نگاهی نزدیک به تبلت سامسونگ گلکسی تب S4: هوشمند و به‌روز!

galaxy-Tab-S4-Hand-On-4 نگاهی نزدیک به تبلت سامسونگ گلکسی تب S4: هوشمند و به‌روز!

با بزرگ شدن نمایشگر گوشی‌های هوشمند و همچنین ظهور لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر، عرصه بر تبلت‌ها تنگ شد و این گجت‌های دوست‌داشتنی تا حد زیادی به حاشیه رانده شدند. با این وجود هنوز هم برخی کمپانی‌ها هر چند وقت یک‌بار نگاهی به بازار تبلت‌ها می‌اندازند. یکی از این کمپانی‌ها، سامسونگ است که قصد دارد با معرفی تبلت‌های متفاوت، تعریف جدیدی را برای این لوح‌های هوشمند ارایه دهد.

در همین راستا اخیرا این کمپانی کره‌ای از جدیدترین محصول خود با نام گلکسی تب S4 پرده برداشته است. در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا تا نگاهی نزدیک به این تبلت تازه وارد داشته باشیم.

دیزاین هوشمندانه

در سال ۲۰۱۸ شاهد تغییر در طراحی گوشی‌های هوشمند بودیم و کمپانی‌های سازنده کمی جرات به‌خرج دادند و دنیای اسمارت فون‌ها را متحول ساختند. از جمله مهم‌ترین این تغییرات می‌توان به نسبت نمایشگرهای متفاوت و کاهش حاشیه‌های آن اشاره کرد. سامسونگ برای عقب نماندن تبلت پرچمدارش از بازار، گلکسی تب S4 را با نسبت نمایشگر ۱۶:۱۰ معرفی کرد و تا جای ممکن از حاشیه‌های اطراف آن کاست. در حدی که حالا نزدیک به ۸۰ درصد از نمای رو‌به‌رو این تبلت به نمایشگر اختصاص یافته است که برای دستگاهی در این سطح ایده‌آل به‌نظر می‌رسد. با اینکه نسبت نمایشگر به بدنه در دنیای اسمارت فون‌ها حتی به بیش از ۹۰ درصد رسیده اما برای یک تبلت کمی حاشیه هم لازم است! چرا که در این صورت در دست گرفتن آن بدون آنکه نمایشگر را لمس کنید، تقریبا کاری غیرممکن خواهد بود. حذف کلیدهای فیزیکی و بهره گرفتن از آن‌ها به صورت نرم‌افزاری از دیگر اقدامات جالب توجه سامسونگ برای کاهش حاشیه‌های تبلت و ارایه یک ظاهر پرچمدارگونه به شمار می‌رود.

در ساخت گلکسی تب S4 از فلز و شیشه استفاده شده؛ به‌ این‌صورت که فریم تبلت فلزی و قاب پشتی آن از جنس شیشه است؛ البته با وجود شیشه‌ای بودن، این مدل از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. با این وجود به‌نظر می‌رسد که بدنه دستگاه مستعد جذب اثر انگشت باشد. هرچند که برای بررسی دقیق‌تر می‌بایست تا زمان رسیدن این محصول به دست ما صبر پیشه کنید. بر روی فریم پرچمدار جدید سامسونگ نیز شاهد یک پورت برای اتصال داک و سایر لوازم جانبی هستیم.

با توجه به حذف کلیدهای فیزیکی، دیگر خبری از سنسور اثر انگشت در این تبلت نیست. بنابراین سامسونگ از اسکنر عنبیه چشم برای پرچمدار جدیدش بهره گرفته و حتی برای افزایش امنیت می‌توانید اسکن عنبیه را با ویژگی تشخیص چهره ترکیب کنید تا دقت دستگاه در شناسایی صاحبش افزایش یابد. البته ظاهرا برای استفاده از این ویژگی می‌بایست تبلت را در یک حالت عجیب و غریب در دست بگیرید و شاید در تمام شرایط نتوان از آن استفاده کرد؛ هرچند که این مورد نیازمند بررسی بیشتر است.

galaxy-Tab-S4-Hand-On-6 نگاهی نزدیک به تبلت سامسونگ گلکسی تب S4: هوشمند و به‌روز!

کاربری مالتی مدیا

سامسونگ با همکاری AKG از ۴ بلندگو در تبلت جدیدش بهره گرفته که صدای فراگیر و با باس خوبی را راهی گوش شما خواهد کرد. مطمئنا تجربه موسیقایی خوبی با این دستگاه خواهید داشت و این مورد هنگام اجرای بازی‌ها و یا تماشای ویدئو بیشتر نمود پیدا می‌کند. به این مجموعه خوب، پشتیبانی از Dolby Atmos را نیز اضافه کنید تا بدانید که S4 همان تبلتی است که مدت‌ها در انتظارش بودید. با اینکه اکثر سازندگان به حذف جک استاندارد صدا روی آورده‌اند اما سامسونگ همچنان از این پورت به‌شدت کاربردی استفاده می‌کند و تبلت جدیدش نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ بنابراین خیلی راحت می‌توانید هدفون خودتان را به گوش بزنید و از صدای دل‌نشین آن لذت ببرید.

