نگاهی اجمالی به بازی Hades: زاگرئوس جویای نام

استودیو Supergiant Games به دلیل خلق عناوینی با روایت‌های غنی و مضامین پیچیده شناخته شده است. یکی از موفقیت‌های بزرگ بازی Hades نحوه ادغام و یکپارچگی این عناصر در ساختار آن است. بواسطه برخورد با شخصیت‌های زیاد در طول داستان، Hades نسبتا طولانی خواهد بود. برای آشنایی با یک ماجراجویی طولانی و پر هیجان با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

سیسیفوس مهربان و کنایه به بازیکنان بی‌صبر

داستان بازی

زاگرئوس “Zagreus” پسر Hades (هِیدیز) نیرومند، مقتدر و حاکم ظالم قلمرو مردگان است. Hades متکبر و مغرور است و زاگرئوس در تلاش برای کسب اسم و رسم در خارج از قلمرو پدرش است. در راه یافتن مادرش که هرگز او را ندیده، با شخصیت‌های المپوس و یونان باستان از جمله زئوس، آتنا، آشیل و مدوسا آشنا می‌شود. جدال بین شخصیت‌ها، از رقابت خواهر و برادری تا کینه و نفرت‌های قدیمی میان آن‌ها بازیکنان را جذب داستان پیچیده خود می‌کند.

در حین تلاش برای فرار از قلمرو Hades، شما با دشمنانی سرسخت و قدرتمند رو‌به‌رو می‌شوید که برای شکست دادن آن‌ها نیاز به سرعت و دقت بسیار بالایی خواهید داشت. بازی Hades به دلیل مبارزات سریع و سهمگین در نگاه اول یک بازی Hack and Slash به نظر می‌رسد تا یک بازی نقش آفرینی. مبارزات همیشه از هیجان زیادی برخوردارند و آدرنالین را در خون بازیکنان به جریان درمی‌آورند. البته گاهی سختی مبارزات می‌تواند کمی از سرگرمی بازی بکاهد و شما را به سمت یک نبرد فرسایشی ببرد.

مبارزات سخت و جالب Hades

سبک مبارزات بازی Hades

سلاح‌های جدید با پیشرفت در داستان بازی به طور منظم باز می‌شوند و می‌توانند سبک بازی شما را دگرگون کنند. در هر جنگ قدرت‌های خدادادی، وردهای جادویی مختلف و سایر توانایی‌ها تاثیر مستقیم بر مبارزات شما خواهند داشت. این قابلیت‌ها باعث می‌شوند مبارزات تکراری و خسته کننده نشوند و هر بار تجربه متفاوتی داشته باشید.

زاگرئوس در هنگام فرار با افراد سرشناس زیادی آشنا می‌شود و یکی از آن‌ها سیسیفوس خوش‌قلب است. وظیفه‌ او هل دادن تخته سنگی عظیم به سمت قله‌کوهی بی‌پایان است و هرگز از کار خود شکایت نمی‌کند. این یک تشابه جالب به خود بازی Hades است که بازیکنان را به تلاش بیشتر تشویق می‌کند. روند پیشرفت بازی و روابط اشخاص همراه با مبارزات شما پیش می‌رود که به دلیل سختی مبارزات با وقفه‌ای طولانی همراه می‌شود. شما با امتحان راه‌های مختلف و ارتقا بیشتر سرگرم می‌شوید اما پس از ساعت‌ها تلاش بدون نتیجه، بازی کمی طاقت‌فرسا می‌شود. این تلاش‌ها و ناامیدی‌ها یادآور مسیر طولانی و سیسیفوس‌ گونه‌ای است که شما باید پشت سر بگذارید.

بازی ساده اما پرمحتوا

نتیجه گیری

Hades یک بازی طولانی و مهیج است که برای دلجویی از بازیکنانی که ساعات زیادی در حال انجام مراحل هستند، محتوای جالبی درون خود مخفی کرده است. یک حالت خدا نیز در بازی وجود دارد که پس از هر بار مردن به صورت تدریجی مقاومت بازیکنان را در برابر ضربات افزایش می‌دهد. مبارزات باس فایت، تسلیحات جدید، خط داستانی مخفی بازیکنان را به بازی Hades جذب می‌کند.

قلمرو مردگان زمان زیادی را برای جستجو می‌طلبد. تنها کسانی که ساعت‌ها به انجام مراحل سخت و طولانی می‌پردازند شاهد پیشرفت کامل داستان خواهند بود. این عنوان به لطف مبارزات سهمگین، شخصیت‌های اساطیری، جلوه‌های بصری زیبا و داستان بی‌نظیر خود محبوبیت زیادی بین بازیکنان کسب کرده است و توانسته نامزد 8 جایزه مراسم Game Awards 2020 شود.

نوشته نگاهی اجمالی به بازی Hades: زاگرئوس جویای نام اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.