalla برای اولین بار در این مجموعه از همه جهات تعادل بین عناصر نقش آفرینی را رعایت می‌کند. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

قابلیت Dual-wielding بازی

 

داستان بازی Assassin’s Creed Valhalla

داستان Assassin’s Creed Valhalla راجع به شخصی به نام Eivor از قبیله‌ Raven است که به آنگلوساکسون‌ها حمله می‌کنند. هدف شما تشکیل اتحاد در قلمرو انگلیسی‌ها و فتح سرزمین‌های غنی آن‌ها است. تلاش Eivor در ساخت خانه‌ای جدید و ماجراجویی‌های او تجربه‌ای خاص را به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید به شکار حیوانات افسانه‌ای، یافتن تجهیزات جدید و یا به جستجوی دریا‌ها در کشتی خود بپردازید.

در Assassin’s Creed Valhalla معما‌ها “Mysteries” جایگزین مراحل ثانویه می‌شوند. معماها مراحلی برای کشتن راهزنان یا غارت یک محل نیستند، بلکه روایاتی وایکینگی و یا داستان‌هایی خنده‌دار را روایت می‌کنند. معما‌ها کوتاه و سرگرم کننده هستند و اجباری در انجام آن‌ها نیست.

مبارزات جذاب بازی

مکانیک مبارزات بازی

نبرد‌های وحشیانه یکی از ویژگی‌های وایکینگ‌ها است. مکانیک مبارزات Assassin’s Creed Valhalla تا حد زیادی نسبت به عنوان قبلی بهبود یافته است و از قدرت بازیکنان کم شده تا مبارزات طبیعی‌تر جلوه کنند. اما Eivor یک وایکینگ قدرتمند است و به راحتی می‌تواند همزمان با انبوهی از دشمنان درگیر شود.

مجموعه بزرگی از مهارت‌ها و توانایی‌ها برای شخصی سازی Eivor در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. به عنوان مثال یکی از مهارت‌ها قابلیت استفاده همزمان از دو سلاح سنگین را به شما می‌دهد. تسلیحات مختلفی از جمله شمشیر، نیزه، تیرکمان و غیره را می‌توانید پیدا کنید یا از آهنگران بخرید و به شیوه‌ای که دوست دارید مبارزه کنید.

از طریق جستجو نیز می‌توانید تجهیزات و توانایی‌های جدید و کاربردی بدست آورید. این بدان معناست که می‌توانید با دشمنان قدرتمندتری مبارزه کنید و یا حتی روستاهای خطرناک‌تری را غارت کنید. موفقیت شما در Assassin’s Creed Valhalla به مدیریت روستای Ravensthorpe و تقویت آن بستگی دارد. ساختمان‌هایی که می‌سازید تأثیر زیادی بر روند پیشرفت بازی دارند. بیشتر ساختمان‌ها مراحل و ویژگی‌های جدیدی به بازی اضافه می‌کنند.

محیط خیره کننده Assassin's Creed Valhalla

محیط بازی

با تقویت RavensThorpe شما قدرت خود را تثبیت می‌کنید اما بیشتر وقت شما صرف جستجو در روستاها، قلعه‌های سنگی و مرداب‌‌های قرن نهمی انگلستان خواهد شد. البته شاید محیط بازی از شکوه و عظمت یونان یا مصر باستان برخوردار نباشد اما اسرار و مناظر طبیعی زیبایی را در خود جای داده است.

در حالی که Eivor تلاش می‌کند تا متحدین جدیدی در مناطق مختلف بازی پیدا کند، داستان اصلی به روایت‌های مکان محور کوچکتری تقسیم می‌شود. این روایات دنباله‌های مستقل با عواقب خاص خود هستند. با اینکه بعضی از تصمیمات مهم بازی را شما می‌گیرید ولی در روند کلی داستان تاثیر چندانی ندارند.

جستجو در محیط بازی

نتیجه گیری

در هنگام بازی ممکن است با باگ‌های عناوین قبلی روبرو شوید. با وجود مشکلات صوتی و گرافیکی برخی مراحل نمی‌توان از پیشرفت‌های بازی Assassin’s Creed Valhalla چشم پوشی کرد. در صورت مواجه شدن با باگ‌ها به راحتی می‌توانید با بارگذاری آخرین Save آن را برطرف کنید. دنیای بازی بسیار بزرگ است و شما می‌توانید ساعت‌ها به جستجو در انگلستان قرن نهم بپردازید و از طبیعت زیبای بازی لذت ببرید.

نوشته نگاهی اجمالی به بازی Assassin’s Creed Valhalla: روایتی اساطیری اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.