در کنار اسپیکرها، برای تجربه بهتر از مالتی‌مدیا، می‌بایست به نمایشگر نیز توجه ویژه‌ای شده باشد. سامسونگ به‌خوبی این موضوع را درک کرده و از یک نمایشگر ۱۰.۵ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ بهره گرفته که از نوع سوپر امولد بوده و در هر اینچ آن شاهد بیش از ۲۸۰ پیکسل هستیم که برای یک تبلت میزان مطلوبی خواهد بود. از لحاظ کیفیت، با توجه به سابق درخشان سامسونگ در این زمینه، به‌جرات می‌توان گفت که هیچ مشکلی با آن نخواهید داشت و نمایشگر از زاویه دید مطلوب و کنتراست بالایی برخوردار خواهد بود.

سامسونگ با معرفی گلکسی S8 و S8 پلاس از قابلیت دکس مود نیز پرده برداشت. ویژگی که توسط آن می‌شود از حالت دسکتاپ گوشی لذت برد. این کمپانی کره‌ای پشتیبانی از دکس مود را به تبلت پرچمدارش آورده، با این تفاوت که دیگر نیازی به داک جداگانه ندارید. کافی‌ست تبلت را به حالت دکس ببرید و از محتوای بهتر و اپلیکیشن‌های موجود برای این حالت نهایت استفاده را بکنید. با این حال امکان اتصال تبلت به یک نمایشگر ثانویه برای تجربه بهتر از دکس نیز در نظر گرفته شده است. این تبلت حتی قابلیت استفاده به‌عنوان نمایشگر دوم را نیز دارد.

galaxy-Tab-S4-Hand-On-1 نگاهی نزدیک به تبلت سامسونگ گلکسی تب S4: هوشمند و به‌روز!

لوازم جانبی کاربردی  

گلکسی تب S4 به همراه یک قلم S Pen عرضه می‌شود. این قلم با چیزی که پیش‌تر در سری نوت و به‌خصوص گلکسی نوت ۸ دیده بودیم، متفاوت است. در واقع سایز قلم جدید بسیار بزرگ‌تر بوده تا حدی که محلی برای قرارگیری آن در اطراف تبلت دیده نمی‌شود و این قلم رسما به یک ابزار جانبی و جدا از دستگاه تبدیل شده است. با این وجود، همچنان کارایی بالای خودش را حفظ کرده و حتی حس در دست گرفتن یک قلم واقعی را به کاربر القا می‌کند. البته باید بدانید که این قلم از بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند.

سامسونگ از دو کاور هوشمند نیز برای این محصول پرده برداشت که یکی از آن‌ها مجهز به کیبورد است تا بتوانید از تبلت دل‌بندتان همچون یک لپ‌تاپ بهره ببرید. در گوشه و کنار این کاور بخشی نیز برای قلم در نظر گرفته شده تا برای حمل و نقل دستگاه مشکل خاصی نداشته باشید.

از دیگر لوازم جانبی کاربردی معرفی شده برای این دستگاه، می‌توان به یک داک شارژر ویژه اشاره داشت که تبلت را به‌راحتی شارژ کرده و دستگاه را در حالتی قرار می‌دهد که برای تماشای ویدئو و یا استفاده‌های دیگر ایده‌آل است.

galaxy-Tab-S4-Hand-On-5 نگاهی نزدیک به تبلت سامسونگ گلکسی تب S4: هوشمند و به‌روز!

دستگاهی قدرتمند با چشمانی تیزبین

گلکسی تب S4 سامسونگ به اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز شده که شامل ۴ هسته ۲.۳۵ گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱.۹ گیگاهرتزی می‌شود. این چیپست ساخته کوالکام، چندان به‌روز نیست و در واقع پرچمدار سال گذشته کمپانی به حساب می‌آید اما همچنان از قدرت بالایی برخوردار بوده خصوصا اگر بدانید که توسط ۴ گیگابایت رم نیز همراهی می‌شود. در واقع می‌توان این‌گونه گفت که چنین سخت‌افزار قدرتمندی جان می‌دهد برای بازی کردن!

تب S4 در دو نسخه ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی ارایه شده و حتی می‌توانید تا ۵۱۲ گیگابایت دیگر از طریق کارت حافظه به آن بیفزایید؛ بنابراین بعید به‌نظر می‌رسد که مشکل خاصی از لحاظ میزان حافظه داشته باشید. تب S4 همچنین از یک باتری ۷۳۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی نیز بهره می‌برد و این نوید را می‌دهد که مشکلی از بابت میزان شارژدهی آن نخواهید داشت. نگران مدت زمان شارژ شدن تبلت هم نباشید چرا که این مدل از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

در دنیای تبلت‌ها کمتر کمپانی را می‌بینید که به دوربین توجه کند. اما خب بالاخره تب استفاده از تصاویر سلفی خاص در شبکه‌های اجتماعی بالا گرفته و هر شخصی دوست دارد که دستگاهش به قابلیت‌های خاصی مجهز باشد. این تبلت از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اصلی بهره‌مند است که می‌توان بر روی کیفیت بالای تصاویرش (در حد یک تبلت) حساب کرد. سلفی‌دوستان نیز با یک نمونه ۸ مگاپیکسلی دست و پنجه نرم خواهند کرد که می‌تواند تا حدی تصاویر پرتره راضی کننده‌ای هم به ثبت برساند. حتی اگر خیلی به چت تصویری علاقه دارید، بازهم می‌توانید بر روی این مدل حساب کنید؛ چرا که دوربین سلفی آن توانایی ضبط تصاویر باکیفیت ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

galaxy-Tab-S4-Hand-On-3 نگاهی نزدیک به تبلت سامسونگ گلکسی تب S4: هوشمند و به‌روز!

نوشته نگاهی نزدیک به تبلت سامسونگ گلکسی تب S4: هوشمند و به‌روز! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.