نگاه نزدیک به گوشی هوشمند هواوی Mate S

دیروز شرکت هواوی در اوایل برگزاری نمایشگاه IFA 2015 گوشی هوشمند هواوی Mate S را به عنوان سر سخت ترین رقیب آیفون ۶ اس پلاس معرفی کرد. این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با قابلیت فورس تاچ است. حال پس از معرفی دستگاه هواوی Mate S را در نمایشگاه به نمایش گذاشته است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی کوتاه به ظاهر و مشخصات آن بیاندازیم.

طراحی

Huawei-Mate-S-3

 

با نگاه اولیه به این دستگاه می توان ضخامت آن را تشخیص دارد. این گوشی هوشمند دارای ابعاد ۱۴۹٫۸ در ۷۵٫۳ در ۷٫۲ mm و صفحه نمایش  Mate S تقریبا ۷۴% به کاربر واضح است.همانطور که می دانید اندازه  صفحه نمایش آن ۵٫۵ اینچ اما نازکی آن به قدری است که در دستان کاربر حس نمی شود. لبه های مخروطی دستگاه آن را آرگونومیک نگه داشته است و جنس بدنه فلزی آن سردی را به دستان کاربر منتقل می کند.

Huawei-Mate-S-4

از نظر طراحی و اندازه می توان لقب بی عیب  نقص را به آن داد و در مقایسه با دیگر گوشی های هوشمند می توان گفت که یکی از بهترین ها است.  Mate S هواوی رقیب سر سختی بریا دستگاه معرفی نشده اپل یعنی آیفون ۶ اس پلاس خواهد بود چراکه این شرکت قابلیت فورس تاچ را قبل از اپل ارائه داده است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش آن ۱۰۸۰p Super AMOLED بوده که ماهش تدریجی لبه های سایدبار را داشته است. با وجو تکنولوژی جدید در تاچ و صفحه نمیاش باید از جنس جدیدی در آن استفاده کرده باشد. صفحه نمایش دستگاه فوق توسط کورنینگ محافظظت می شود و جنس آن از شیشه گوریلا گلس ۴ بوده که تا به حال استفاده نشده است و هواوی در نسل جدید گوشی هوشمند خود یعنی Mate S از جنس شیشه ضد خش استفاده کرده است.

پردازنده و حافظه

قدرت فبلت جدید هواوی توسط چیپست HiSilicon Kirin 935 تامین می شود که پردازنده هشت هسته ای ۲٫۲ GHz ARM Cortex-A53 64 بیتی حمل می کند و همچنیین رم ۳ گیگابایتی همراه آن سرعت عمل را افزایش می دهد و همچنین مولتی تسکینگ را ساده تر انجام خواهد داد. در کنار سیستم عامل اندرویدی رابط کاربری Emotion UI 3.1 شرکت هواوی وجود دارد که برخی به روزرسانی ها در آن انجام شده است.

Huawei-Mate-S-6

 

دوربین

گوشی هوشمند Mate S هواوی در واقع مجهز به سنسور های پرچم دار این شرکت یعنی هواوی P8 است. در پشت دستگاه یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با سنسور RGBW وجود دارد که قابلیت تثبیت کننده تصویر اپتیکال در آن می باشد و همچنین یک فلش LED دوگانه تصویربرداری در شب را لذت بخش تر می کند. در جلو این دستگاه یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای تصویر برداری سلفی و همچنین مکالمه های تصویری نیز وجود دارد که با فلش LED چرخان آن می توان گفت که بی عیب و نقص است.  این دوربین دارای حالت دستی ISO نیز می باشد که نوردهی را جبران می کند و تعادل رنگ سفید در مرکز آن نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر این اپلیکیشن دوربین با ویژگی های جدید بسیاری به ارمغان  آورده شده است که با وجود امکانات آن می توان تصاویر را در نگاه دیگر کامل تر گرفت.

Huawei-Mate-S-7

انتظارات

چیزی که به صورت واضح در گوشی هوشمند هواوی Mate S احساس می شود ویژگی تاچ آن نیز می باشد. البته جزئیات کوچکی مانند میکروفون گذاری و اسپیکر های دوگانه آن علاوه بر بی عیب و نقصی می تواند گران هم باشد.

نسخه ۳۲ گیگابایتی دستگاه با رنگ خاکستری تیتانیوم با قیمت ۶۴۹ یورو عرضه می شود و همچنین نسخه ۶۴ گیگابایتی آن که تمامی قابلیت های گفته شده را دارد در رنگ صورتی ۶۹۹ یورو قیمت خواهد داشت. نسخه ۱۲۸ گیگابایتی دستگاه فوق هم وجود دارد اما هنوز چیزی درباره قیمت آن اعلام نشده است اما با وجود ویژگی تاچ فورس انتظار می ورد قیمت مشابهی با آیفون ۶ اس پلاس داشته باشد و همزمان با آن برای شروع رقابت عرضه شود.

منبع: [phonearena]