نگاهی دقیق به نمایشگر وان پلاس ۷ پرو با نرخ‌ تازه‌سازی بالا!

وان‌پلاس 7 پرو

هرچند امروزه عرضه چند مدل گوشی از یک خانواده در بسیاری از برند‌ها عادی شده است ولی شاید برای طرفداران محصولات شرکت چینی وان‌پلاس عرضه دو مدل وان‌پلاس 7 و وان‌پلاس 7 پرو یک سورپرایز باشد. به خصوص اگر با پیشرفت‌های سریع هندست‌های پرچم‌دار در سال اخیر و پشتیبانی از فناوری 5G نیز همراه باشند.

وان‌پلاس 7 پرو

باید یادآوری کرد که شرکت اپل سال گذشته سه مدل معرفی نمود، سامسونگ با یک خانواده پرجمعیت‌تر شامل چهار مدل از جمله نسخه 5G وارد میدان شد و هواوی با خانواده سه مدله P30 سال 2019 را می‌گذراند و البته ال‌جی نیز با تنها دو مدل در کنار دیگر غول‌های صنعت موبایل خودنمایی می‌کند و این دقیقا همان کاری است که به نظر می‌رسد وان‌پلاس قصد انجام آن را دارد. طبق اطلاعات گزارش شده مدل 7 پرو نه تنها از فناوری 5G بهره می‌برد بلکه دارای باتری بزرگ‌تری نیز هست. به علاوه این تمام ماجرا نیست و مهندسان شرکت برگ برنده دیگری نیز برای دستیابی به یک رکورد فروش رو کرده‌اند. هندست وان‌پلاس 7 پرو از نمایشگری با وضوح بسیار بالا و نرخ تازه‌سازی 90 فریم بر ثانیه برخوردار است. در حالی که در اغلب گوشی‌های رقیب این عدد سال‌هاست که در 60 فریم بر ثانیه درجا می‌زند.

نمایشگر 90 فریم بر ثانیه وان‌پلاس 7 پرو در مقابل 60 فریم بر ثانیه

بالاتر بودن نرخ‌ تازه‌سازی وان‌پلاس 7 پرو کمک بزرگی به انجام روان‌تر بازی‌ها بر روی موبایل و انیمیشن‌های انتقالی و جابه‌جایی بین صفحات و بخش‌ها، بهبود وضوح مطالب و کاهش محو بودن در زمان اسکرول کردن و دیگر مواردی که به نرخ تازه‌سازی بالا نیاز دارند، می‌کند. به زبان ساده‌تر نمایشگر واکنش‌گرا‌تر خواهد شد و با سرعت و روانی بسیار بهتری داده‌ها و تصاویر را به نمایش می‌گذارد و این ادعایی است که وان‌پلاس در حساب رسمی توییتر شرکت طی پست توییتری خود بدان اشاره دارد که نمایشگر فلوید آمولد 90 فریم بر ثانیه مدل وان‌پلاس 7 پرو رسپانسیو‌ترین گوشی ساخته شده توسط شرکت تا به امروز بوده و برای تفاوت کارایی آن کافی است با گوشی کنونی خود مقایسه‌اش نمایید!

با این حال نمایشگر فوق با نرخ تازه‌سازی بالای خود در پشت سر نمایشگر فلوید اولد ریزرفون شرکت ریزر قرار می‌گیرد که در بین تمامی گوشی‌های ساخته شده با 120 فریم در ثانیه بالاترین رکورد را دارد. به علاوه نمایشگر وان‌پلاس 7 پرو بالاترین امتیاز‌ها را از تست‌های سنگین و سخت DisplayMate گرفته و از این لحاظ نیز در بین دیگر گوشی‌ها بالاترین جایگاه را از آن خود نموده است. امتیازات و نتایج نمایشگر وان‌پلاس 7 پرو یا رکوردشکنی کرده و یا هم‌تراز بالاترین رتبه‌ها بوده است. در زیر شما می‌توانید برخی از مهم‌ترین آیتم‌های مورد بررسی و نتایج کسب شده توسط آن را مشاهده نمایید.

  • بالاترین دقت رنگ مطلق: 0.8 JNCD
  • بالاترین ضریب دقیق کنتراست و شدت: 2.20 گاما
  • کوچکترین تغییر در دقت رنگ با محتوای تصویر: 0.3 JNCD
  • بزرگترین باند رنگی: 111% DCI-P3 و 140% sRGB / Rec.709
  • کمترین بازتاب صفحه: 4.6 درصد
  • کم‌ترین دگرگونی میزان روشنایی با تغییر زاویه دید: 22 درصد در 30 درجه

علی‌رغم امتیازات خیره کننده نمایشگر این پرچم‌دار جدید وان‌پلاس در تست‌های DisplayMate که منجر به معرفی آن به عنوان بالاترین رتبه در بین نمایشگر‌های دیگر گوشی‌های پرچم‌دار با حافظه مشابه از جمله گلکسی S10، آی‌فون XS Max و پیکسل 3XL که همگی دارای امتیازات بالای هستند، شد، به نظر می‌رسد تیم بازاریابی شرکت با تلاش بیش از حد برای مانور دادن و تبلیغ بر روی نرخ تازه‌سازی 90 فریم بر ثانیه وان‌پلاس 7 پرو، به طور ناخواسته سبب شده‌اند تا ما از دیگر قابلیت‌های این نمایشگر عالی غافل شویم. پس باید اعتراف نمود نه تنها نرخ‌ تازه‌سازی بالا بلکه موارد بسیار دیگری نیز هستند که باید در بررسی نمایشگر وان‌پلاس 7 پرو بدان اشاره نماییم. به علاوه به زودی قابلیت روشن و خاموش شدن آنی نمایشگر برای بهبود صرفه‌جویی در انرژی باتری و امکان تطبیق پویای نرخ تازه‌سازی همراه با به‌روزرسانی نرم‌افزاری اضافی در دسترس خواهد بود.

در پایان باید گفت درک این موضوع بسیار سخت نیست که گوشی برای نمایش روان‌تر انیمیشن‌های انتقالی، اسکرول نرم و واضح‌تر در صفحه یا هنگام وبگردی به نرخ‌ تازه‌سازی بالاتر نیاز دارد و حتی بازی‌ها برای بهره‌مندی از نرخ‌ تازه‌سازی بیشتر به مهندسان شرکت‌ها التماس می‌کنند! هرچند این احتمال وجود دارد مسیر دست‌یابی به نرخ تازه‌سازی پویا در ابتدا با کمی دشواری و مشکلات همراه باشد ولی شروع این حرکت با وان‌پلاس 7 پرو یک گام امیدوار‌کننده است.

نوشته نگاهی دقیق به نمایشگر وان پلاس 7 پرو با نرخ‌ تازه‌سازی بالا! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.