نیاز ۱۰ میلیاردی استارتاپ‌های حوزه اینترنت اشیا برای توسعه

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در رویداد جذب سرمایه اینترنت اشیا به ۱۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارند و در صورت ورود عامل‌های سرمایه‌گذاری ما در قالب هم‌سرمایه‌گذاری در پروژه سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.
 
 علی ناظمی، در رویداد استارتاپی IOT که به صورت مجازی در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با بیان اینکه در هر رویداد جذب سرمایه، بیش از ۱۷۰ نفر به صورت حضوری و آنلاین مشارکت داشته‌اند، گفت: بعضی از استارتاپ‌های سه رویداد گذشته جذب سرمایه از امکان هم‌سرمایه‌گذاری استفاده کردند و طرح‌های آن‌ها از طرف عاملین صندوق ارسال شده است.
 
وی افزود: استارتاپ‌های حاضر در رویداد جذب سرمایه اینترنت اشیا به ۱۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارند و در صورت ورود عامل‌های سرمایه‌گذاری ما در قالب هم‌سرمایه‌گذاری در پروژه سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.
 
ناظمی با ابراز امیدواری از اینکه استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران از این رویداد نتایج مثبت کسب کنند، اظهار کرد: این رویداد در حوزه‌های دیگر به صورت منظم برگزار خواهد شد و در صورتی که سازمان‌ها، مراکز علمی و صنایع، حوزه خاصی که دارای اولویت هستند را مدنظر داشته باشند آن را برگزار خواهیم کرد.
 
 در طرح هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، این صندوق منابع مالی را در قالب سرمایه‌گذاری و نه تسهیلات ارایه می‌دهد، به طوری که هر طرحی را که عاملان صندوق یعنی صندوق‌های پژوهش و فناوری، حاضر به مشارکت ۲۰ درصدی در آن طرح باشند صندوق نوآوری و شکوفایی بسته به سطح فناوری و اولویت راهبردی تا ۸۰ درصد از منابع باقیمانده را تامین کرده و در سود و زیان طرح سهیم خواهد بود.